Skocz do zawartości
pionek

Wymiana paska wieloklinowego - Corsa C

Rekomendowane odpowiedzi

Gdyby ktoś wymieniał pasek wieloklinowy (napędzający alternator, klimatyzację) to podaje garść informacji. Ogólnie operacja jest dość prosta a po przeczytaniu kilku wskazówek jest jeszcze prostsza. W moim przypadku corsa C ma klimatyzację wiec pasek jest troszkę dłuższy. Według katalogu oryginalny numer części 55185078, numer katalogowy 6340616, jest to pasek sześciorzędowy. Ja wybrałem sobie dobry renomowanej firmy zamiennik 6PK1318.

Z kluczy będzie potrzebna grzechotka oraz nasadka 15. W PDF wspomniano o przyrządzie KM-6130 ja do tego celu wykorzystałem zwykły nit zrywany który ma w sobie pręt Fi 4 mm., nadawał się wyśmienicie. Dostęp od dołu jest dobry po zdjęciu plastikowej osłony.

Pasek miałem troszkę wyciągnięty przez co czasami już zaczynał sobie popiskiwać a zwłaszcza podczas kiedy wzrosło obciążenie. Dorzucam jeszcze dokument odnośnie wymiany napinacza paska wieloklinowego mimo że nie wymieniałem go to może się komuś przyda, kilka dokumentów napotkanych w sieci.

Pasek.pdf

Wymiana paska wieloklinowego .pdf

Wymiana napinacza paska wieloklinowego .pdf

Edytowane przez pionek

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja niczym nie blokowałem napinacza. Założyłem klucz i odciągając napinacz zdjąłem pasek i to samo przy zakładaniu. Wymiana to kwestia 5 minut.

Oczywiście wszystko dostępne po podniesieniu maski bez zbędnych demontaży jakichkolwiek osłon, o których napisano w załączonych materiałach. Instrukcje trochę przekombinowane, bo sama wymiana jest banalna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

potwierdzam wystarczy oczkowa 15 i checi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy wymianie paska polecam sprawdzić wszystkie rolki, żeby potem nie było przykrej niespodzianki. Przeważnie napinacz jest w porządku, wystarczy samą rolkę jego wymienić, zawsze trochę grosza zostanie w kieszeni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak już wymieniacie pasek osprzętu to warto sprawdzić w jakim stanie jest pompa wody, bo czasem ma luzy i lepiej profilaktycznie wymienić...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie. Podczas wymiany rozrządu mechanik powiedział mi, że rolka napędzająca pasek wielorowkowy już jest zużyta, więc poninienem ją wymienić wraz z paskiem. Jak prawidłowo nazywają się te części i o co pytać w sklepie. Potrzebuję cały zestaw naprawczy czy co ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napinacz paska wielorowkowego i pasek wielorowkowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy we wszystkich Corsach C - wymiana paska jest taka prosta ?

Mam Corse C 1.0 (silnik: Z10XE) z klimatyzacją. Czy w tym modelu wymiana paska (i ewentualnie rolki/napinacza) też jest taka prosta ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy podnieść maskę i zobaczyć co potrzeba by wymienić pasek napędu osprzętu (wielorowkowy).


A czy we wszystkich Corsach C - wymiana paska jest taka prosta ?

Mam Corse C 1.0 (silnik: Z10XE) z klimatyzacją. Czy w tym modelu wymiana paska (i ewentualnie rolki/napinacza) też jest taka prosta ?

Wystarczy podnieść maskę i zobaczyć co potrzeba by wymienić pasek napędu osprzętu (wielorowkowy).

Tutaj piszą o silniku diesla - ty masz benzynową jednostkę - możliwe że coś trzeba będzie dodatkowo odkręcić.

Ale powinieneś poszukać poradnika w swoim rodzaju silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez iwan955
      Objawem w mojej meriva A 1.3 69KM CDTI 2005 była cieknąca ropa z pompy wysokiego ciśnienia. Wykręciłem najpierw akumulator, filtr paliwa w obudowie, kosz akumulatora , pompę vacum a na końcu pompę wysokiego ciśnienia. Pompa vacum i wysokiego ciśnienia dokręcone były do silnika bardzo lekko. Po odkręceniu pierwszej sekcji z której lała się ropa podczas jazdy i wyjęciu wszystkich uszczelek stwierdziłem uszkodzony oring, wymiany dokonałem dla każdej sekcji. Należy zachować czystość przy wymianie uszczelnień, zabrudzone elementy sekcji moczymy w nafcie przez kilka godzin następnie pokrywę sekcji i pompę gdzie pokrywa jest przykręcona czyścimy papierem ściernym 500 lub 1000 na mokro np z WD40. Po tym zabiegu czyścimy wszystko benzyną ekstrakcyjną i wycieramy w czyściwem i ponownie benzyną.












    • Przez pakiao
      Witam czy koledzy sie orientuja jaki mam filtr oleju w Corsie bo w wyszukiwarce filtron wyskakuja dwa rodzaje OE 670 oraz OE 682
       
    • Przez damiyc
      Witam Panowie i Panie!
      To mój pierwszy post na tym forum więc proszę o wyrozumiałość
      Mam problem z moim combo 1.3 cdti Silnik nie chcę wogóle zagadać i potrzebna mi jest w tej kwestii pomoc o to co udało mi się ustalić
      - Po podłączeniu do komputera jeden błąd związany ze świecami żarowymi P0683 (sądzę że w tym winy nie odpalenia nie ma)
      - Zero innych jakichkolwiek błedów typu immobiliser
      - Pompa w baku sprawna
      - Ciśnienie na listwie po zapłonie 0,60 przy próbie odpaleni ponad 250 myśle że jest ok
      - Bezpieczniki ok, Nie wiem jak z przekaźnikami
      - Na Samostart Pali ale zaraz gaśnie tyle tylko ile samostartu w dolocie
      - Paliwo dochodzi do wtrysków
       
      Myśle że wina leży w elektronice ale nic komputer by nie wykrył jak ktos ma inne przypuszczenia niech pomoże. Co mogę jeszcze sprawdzić? Na co zwrócić uwagę? Pomocy bo już nie mam pomysłów...
       
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.