Skocz do zawartości

Meriva 1.4 90KM - maź pod korkiem wlewu oleju


Gość klusi1990

Rekomendowane odpowiedzi

Gość klusi1990

Witam serdecznie wszystkich. Mam problem z Merivą należącą do mojej mamy. Zanim udam się do mechanika to chciałem zasięgnąć opinii ponieważ pojawił się niepokojący objaw. Otóż kilka dni temu zauważyłem, że w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego pojawiła się dziwna maź, podobna do pianki. Korek jest czysty co widać na zdjęciach. Natomiast pod korkiem wlewu oleju wygląda to nieco gorzej bo korek jest zabrudzony mazią podobną do gliny zmieszanej z wodą.
Czy jest to diagnoza której najbardziej się obawiam czyli uszczelka pod głowicą? Czy może jest jeszcze jakaś bardziej optymistyczna wersja? Dodam, że auto pali na dotyk, równo pracuje, nie kopci.
Z góry dziękuję za każdą pomoc. Pozdrawiam

IMG_20200324_151326.jpg

IMG_20200324_151407.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może kolega poczyta podobny temat - to co opisał kol. ArKos  i to co pisze na fejsie.

Krótkie odcinki pokonywane miały by tłumaczenie tylko gdyby majonez był pod korkiem oleju - ale nie gdy w zbiorniku wyrównawczym też robi się maź.

Inne tłumaczenie to dolany inny płyn chłodzący i się zwarzył.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość klusi1990

Hmm....no to jest już jakaś wskazówka ponieważ moja mama jako nauczyciel dojeżdża do szkoły jakieś 3-4km w jedną stronę od poniedziałku do piątku, w międzyczasie wyjedzie powiedzmy 2 razy w tygodniu do miasta na zakupy to jakoś podobny dystans w jedną stronę czyli też 3-4km i raz na 2-3 miesiące robi dłuższą trasę jakieś 25 km w jedną stronę do większego miasta.
 

56 minut temu, rafalgrzegorz napisał:

Krótkie odcinki pokonywane miały by tłumaczenie tylko gdyby majonez był pod korkiem oleju - ale nie gdy w zbiorniku wyrównawczym też robi się maź.

Inne tłumaczenie to dolany inny płyn chłodzący i się zwarzył.


Samochód kupiony był 1,5 roku temu, olej wymieniony zaraz po zakupie i później po 10 tysiącach kilometrów. Rozrząd nie był wymieniany.
Płyn chłodniczy również.
Przeczytałem ten wątek i jeżeli to nie jest wina krótkich odcinków to winy należy szukać w uszczelce pokrywy rozrządu a nawet w całym rozrządzie?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Też mam taką maź ale u mnie zbiera sie tylko pod korkiem oleju. W zbiorniczku nic nie ma i płynu też nie ubywa. Śmigam do pracy po 14 km w jedna strone , silnik sie ladnie dogrzewa. Najgorsze że ta maź idzie w przewód od odmy i w ten drugi co idzie w kolektor ssacy. Trzeba raz na jakis czas zdjać i przepłukać bo sie zaczynaja zapychać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli możemy rozumieć że masz silnik Z14XEP?

 

9 godzin temu, Raffall napisał:

Trzeba raz na jakis czas zdjać i przepłukać bo sie zaczynaja zapychać.

 

 

 

I to świadczy o pełnej świadomości użytkownika o wadach i zaletach pojazdu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności