Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Od niedawna jestem posiadaczem astry II z silnikiem z14xe. Po zakupie zauważyłem niska temperaturę silnika po przejechaniu 30 km (na dworze około 0 stopni) na wskaźniku tem silnika poniżej 80 stopni. Podejrzenie oczywiście padło na termostat. Zakupiłem nowy przeznaczony do tego modelu firmy FEBI. Po wymianie takie same rezultaty. Zrobiłem trasę ok 40 km i temperatura na poziomie 70 stopni może trochę więcej. Gdy odpaliłem silnik na postoju osiągnął temperaturę ok 86 stopni, dopiero zasłonięcie połowy chłodnicy kartonem spowodowało, że podczas jazdy temperatura utrzymuje cię w połowie pomiędzy 80 a 90 stopni. Czy moze być to wina czujnika temp. Termostat wymieniony nowy kosztował 70 zeta i go nie podejrzewam. Co może być przyczyną takiego stanu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Że nowy nie znaczy że dobry.Przed wymianą zawsze powinno się sprawdzić w garnku z wrzątkiem czy się otwiera.

Czujnik możesz pomierzyć.Poszukaj na forum są parametry w różnych temp..

Możesz się podpiąć pod Opcoma i sprawdzić jak pokazuje Opcom a jak wskaźnik.

Co do termostatu to też na forum jznajdziesz jak sprawdzić kiedy się otwiera.

Na zimnym silniku po odpaleniu gdy wskazówka zacznie się dźwigać z pierwszej kreski chwytasz za rurę od termostatu i jeżeli jest ciepła to termostat.

Edytowane przez adam1954

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temperatura na liczniku i temperatura z elm 327 są zbliżone więc nowy termostat zakupiony łącznie z obudowa może być zepsuty?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czemu nie.Może się za wcześnie otwierać albo jest zacięty w pozycji uchylonej.

Co to za Elma masz.?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie chyba dopiero 4 termostat działa dobrze, więc nowy nie zawsze = dobry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z mojego doświadczenie - też 4 sztuki na półce i tylko jedna sprawna - sklep u znajomego więc miałem okazję od razu na miejscu sprawdzić działanie termostatów - 3 sztuki wróciły do hurtowni - wahler już nie jest tak idealny (pewnie poszły na inne sklepy).

Myślę że dużo jest termostatów wyprodukowanych dość dawno (handlowcy zapewne wykupują leżaki magazynowe i dlatego takie efekty).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wynika z tego, że chyba będę musiał kupić kolejny. Jakiej firmy polecacie, ponieważ na FEBI'im się ewidentnie przejechałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj co polecają do twojego autka i przed założeniem zrób próbę.

Nie montowany można wymienić w sklepie.

Już chyba pozostaje tylko behr - http://www.autodoc.pl/behr-thermot-tronik/7006128

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na porządnych termostatach jest wybijana data produkcji.

 

Nie wiem co w tym Febim jest za te 70,- skoro dobry termostat w hurcie zaczyna się od 120,-.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.