adam1954 Opublikowano 5 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2018 U mnie też jeździ w schowku.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/77953-jaka-temepratura/page/5/#findComment-688154 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ama Opublikowano 14 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2018 Po 15km jazdy wnetrze auta juz bylo dobrze nagrzane, a wiec nie bylo potrzeby puszczania 100% powietrza przez nagrzewnice, ktore nagle mialoby schlodzic silnik. Jestes w bledzie. Climatronic na zimnym silniku zawsze podaje 100% powietrza przez nagrzewnice, dopiero wraz ze wzrostem temp we wnetrzu czesc powietrza zaczyna byc puszczana poza nagrzewnica - steruje tym tzw. klapa spietrzająca. W przypadku sterowania manualnego 99% kierowcow daje zawsze na maxymalne grzanie i z czasem obnizaja temp nawiewu. Wg twojej teorii zanim zobaczyl 90C na zegarach to jechal na zimnym nawiewie i dopiero po przekroczeniu 90C wlaczyl ogrzewanie. Dla mnie objaw wskazuje na walniety termostat, ktory zamyka sie z opoznieniem, chroniac przed nadmierna utrata temp. U mnie w z16xe jak jezdze w miescie wskazowka jest te pare mm wyzej niz jadac w trasie. Przewaznie wskazuje 87-88Cw miescie, na trasie 85-86C. W miescie w lato z czestymi postojami nawet 93C. Duga Mery z16xep zawsze po zagrzaniu pokazuje 90C nie wazne gdzie, i z jaka predkoscia. Ja jeżdżę cały czas na ustawieniu auto z włączoną klimatyzacją, temp w obu strefach ustawiona na 20 st. C - możliwe że nawiew się włączył i tego nie wyczułem. Teraz jak jest cieplej problem już nie występuje, temp. płynu chłodzącego zawsze utrzymuje się na 90 st C. ASO oczywiście sprawdziło termostat i nie wykryło błędów. Przed wizytą w ASO podpiąłem się do OBD i popatrzyłem na temperatury jakie pokazuje. Nijak nie pokrywają się one z tym co pokazuje wskazówka. Do ok 80 st. C wskazówka pokazuje 10 st C mniej niż to co czyta OBD, potem oba wskazania idą łeb w łeb. Następnie wskazówka staje na 90 st C a OBD pokazuje więcej. np. wskazówka pokazuje 90, a OBD 113   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/77953-jaka-temepratura/page/5/#findComment-688814 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mario_80 Opublikowano 14 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2018 Rozwiazanie troche podobne jak w VW pasacie B5. Jesli rzeczywista temp silnika byla pomiedzy 75-110C, to wskazowka zawsze pokazywala 90C, chyba po to by nie rozpraszac i wkrzurzac kierowcy. Mozna bylo to zmienic na lioniowy wzrost odpowiadajacy rzeczywistej temp silnika poprzez edycje epromu w ecu silnika.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/77953-jaka-temepratura/page/5/#findComment-688860 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bedżamin Opublikowano 20 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2018 Co do ogrzewania to w mojej w trybie auto nawiew startuje dopiero jak silnik złapie około 60 stopni, poniżej tej temperatury nawiew ledwo chodzi. Jak były duże mrozy(-20/-25) to czasami 20km było mało żeby nagrzać silnik i wnętrze. Przy mniejszych mrozach i jeździe w korku temperatura czasami trochę spada ale poniżej 60 nawiew maleje i silnik się dogrzewa znowu, gdy przekroczy te 60 to znowu grzeje mocniej. Najlepiej w duże mrozy manualnie dać mu wentylatory na minimum, dać nagrzać się silnikowi do 90 i jak już złapie temperaturę dać auto i nie ma problemu. Zauważyłem też że na wolnych obrotach wyraźnie słabiej grzeje niż podczas jazdy. Taki urok już tych malutkich aluminiowych silniczków, łatwo nagrzać i łatwo schłodzić, w duże mrozy po prostu nie dają rady nagrzać.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/77953-jaka-temepratura/page/5/#findComment-689158 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysztof Wierzchoń Opublikowano 20 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2018 (edytowane) Kompletnie się nie zgodzę. Posiadam 1.4 i stwierdzam że silnik fenomenalnie szybko się nagrzewa (spoko uszczelka pod głowicą cała) Nawet w te mrozy poniżej 10 C w miarę szybko przełączało na gas (30C) a komfort ogrzewania uzyskiwałem po ok 1.5 -2 km. Sorki zerknąłem, masz nowszy model. Każdego szkoda. Edytowane 20 Marca 2018 przez Krzysztof Wierzchoń   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/77953-jaka-temepratura/page/5/#findComment-689167 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mario_80 Opublikowano 22 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2018 Nawet w te mrozy poniżej 10 C w miarę szybko przełączało na gas (30C) Te w miare szybko dla kazdego moze znaczyc co innego. Mojej z16xe 101PS przy przelaczaniu na 20C i -14C na zewnatrz potrzeba 1-2min na skrobanie szyb i 2km jazdy. Wg. mnie za dlugo.Passat 1.8T, przelaczanie na 17C, przy ponad -10C wystarczylo mu mniej niz 1km bez rozgrzewania.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/77953-jaka-temepratura/page/5/#findComment-689268 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 22 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2018 Z moją jest podobnie. Ok 2.5 km dopiero 80 st. C przy minusowej temp. Felicja niecały kilometr.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/77953-jaka-temepratura/page/5/#findComment-689274 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mario_80 Opublikowano 22 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2018 Ok 2.5 km dopiero 80 st. C 80C widze dopiero po ok 4-5km i przy -10C.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/77953-jaka-temepratura/page/5/#findComment-689279 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.