Skocz do zawartości

Brak mocy na zimnym silniku + falujące obroty Corsa B 1.0


Gość adison420

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.
Pacjent to Corsa B 1.0 1997 rok.
Otóż od pewnego czasu mam problem z nierówną pracą silnika i "mułem", dzieje się tak tylko w czasie gdy zimny (z rana lub po dłuższym postoju).
Zazwyczaj problem się normuje po odczekaniu kilku minut lub po prostu kilkukrotnym przygazowaniu. Dzisiaj z rana miałem chwilę czasu i otworzyłem maskę by przysłuchać się dokładniej no i oprócz falujących obrotów usłyszałem strzelanie z okolic przepustnicy (po przygazowaniu objawy znikły).
Zamulona praca silnika również jest przez chwilę i po chwili wszystko się normuje. Jestem w sumie laikiem w temacie aut, ale mniej więcej ogarniam, chciałbym uzyskać tylko informację jak tanim kosztem i dosyć skutecznie wykryć usterkę lub może ktoś miał podobną sytuacje i podzieli się informacją na temat co może być i jak sprawdzić czy na 100% to akurat to. Dodam, że check się nie świeci. Niedawno wymieniłem świecę i bez skutku bo nadal tak samo pracuje i przypominam, że tylko jak zimny... Ktoś coś bliżej wie na ten temat?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Witam, jeździłem corsiną b przez ostatnie 4 lata z tym właśnie silnikiem 1.0 (wbrew opinią bardzo fajny silniczek)
Wiadomo że łańcuszek rozrządu szybko się zużywał w 3 cylindrowcu i jego kultura pracy do najlepszych nie należała, a jak wpadł w 3 tyś obrotów to i się nawet to zbierało na pierwszych 2 biegach :)
Przez 3 lata słuzył bez zarzutu natomiast w ostatnim roku wpakowałem w niego około 1 tyś zł a wszystko przez złe diagnozy mechaników :D
jeden twierdził że moduł cewek zapłonowych ma przebicie
inny że egr nie pracuje
jeszcze inny że przepływomierz powietrza
inny kazał dolać pół litra mixolu na bak paliwa bo twierdził że listwa wtryskiwaczy na zimnym silniku się przytykała
czujniki temp