Skocz do zawartości
Matik208

Opel Meriva - Samoczynnie Wkreca sie na obroty

Rekomendowane odpowiedzi

Witam .Mam problem z meriva 2004r 1,7cdti
Mianowicie podczas jazdy samochód albo wkręca się na maksymalne obroty albo przykładowo jadę np 2tys obr puszczam gaz a od trzyma i zaraz podnosi obroty na max . Po czym trzeba zgasic z kluczyka i samochod można tak zgasić.
Błędów nie ma w silniku
Wymieniłem juz regulator na pompie bez zmian .

Z góry dziękuje za sugestie i pomoc


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę być złym wróżbitą .. ale jak wkręcił Ci się silnik na max obroty .. to nie wróży nic dobrego. Jezeli tak się dzieje, to silnik po prostu ciągnie olej. Spala olej i rozkręca silnik. Nie próbuj odpalać silnika .. bo jezeli jeszcze nie rozkręcił Ci się na tyle, że porozwalał zawory, paski rozrządu, głowicę .. to następnym razem może być już ostatnim odpaleniem silnika, kolejnym razem wyłaczenie kluczyka nic nie pomoże.

Skąd ten olej w układzie dolotowym .. nie wiem .. powodów może być kilka ..

może być walnięta turbina,

albo za wysoki stan oleju w silniku,

albo uszkodzone odpowietrzenie skrzyni korbowej,

za wysokie przedmuchy pomiędzy pierścieniami tłokowymi.

Tak więc czeka Cię grubsza robota .. i jak mówiłem nie odpalaj silnika .. bo jeżeli się, jeszcze nie uszkodziłeś silnika .. to może skończy się tylko na znalezieniu źródła oleju w układzie dolotowy i wyczyszczeniu układu dolotowego. Mimo wszystko zaglądnąłbym do cylindrów (najlepiej za pomocą kamerki), bo boję się, że mogły się podpalić denka tłoków .. jezeli nie masz dostępu do kamerki .. to trzeba zrzucać głowicę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niee nie w tym rzecz, on sam sie wkreca ale idzie normalnie go gasić kluczykiem, a gdy np wypne mu przepływke albo przepustnice i jest błąd w kompie to już tego nie zrobi .


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zacznij od czyszczenia przepływomierza.


Druga sprawa to potencjometr przepustnicy, trzeba sprawdzić parametry - miałam takie objawy, co prawda w benzynie i właśnie on był winien.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepływomierz podmieniony to samo.

Podglądy podału ok .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

trzeba sciągnąc dynamiczne logii i zobaczyć co sie dzieje .. ale wynika z tego co piszesz .. że dostaje za dużo paliwa lub czegoś co jest dla niego paliwem.

Rozumiem, że on te obroty nie podnosi gwałtownie tylko równomiernie i powoli ale cały czas do góry.

Jeżeli zrobisz mu błąd .. to dawka paliwa jest obcinana z natury .. wiec wtedy ilośc paliwa moze powodowac, że nie podniesie obrotów.

Cięzko jest mi wyrokować .. co jest powodem .. myslę, że mechanik musi to zobaczyć. Przez neta ciężko jest taka sytuacje rozwiązać. Za mało danuch wejściowych !!


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie raz gwałtownie nie raz spokojnie jużnie to była własnie .


Nie raz gwałtownie nie raz spokojnie rożnie to była właśnie .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O jakich obrotach mówimy?? Co znaczy na max .. 5000, 6000 RPN .. i co sie dzieje w momencie jak on sie wkręci .. odcina mu zapłon?? czy chodzi na jakis obrotach dopóki go nie wyłaczysz ?? jezeli tak to na jakich??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

I co ogarnięte co było problemem bo mam to samo

 

 

Mam problem z meriva 2004r 1,7cdti
Mianowicie podczas jazdy samochód albo wkręca się na maksymalne obroty albo przykładowo jadę np 2tys obr puszczam gaz a od trzyma i zaraz podnosi obroty na max . Po czym trzeba zgasic z kluczyka i samochod można tak zgasić.
Błędów nie ma w silniku
Wymieniłem juz regulator na pompie bez zmian .

Z góry dziękuje za sugestie i pomoc

Edytowane przez adam1954

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tu jest że wolno schodzi z obrotów i kopci u mnie sama skręca się na obroty ładnie pali nie kopci nie stuka po odpaleniu na wolnych obrotach chodzi super

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja znalazłem tam zdanie,,Sam wkręcał się na wysokie obroty (falował),,

Ale ogólnie to przydało by się podpiąć do komputera i sprawdzić parametry pracy czujników wtedy gdy się to dzieje.

Inaczej to wiesz że ,,na oko to chłop w szpitalu umarł,, :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale ja nie pisałem o błędach ale o parametrach pracy(bloki pomiarowe )

Czyli tzw logi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja się zastanawiam czy pedał gazu może tu szwankować. Może warto go sprawdzić? Może się zacina...

 

Sent with handy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

czy komuś udało się ustalić przyczynę? bo mam ten sam problem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak myślisz.

Ktoś kto to rozwiązał to na podstawie diagnozy.

Napisz więc jakie masz parametry pracy czyli tzw. logi i ktoś sprawdzi co u ciebie szwankuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, skoro rozwiązał to może powie co było u niego przyczyną. Wiem, że niekoniecznie u mnie musi być to samo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakkolwiek by nie było po prostu zrób jak pisała Ola , grzes , Kicaj i ja.

Czyli kupę zabawy .

Najszybciej to by wyszło po podpięciu do komputera i zrobienie logów.

Inaczej to czarowanie

Ale jak tak lubisz to trudno.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez JacekPbio
      Dzień Dobry,
       
      Piszę w sprawie, która jest bardziej zapytaniem o sens naprawy niż o samą naprawę.
       
      Generalnie: Opel Meriva, 1.4 silnik, 90KM, 2005 rok - przejechane 215.000
       
      Objawy - czerwona kontrolka oleju vel słabe lub brak ciśnienia w ogóle. Objawy potwierdzone - wał korbowy i panewki w złym stanie. Zgodnie z opinią kilku mechaników stosowałem gęściejszy olej oraz motoDOC - i poniekąd przedłużałem agonię silnika. Przez  pewien czas takie rozwiązanie pomagało i przy wolnych obrotach kontrolka oleju nie zapalała się na czerwono nawet przy nagrzanym silniku. Dzisiaj, jakieś 350 metrów od domu raz a solidnie zapaliła czerwona kontrolka oleju. Wątpliwe by był to czujnik, choć może być i pompa oleju jednak nadal pozostaje zapytanie czy dalej brnąć w ewentualną diagnozę lub naprawy dość mocno uszkodzonego silnika. Poziom oleju jest w porządku, olej nie miesza się z płynem chłodniczym (sprawdzone).
       
      Koszty remontu silnika od  4 do 5 tys złotych (jeżeli nie więcej), czy w ogóle opłaca się remontować taki silnik czy nie lepiej  poszukać nowszego samochodu? Przyjmując remont silnika, jakie warsztaty na terenie Śląska są polecane, a jakie są odradzane. Przyjmując remont silnika na co mam zwrócić uwagę. Nowy-używany samochód to ceny zaczynają się od 25.000 zł ... + ewentualne nowe niespodzianki.
       
      Z  wstępnych rozmów to ... wliczane są również pierścienie + sprzęgło + planowanie głowicy + wał korbowy + ..... .
       
      Pozostałe elementy samochodu sprawdzone i wymienione, auto jest w dobrym stanie wizualnym, w  przypadku stanu technicznego ... to sprawy nie poprawi,  jeżeli napiszę że wszystko poza silnikiem jest w porządku (bo w 14 letnim aucie coś zawsze może polecieć) zatem poniekąd szkoda ....
       
      Jacek
    • Przez gadgetPDZ
      Hej,
      temat często wałkowany na różnych forach, ale na każdym z nich brakuje mi sensownej odpowiedzi. W mojej merivie 1.7 CDTI 2004r. nie załącza się pierwszy bieg wentylatora. Standardowo uruchamia się na kilka sekund na najwyższym biegu i wyłącza się (przy działającej klimie). Sprawdziłem już bezpieczniki i jeden od klimatyzacji był przepalony, więc go wymieniłem. Wymieniłem również brązowy przekaźnik (plik pobrane jpg). Niestety dalej nic nie działa. Postanowiłem dobrać się do rezystora klimatyzacji, który jest prawdopodobnie winowajcą (internet tak mówi). Mam problem natomiast z jego wymianą. Jestem totalnie zielony z elektryki i nie mogę znaleźć takiego modelu jak mam ja. W moim modelu są dwa przewody przylutowane do blaszek, a w internecie części zamienne są na 4 blaszki (link do zamiennika: https://allegro.pl/oferta/rezystor-dmuchawy-opel-corsa-c-2000-meriva-2003-7596166727). Proszę o informację, czy mogę zakupić ten z 4 blaszkami i przylutować do jakiś dwóch konkretnych?

      Z góry bardzo dziękuję za pomoc.
       


    • Przez krystek90
      Witam!

      Opel Meriva A, 2007, Po Lifcie.

      W Mervice od zimy ubywa mi płynu ze spryskiwaczy w tempie takim, że  po około 2 tygodni-3 tygodni nie ma nic.

      W tym samochodzie jest zupełnie inaczej umieszczony zbiornik płynu do spryskiwaczy niż w Corsie i Astrze.
      Podobno trzeba ściągnąć podszybie, tj. obudowę i wycieraczki. Z tym, że nie mam ściągacza i nie wiem czy nie oddać to komuś.
      Ale odkręcę to i dostanę się do góry zbiorniczka i co? Będę stamtąd w stanie wyciągnać ten zbiornik cały?

      Wycieki z tego co widzę są obok prawego nadkola, delikatnie kapie tam. Więc raczej z dołu muszę się dostać
      Może trzeba obudowe plastikową ściagnąć z prawego przedniego koła?

      Zaznaczam, że wchodziłem pod samochód i nie widzę tam żadnych przewodów od spryskiwaczy ani nawet zbiornika, wszystko jest obudowane od góry.

      Jakie w tym samochodzie są znane przypadłości z tym?


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.