adam1954 Opublikowano 28 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2018 W żadnym samochodzie nie jest to normalne. Musisz szukać przyczyny Układ chłodzenia powinien na rozgrzanym silniku pracować w temp. otwarcia termostatu i jego zamknięcia. Czyli ok. 88 >   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Raydenwzg81 Opublikowano 1 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2018 Mam pytanie dotyczące temperatury płynu w chłodnicy. Odpaliłem samochód po całej nocy stania na mrozie (temp. na zewnątrz wskazywała -15 st. C). Płyn w chłodnicy po przejechaniu ok 15 km nagrzał się do 90 st. C (jechałem obwodnicą ze stałą prędkością ok 100km/h), następnie wjechałem do miasta i stanąłem w korku i temp. płynu zaczęła spadać do ok 60 st. C. Czy takie zachowanie jest normalne w tym samochodzie? W poprzednich samochodach nic takiego się nie działo. Auto jest nowe (ma przejechane 7k km.) Włączyłeś ogrzewanie w aucie więc pewnie stąd ten spadek temperatury, u mnie tak jest, ale po kilku km temperatura jest już normalna.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mario_80 Opublikowano 1 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2018 Włączyłeś ogrzewanie w aucie więc pewnie stąd ten spadek temperatury, u mnie tak jest, ale po kilku km temperatura jest już normalna. ???Po 15km jazdy wnetrze auta juz bylo dobrze nagrzane, a wiec nie bylo potrzeby puszczania 100% powietrza przez nagrzewnice, ktore nagle mialoby schlodzic silnik. Jestes w bledzie. Climatronic na zimnym silniku zawsze podaje 100% powietrza przez nagrzewnice, dopiero wraz ze wzrostem temp we wnetrzu czesc powietrza zaczyna byc puszczana poza nagrzewnica - steruje tym tzw. klapa spietrzająca. W przypadku sterowania manualnego 99% kierowcow daje zawsze na maxymalne grzanie i z czasem obnizaja temp nawiewu. Wg twojej teorii zanim zobaczyl 90C na zegarach to jechal na zimnym nawiewie i dopiero po przekroczeniu 90C wlaczyl ogrzewanie. Dla mnie objaw wskazuje na walniety termostat, ktory zamyka sie z opoznieniem, chroniac przed nadmierna utrata temp. U mnie w z16xe jak jezdze w miescie wskazowka jest te pare mm wyzej niz jadac w trasie. Przewaznie wskazuje 87-88Cw miescie, na trasie 85-86C. W miescie w lato z czestymi postojami nawet 93C. Duga Mery z16xep zawsze po zagrzaniu pokazuje 90C nie wazne gdzie, i z jaka predkoscia.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojz Opublikowano 2 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2018 U mnie w z16xe jak jezdze w miescie wskazowka jest te pare mm wyzej niz jadac w trasie. Przewaznie wskazuje 87-88Cw miescie, na trasie 85-86C. W miescie w lato z czestymi postojami nawet 93C. A u mnie wskazówka w ogóle się nie podnosi, taką temperaturę jak u Ciebie pokazuje tylko latem. Ostatnio, jeszcze przed tymi mrozami, przejechałem ponad 40km i wskazówka temperatury w ogóle się nie ruszyła. Podejrzewałem termostat już od dawna, i jakiś czas temu go gotowałem dla sprawdzenia bo strasznie nie lubię wymieniać sprawnych części, ale wydawał się działać prawidłowo. Zwłaszcza, że uspokoiły mnie informacje o tym, że nasze wskaźniki przekłamują, ale to co jest u mnie, to jednak przesada. Poświęcę tę stówkę jak się troche ociepli.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 2 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2018 Podejrzewałeś termostat. Nawet go sprawdziłeś. I pewnie na oko a nie z termometrem wsadzonym do wody. Ale nie pomyślałeś że jest jeszcze czujnik . Przecież trzeba było się podpiąć do komputera i sprawdzić jak działa czujnik temp. A nawet sam czujnik miernikiem pomierzyć. Jest na forum to wiele razy pisane. Tylko poczytać. I powiem ci że nie ma sie czym chwalić że tak jeździsz juz ponad pół roku.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojz Opublikowano 2 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2018 (edytowane) Oczywiście, że sprawdzałem z termometrem. Podpinalem się elmem, ale coś nie bardzo mi działa w czasie rzeczywistym i akurat pomiary temperatury są do niczego. A jeżdżę tak, i to więcej niż pół roku, bo to tylko gówniany opel do kręcenia się po mieście, nie ma się nad czym rozwodzić. Nawet go nie myję. Z drugiej strony, jak coś nie działa jak powinno, to mnie jednak irytuje, więc w końcu się za to wezmę. Najgorzej jak coś jest nie(do końca)sprawne, ale mimo tego można normalnie jeździć - żadnej motywacji do roboty Edytowane 2 Marca 2018 przez wojz   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 2 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2018 A jeżdżę tak, i to więcej niż pół roku, bo to tylko gówniany opel do kręcenia się po mieście, nie ma się nad czym rozwodzić. Nawet go nie myję. A to przy najmniej wiadomo dla innych. Aby nie uważali że tak być powinno.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mario_80 Opublikowano 2 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2018 (edytowane) A u mnie wskazówka w ogóle się nie podnosi, taką temperaturę jak u Ciebie pokazuje tylko latem. Ostatnio, jeszcze przed tymi mrozami, przejechałem ponad 40km i wskazówka temperatury w ogóle się nie ruszyła. Podejrzewałem termostat już od dawna, i jakiś czas temu go gotowałem dla sprawdzenia bo strasznie nie lubię wymieniać sprawnych części, ale wydawał się działać prawidłowo. Zwłaszcza, że uspokoiły mnie informacje o tym, że nasze wskaźniki przekłamują, ale to co jest u mnie, to jednak przesada. Poświęcę tę stówkę jak się troche ociepli. Proponuje wymienic tylko sam wklad. Jak tak zrobie przy kolejnej wymianie. Mam teraz bodajze Gates razem z korpusem i wytrzymal rok. Na fabrycznym, temp przy stabilnej jezdzie wynosila ok 86C i nie wiedzac, ze w oplach wskazowka temp. zaniza wskazania wsadzilem Gates. Wskazowka wskoczyla na 87-88C. W miescie w lecie przy czestych postojach nawet 95C i wiecej. Do tego dochodzi czesto wystepujaca usterka w tych silnikach - uszkodzone sterowanie 1szym biegiem wentylatora chlodnicy i zalacza sie dopiero 2i bieg. Przecież trzeba było się podpiąć do komputera i sprawdzić jak działa czujnik temp. Sluszna uwaga. Dlatego juz sa w drodze do mnie clon Opcoma i jakis ELM Edytowane 2 Marca 2018 przez Mario_80   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojz Opublikowano 5 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2018 Proponuje wymienic tylko sam wklad. Jak tak zrobie przy kolejnej wymianie. U mnie bez sensu, nie mam już oryginalnego termostatu, tylko badziewne febi - jest dość niechlujnie wykonany. Przy samochodam większość rzeczy robię sam i teraz już zakładam porządne części, bo nie chce mi się za chwilę robić tego samego. Termostat, jak bede wymieniał, kupię Behr, ale póki co zostawię go w spokoju. Po perwsze, jak pisałem, sprawdzałem go i wydaje się w porządku, po drugie, dzisiaj obserwowałem nagrzewanie się: temperatura na zewnątrz -9, ciepłe powietrze z kratek zaczęło lecieć po przejechaniu 3km, z uwalonym termostatem IMO zajęłoby to dłużej. Także, jak zrobi się cieplej, zacznę od sprawdzenia czujnika temperatury. sa w drodze do mnie clon Opcoma i jakis ELM Szkoda zachodu na ELMa. Opcoma muszę sobie sprawić, ale najpierw skołuję odpowiednie oprogramowanie.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawidb750 Opublikowano 5 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2018 Szkoda zachodu na ELMa. Opcoma muszę sobie sprawić, ale najpierw skołuję odpowiednie oprogramowanie Dlaczego twierdzisz, że szkoda zachodu na elma ? Mam elma i op-coma i nie uważam, że elm jest zbędny, leży cały czas w aucie na wszelki wypadek a op-com bez kompa jest bezużyteczny a wozić op-com i kompa w aucie to lekka przesada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.