Gość primo86 Opublikowano 8 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2015 A jakie są idealne wyniki? Domyślałm się że równe wartości to raczej nie będą, ale jakie są maxymalen dozwolone odchylenia? U mnie zadane i oczekiwane ciśnienie ładowania momentami nawet o 50 się różnią.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72078-turbina-astra-g-17dti/page/2/#findComment-586622 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzes08 Opublikowano 14 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2015 Objaw mam taki, że przy zapalaniu auta muszę czekać ok 4sek aż zgaśnie lampka oleju oraz po rezebraniu rury która dochodzi do turbiny jest wyczuwalny luz na wirniku. Poza tym powyżej 2 tyś obrotów nie czuję aby auto dostawało turba. Chcę ją sprawdzić na postoju oraz podczas jazdy? Czy turbina ma wpływa na zwiększenie spalania? co do lampki to tak już pisali koledzy gaśnie później .. jeżeli chcesz sprawdzić czy wszystko jest ok to możesz podłączyć ciśnieniomierz w miejsce czujnik i jeżeli ciśnienie jest pomiędzy 80 - 130 kPa to jest ok .. co do luzu na wirniku .. to nawet nowa turbina a luz .. jeżeli nie obciera o obudowę to powinno być ok .. co do parametrów .. to powinniśmy sprawdzać ją podczas stałej prędkości .. ciśnienie doładowania żądane powinno równać się ciśnieniu otrzymywanemu .. to możesz sprawdzić OpComem lub za pomocą serwisowego programu TECH2 lub GDS2. Druga metoda to przyspieszanie na trzecim biegu z dolnej prędkości obrotowej do maxa ... i potem trzeba sprawdzić przebieg powyższych ciśnień, jedno ciśnienie powinno podążyć za drugim .. podczas postoju nie ma co sprawdzać .. jedyną metoda jest sprawdzenie ręką czy po przegazowaniu czuć jak przewód na wyjściu z turbiny ewidentnie twardnieje .. Oczywiście, że turbina ma wpływ na spalanie .. i ewentualny wzrost ciśnienia.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72078-turbina-astra-g-17dti/page/2/#findComment-587531 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mk5 Opublikowano 19 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2015 Jezeli cisnienie żądane to 185 kPa a cisnienie ładowania 228 kPa to przeładowanie?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72078-turbina-astra-g-17dti/page/2/#findComment-588273 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 19 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2015 ja w mored strzleił. Mega przeladowanie ktore zaskutkuje przy daleszej takiej jezdzie ukreceniem wirnika w turbo.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72078-turbina-astra-g-17dti/page/2/#findComment-588297 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mk5 Opublikowano 19 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2015 (edytowane) Po raz kolejny dzieki wiekie kolego wesoł,czy ewentualne moge przesłac Ci filmik z programu diagnostycznego do oceny? Czy moze byc spowodowane takie przeładowanie? Edytowane 19 Czerwca 2015 przez mk5   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72078-turbina-astra-g-17dti/page/2/#findComment-588298 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 20 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2015 dawaj. Nie pamietam czy w tych DTL'ach byla zmienna geoemtria ale nawet gdyby nie to i tak sie zacinal ten zawias co jest do neigo przyczepiona gruszka podcisnieniowa. To zazwyczaj nie chodzi płynnie i sie klinuje. Sam nie raz z braku dojscia to albo breszka albo dlugim pretem rozruszalem ten element. Psikajac oczewiscie przy tym odrdzewiacz. Owszem powinno sie turbo zdemontowac i landie to rozruszac w razie co na stole ale klient nasz pan jak to mowią. No chyba ze siada tez elektrozaworek ale on zazwyczaj robi problemy w druga strone czyli niedoladowania. Ale spoko zaciananie sie geoemtrii w turbo to taki standard i jak sie wie co i jak i sie to robilo juz pare razy to naprawa tego a nawet poprawa fabryki nie stanowi problemu. TO goarniecia temat mysle. Dzis jesli bedzie pogoda pogoda a ma byc to walcze z czyms podobnym w passku B6 2.0 tdi.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72078-turbina-astra-g-17dti/page/2/#findComment-588365 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mk5 Opublikowano 20 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2015 W moim Z17DTL jest zwykła turbina bez zmiennej geometrii.Przy nagrywaniu bład popełniłem nie zestawiajac odpowiednich wartosci z soba.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72078-turbina-astra-g-17dti/page/2/#findComment-588377 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 20 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2015 jak dasz rade to siagnij gruszke z suszary i obadaj jak chodzi ta lapka na turbinie. nie moze sie blokowac, klinowac itp. Sama gruszka tez mam niby mocna sprezyne w srodku ale tez powinna plynnie dawac sie wcisnac ta sztanga. Zawsze mozesz ta gruche ladnie wyropowac w srodku z jednej i z drugiej strony bo w polowie gruchy jest membrana.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72078-turbina-astra-g-17dti/page/2/#findComment-588402 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mk5 Opublikowano 20 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2015 (edytowane) Czyli demontuje to http://automarox.nazwa.pl/zdjecia/mm2012_3/DSC03533.jpgi sprawdzam, a działanie elektrozaworu jak sprawdzic? Ps.Na PW wrzuciłem filmik Edytowane 20 Czerwca 2015 przez mk5   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72078-turbina-astra-g-17dti/page/2/#findComment-588406 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzes08 Opublikowano 21 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2015 Nie demontuj nic .. Twoja turbinka to tzw. upustowa .. one praktycznie się nie psują .. te turbinki działają tak, że podciśnienie otwiera je przy około 3000 rpm .. i jeżeli ona się nie otworzy to wtedy wywala błąd. Moim zdaniem opierając się na moim doświadczeniu .. problem będzie w zaworze sterujący turbinę. Prawdopodobnie on nie otwiera upustu turbiny. Ale zanim bym wymienił zawór to najpierw wymieniłbym wszystkie przewody podciśnieniowe lub przynajmniej sprawdziłbym ich szczelność pompką podciśnieniową. Samą turbinę możesz sprawdzić w prosty sposób .. czy ona otwiera się po podaniu podciśnienia. Możesz to zrobić za pomocą ręcznej pompki podciśnieniowej lub podłączenie podciśnienia z pompki podciśnieniowej silnika bezpośrednio do siłownika obchodząc zawór. Jezeli cięgno sie przesunie .. to znaczy, że turbina działa prawidłowo a inne sa przewodu lub sam zawór. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72078-turbina-astra-g-17dti/page/2/#findComment-588530 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.