Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

A jakie są idealne wyniki? Domyślałm się że równe wartości to raczej nie będą, ale jakie są maxymalen dozwolone odchylenia? U mnie zadane i oczekiwane ciśnienie ładowania momentami nawet o 50 się różnią.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/72078-turbina-astra-g-17dti/page/2/#findComment-586622
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 20
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Objaw mam taki, że przy zapalaniu auta muszę czekać ok 4sek aż zgaśnie lampka oleju oraz po rezebraniu rury która dochodzi do turbiny jest wyczuwalny luz na wirniku.

Poza tym powyżej 2 tyś obrotów nie czuję aby auto dostawało turba.

Chcę ją sprawdzić na postoju oraz podczas jazdy?

Czy turbina ma wpływa na zwiększenie spalania?

co do lampki to tak już pisali koledzy gaśnie później .. jeżeli chcesz sprawdzić czy wszystko jest ok to możesz podłączyć ciśnieniomierz w miejsce czujnik i jeżeli ciśnienie jest pomiędzy 80 - 130 kPa to jest ok ..

co do luzu na wirniku .. to nawet nowa turbina a luz .. jeżeli nie obciera o obudowę to powinno być ok ..

co do parametrów .. to powinniśmy sprawdzać ją podczas stałej prędkości .. ciśnienie doładowania żądane powinno równać się ciśnieniu otrzymywanemu .. to możesz sprawdzić OpComem lub za pomocą serwisowego programu TECH2 lub GDS2. Druga metoda to przyspieszanie na trzecim biegu z dolnej prędkości obrotowej do maxa ... i potem trzeba sprawdzić przebieg powyższych ciśnień, jedno ciśnienie powinno podążyć za drugim .. podczas postoju nie ma co sprawdzać .. jedyną metoda jest sprawdzenie ręką czy po przegazowaniu czuć jak przewód na wyjściu z turbiny ewidentnie twardnieje ..

Oczywiście, że turbina ma wpływ na spalanie .. i ewentualny wzrost ciśnienia.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/72078-turbina-astra-g-17dti/page/2/#findComment-587531
Udostępnij na innych stronach

ja w mored strzleił. Mega przeladowanie ktore zaskutkuje przy daleszej takiej jezdzie ukreceniem wirnika w turbo.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/72078-turbina-astra-g-17dti/page/2/#findComment-588297
Udostępnij na innych stronach

Po raz kolejny dzieki wiekie kolego wesoł,czy ewentualne moge przesłac Ci filmik z programu diagnostycznego do oceny?

Czy moze byc spowodowane takie przeładowanie?

Edytowane przez mk5

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/72078-turbina-astra-g-17dti/page/2/#findComment-588298
Udostępnij na innych stronach

dawaj. Nie pamietam czy w tych DTL'ach byla zmienna geoemtria ale nawet gdyby nie to i tak sie zacinal ten zawias co jest do neigo przyczepiona gruszka podcisnieniowa. To zazwyczaj nie chodzi płynnie i sie klinuje. Sam nie raz z braku dojscia to albo breszka albo dlugim pretem rozruszalem ten element. Psikajac oczewiscie przy tym odrdzewiacz. Owszem powinno sie turbo zdemontowac i landie to rozruszac w razie co na stole ale klient nasz pan jak to mowią. No chyba ze siada tez elektrozaworek ale on zazwyczaj robi problemy w druga strone czyli niedoladowania.

Ale spoko zaciananie sie geoemtrii w turbo to taki standard i jak sie wie co i jak i sie to robilo juz pare razy to naprawa tego a nawet poprawa fabryki nie stanowi problemu. TO goarniecia temat mysle. Dzis jesli bedzie pogoda pogoda a ma byc to walcze z czyms podobnym w passku B6 2.0 tdi.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/72078-turbina-astra-g-17dti/page/2/#findComment-588365
Udostępnij na innych stronach

jak dasz rade to siagnij gruszke z suszary i obadaj jak chodzi ta lapka na turbinie. nie moze sie blokowac, klinowac itp. Sama gruszka tez mam niby mocna sprezyne w srodku ale tez powinna plynnie dawac sie wcisnac ta sztanga. Zawsze mozesz ta gruche ladnie wyropowac w srodku z jednej i z drugiej strony bo w polowie gruchy jest membrana.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/72078-turbina-astra-g-17dti/page/2/#findComment-588402
Udostępnij na innych stronach

Czyli demontuje to http://automarox.nazwa.pl/zdjecia/mm2012_3/DSC03533.jpgi sprawdzam, a działanie elektrozaworu jak sprawdzic?

Ps.Na PW wrzuciłem filmik

Edytowane przez mk5

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/72078-turbina-astra-g-17dti/page/2/#findComment-588406
Udostępnij na innych stronach

Nie demontuj nic .. Twoja turbinka to tzw. upustowa .. one praktycznie się nie psują .. te turbinki działają tak, że podciśnienie otwiera je przy około 3000 rpm .. i jeżeli ona się nie otworzy to wtedy wywala błąd. Moim zdaniem opierając się na moim doświadczeniu .. problem będzie w zaworze sterujący turbinę. Prawdopodobnie on nie otwiera upustu turbiny. Ale zanim bym wymienił zawór to najpierw wymieniłbym wszystkie przewody podciśnieniowe lub przynajmniej sprawdziłbym ich szczelność pompką podciśnieniową. Samą turbinę możesz sprawdzić w prosty sposób .. czy ona otwiera się po podaniu podciśnienia. Możesz to zrobić za pomocą ręcznej pompki podciśnieniowej lub podłączenie podciśnienia z pompki podciśnieniowej silnika bezpośrednio do siłownika obchodząc zawór. Jezeli cięgno sie przesunie .. to znaczy, że turbina działa prawidłowo a inne sa przewodu lub sam zawór.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/72078-turbina-astra-g-17dti/page/2/#findComment-588530
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności