adam1954 Opublikowano 5 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2018 U mnie też jeździ w schowku.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ama Opublikowano 14 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2018 Po 15km jazdy wnetrze auta juz bylo dobrze nagrzane, a wiec nie bylo potrzeby puszczania 100% powietrza przez nagrzewnice, ktore nagle mialoby schlodzic silnik. Jestes w bledzie. Climatronic na zimnym silniku zawsze podaje 100% powietrza przez nagrzewnice, dopiero wraz ze wzrostem temp we wnetrzu czesc powietrza zaczyna byc puszczana poza nagrzewnica - steruje tym tzw. klapa spietrzająca. W przypadku sterowania manualnego 99% kierowcow daje zawsze na maxymalne grzanie i z czasem obnizaja temp nawiewu. Wg twojej teorii zanim zobaczyl 90C na zegarach to jechal na zimnym nawiewie i dopiero po przekroczeniu 90C wlaczyl ogrzewanie. Dla mnie objaw wskazuje na walniety termostat, ktory zamyka sie z opoznieniem, chroniac przed nadmierna utrata temp. U mnie w z16xe jak jezdze w miescie wskazowka jest te pare mm wyzej niz jadac w trasie. Przewaznie wskazuje 87-88Cw miescie, na trasie 85-86C. W miescie w lato z czestymi postojami nawet 93C. Duga Mery z16xep zawsze po zagrzaniu pokazuje 90C nie wazne gdzie, i z jaka predkoscia. Ja jeżdżę cały czas na ustawieniu auto z włączoną klimatyzacją, temp w obu strefach ustawiona na 20 st. C - możliwe że nawiew się włączył i tego nie wyczułem. Teraz jak jest cieplej problem już nie występuje, temp. płynu chłodzącego zawsze utrzymuje się na 90 st C. ASO oczywiście sprawdziło termostat i nie wykryło błędów. Przed wizytą w ASO podpiąłem się do OBD i popatrzyłem na temperatury jakie pokazuje. Nijak nie pokrywają się one z tym co pokazuje wskazówka. Do ok 80 st. C wskazówka pokazuje 10 st C mniej niż to co czyta OBD, potem oba wskazania idą łeb w łeb. Następnie wskazówka staje na 90 st C a OBD pokazuje więcej. np. wskazówka pokazuje 90, a OBD 113   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mario_80 Opublikowano 14 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2018 Rozwiazanie troche podobne jak w VW pasacie B5. Jesli rzeczywista temp silnika byla pomiedzy 75-110C, to wskazowka zawsze pokazywala 90C, chyba po to by nie rozpraszac i wkrzurzac kierowcy. Mozna bylo to zmienic na lioniowy wzrost odpowiadajacy rzeczywistej temp silnika poprzez edycje epromu w ecu silnika.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bedżamin Opublikowano 20 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2018 Co do ogrzewania to w mojej w trybie auto nawiew startuje dopiero jak silnik złapie około 60 stopni, poniżej tej temperatury nawiew ledwo chodzi. Jak były duże mrozy(-20/-25) to czasami 20km było mało żeby nagrzać silnik i wnętrze. Przy mniejszych mrozach i jeździe w korku temperatura czasami trochę spada ale poniżej 60 nawiew maleje i silnik się dogrzewa znowu, gdy przekroczy te 60 to znowu grzeje mocniej. Najlepiej w duże mrozy manualnie dać mu wentylatory na minimum, dać nagrzać się silnikowi do 90 i jak już złapie temperaturę dać auto i nie ma problemu. Zauważyłem też że na wolnych obrotach wyraźnie słabiej grzeje niż podczas jazdy. Taki urok już tych malutkich aluminiowych silniczków, łatwo nagrzać i łatwo schłodzić, w duże mrozy po prostu nie dają rady nagrzać.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysztof Wierzchoń Opublikowano 20 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2018 (edytowane) Kompletnie się nie zgodzę. Posiadam 1.4 i stwierdzam że silnik fenomenalnie szybko się nagrzewa (spoko uszczelka pod głowicą cała) Nawet w te mrozy poniżej 10 C w miarę szybko przełączało na gas (30C) a komfort ogrzewania uzyskiwałem po ok 1.5 -2 km. Sorki zerknąłem, masz nowszy model. Każdego szkoda. Edytowane 20 Marca 2018 przez Krzysztof Wierzchoń   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mario_80 Opublikowano 22 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2018 Nawet w te mrozy poniżej 10 C w miarę szybko przełączało na gas (30C) Te w miare szybko dla kazdego moze znaczyc co innego. Mojej z16xe 101PS przy przelaczaniu na 20C i -14C na zewnatrz potrzeba 1-2min na skrobanie szyb i 2km jazdy. Wg. mnie za dlugo.Passat 1.8T, przelaczanie na 17C, przy ponad -10C wystarczylo mu mniej niz 1km bez rozgrzewania.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 22 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2018 Z moją jest podobnie. Ok 2.5 km dopiero 80 st. C przy minusowej temp. Felicja niecały kilometr.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mario_80 Opublikowano 22 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2018 Ok 2.5 km dopiero 80 st. C 80C widze dopiero po ok 4-5km i przy -10C.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.