Jump to content
pionek

Wymiana paska wieloklinowego - Corsa C

Recommended Posts

Gdyby ktoś wymieniał pasek wieloklinowy (napędzający alternator, klimatyzację) to podaje garść informacji. Ogólnie operacja jest dość prosta a po przeczytaniu kilku wskazówek jest jeszcze prostsza. W moim przypadku corsa C ma klimatyzację wiec pasek jest troszkę dłuższy. Według katalogu oryginalny numer części 55185078, numer katalogowy 6340616, jest to pasek sześciorzędowy. Ja wybrałem sobie dobry renomowanej firmy zamiennik 6PK1318.

Z kluczy będzie potrzebna grzechotka oraz nasadka 15. W PDF wspomniano o przyrządzie KM-6130 ja do tego celu wykorzystałem zwykły nit zrywany który ma w sobie pręt Fi 4 mm., nadawał się wyśmienicie. Dostęp od dołu jest dobry po zdjęciu plastikowej osłony.

Pasek miałem troszkę wyciągnięty przez co czasami już zaczynał sobie popiskiwać a zwłaszcza podczas kiedy wzrosło obciążenie. Dorzucam jeszcze dokument odnośnie wymiany napinacza paska wieloklinowego mimo że nie wymieniałem go to może się komuś przyda, kilka dokumentów napotkanych w sieci.

Pasek.pdf

Wymiana paska wieloklinowego .pdf

Wymiana napinacza paska wieloklinowego .pdf

Edited by pionek
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja niczym nie blokowałem napinacza. Założyłem klucz i odciągając napinacz zdjąłem pasek i to samo przy zakładaniu. Wymiana to kwestia 5 minut.

Oczywiście wszystko dostępne po podniesieniu maski bez zbędnych demontaży jakichkolwiek osłon, o których napisano w załączonych materiałach. Instrukcje trochę przekombinowane, bo sama wymiana jest banalna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

potwierdzam wystarczy oczkowa 15 i checi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy wymianie paska polecam sprawdzić wszystkie rolki, żeby potem nie było przykrej niespodzianki. Przeważnie napinacz jest w porządku, wystarczy samą rolkę jego wymienić, zawsze trochę grosza zostanie w kieszeni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak już wymieniacie pasek osprzętu to warto sprawdzić w jakim stanie jest pompa wody, bo czasem ma luzy i lepiej profilaktycznie wymienić...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witajcie. Podczas wymiany rozrządu mechanik powiedział mi, że rolka napędzająca pasek wielorowkowy już jest zużyta, więc poninienem ją wymienić wraz z paskiem. Jak prawidłowo nazywają się te części i o co pytać w sklepie. Potrzebuję cały zestaw naprawczy czy co ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napinacz paska wielorowkowego i pasek wielorowkowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czy we wszystkich Corsach C - wymiana paska jest taka prosta ?

Mam Corse C 1.0 (silnik: Z10XE) z klimatyzacją. Czy w tym modelu wymiana paska (i ewentualnie rolki/napinacza) też jest taka prosta ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wystarczy podnieść maskę i zobaczyć co potrzeba by wymienić pasek napędu osprzętu (wielorowkowy).


A czy we wszystkich Corsach C - wymiana paska jest taka prosta ?

Mam Corse C 1.0 (silnik: Z10XE) z klimatyzacją. Czy w tym modelu wymiana paska (i ewentualnie rolki/napinacza) też jest taka prosta ?

Wystarczy podnieść maskę i zobaczyć co potrzeba by wymienić pasek napędu osprzętu (wielorowkowy).

Tutaj piszą o silniku diesla - ty masz benzynową jednostkę - możliwe że coś trzeba będzie dodatkowo odkręcić.

Ale powinieneś poszukać poradnika w swoim rodzaju silnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.