Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

cześć wszystkim,

mam nie lada zagwozdkę. W moim oplu rocznik 2009, co jakiś czas wyłącza się panel klimatyzacji. nie umiem określić zależności ani żadnych specjalnych okoliczności. Po przejechaniu, najcześciej kilkudziesięciu km, gaszę silnik, na chwilę wychodzę z samochodu, wracam i panel klimatyzacji w ogóle nie reaguje. Nie działa podświetlenie, nadmuch, totalnie nic, tak jakby gubił gdzieś zasilanie. Jak samochód postoi przez dłuzszy czas panel "wstaje", odpalam i wszystko działa bez zarzutu. Chyba raz zdarzyło się, ze panel wyłączył się podczas jazdy, wyłaczył się i po dłużej chwili włączył. najcześciej jednak jest to po zgaszeniu samochodu, przy ponownym odpaleniu silnika.

 

Oczywiscie u elektryka insignia była już chyba ze 4 razy, a problem nadal występuje. Elektryk tweirdzi, ze sprawdził wszsytko, że nie ma pomysłu.

znalazł zimne luty, sprawdził wszystkie bezpieczniki, znalazł miejsce w skrzynce bezpieczników pod kierownicą, które odpowiedzialne jest za właśnie włączanie i wyłączanie panelu klimy, przeczyścił, powyginał i miało działać. Niestety nadal nic. Wymieniony był także sam panel, niestety to nie pomogło. Ostatecznością miało być poprowadzenie nowego przewodu ze skrzynki bezpieczników bezpośrednio do panelu. Niestety również nie pomogło.

Elektrk rozłożył ręce i nie może znaleźć przyczyny.

 

czy ktoś z Was ma jakiś pomysł? Co to może być za krzak? Trochę już tracę cierpliwość :shy:


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim potrzebna diagnostyka komputerowa. Problem dość nietypowy. Poza tym wydaje mi się, że sam sterownik klimatyzacji znajduje się gdzieś dalej, a tutaj jest tylko panel sterowania. Także musiałbyś zajrzeć głębiej.

 

Rozumiem, że jak działa to nie ma problemu z chłodzeniem czy ogrzewaniem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim potrzebna diagnostyka komputerowa. Problem dość nietypowy. Poza tym wydaje mi się, że sam sterownik klimatyzacji znajduje się gdzieś dalej, a tutaj jest tylko panel sterowania. Także musiałbyś zajrzeć głębiej.

 

Rozumiem, że jak działa to nie ma problemu z chłodzeniem czy ogrzewaniem?


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To zdarza się czasem w oplu. Mnie pomogła aktualizacja oprogramowania, ale aż tak często się to nie zdarzyło. Może ze 2 razy.

 

Send with Tapatalk...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sps klimatronika do zrobienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@ finerek123 klima działa bez zarzutu, nawiew, wszystko ok. oczywiście do momentu, w którym się wyłącza.

diagnostyka wykazała poniższe - załączam plik

 

 


Sps? A dla laika co to oznacza? :)

post-55191-0-26995800-1489089437_thumb.jpg


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Service Programming System - system programowania serwisowego online, dostępny z poziomu ASO. Aktualizacja oprogramowania HVAC + rekonfiguracja.

Koszt do 200zł w ASO.

Jest też teoretycznie opcja uszkodzonego panelu, ale przy programowaniu powinien się wykrzaczyć, więc będzie wskazanie na jego winę w razie czego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Super, dzięki za podpowiedź:)

Panel na pewno nie jest uszkodzony, bo byl na próbę wsadzony inny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do wymiany był moduł klimatyzacji. Robiłam w ASO - wymiana + programowanie po zniżce ~ 700 zł


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli dokładnie to co wykazała wcześniej diagnostyka komputerowa. Swoją drogą mogło się wydawać że to koszt minimum 1000zł :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a elektryk szukał...i to nie jeden :) martwi mnie trochę, że diagnostyka wykazała wadliwe działanie modułu nadwozia ..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A w który miejscu znajduje się ten moduł sterowania klimatyzacją.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez limes
      Witam. mam problem z załączaniem klimatyzacji. Otóż po przekręceniu kluczyka w stacyjce na ON na  plusie cewki przekaźnika od włączania sprzęgła klimy od razu pojawia się napięcie czy włączę guzikiem czy nie. ale i tak klimy nie załącza bo jak mierzę miernikiem między + a - cewki to jest jakieś 10,5 V. Sprawdziłem też żarówką między zaciskami cewki - nie świeci. jak minus żarówki zwarłem do masy karoserii żarówka zaświeciła czyli plus jest . przewody , dojście do plusa do przekaźnika  przekazywanego później na sprzęgło jest... przewody są ok . co robić??? spotkał ktoś się może z takim przypadkiem?? 
    • Przez przemo32451
      Witam. Mam pewien problem z moim oplem . Dokładnie to Opel Vectra B 1.8 96 rok w gazie chodzi o to że gdy włączę klimę nagle temperatura podchodzi do 100 a nawet na czerwone pole po wyłączeniu klimy temperatura spada do 95/100 stopni . Z góry dzięki
    • Przez gadgetPDZ
      Cześć, 
      piszę do Was z prośbą o pomoc. Niestety jestem zielony pod kątem elektryki, ale trzeba sobie radzić  

      Otóż jakiś czas temu miałem problem z wentylatorem chłodnicy w mojej merivie (brak pierwszego biegu). Wymieniłem kostkę przekaźnika oraz bezpiecznik (był spalony). Niestety nie działa mi również wentylator klimatyzacji (brak żadnego biegu). Sprawa nie byłaby tak uciążliwa, ale obecne upały + klimatyzacja powoduje rośnięcie temperatury silnika. Po wyłączeniu klimatyzacji temperatura spada. Oczywiście niezależnie od temperatury wiatrak się nie włącza. 

      Sprawdziłem dziś miernikiem wtyczkę i jest napięcie. Podpiąłem również wiatrak "na krótko" i zaczął działać. Nie wiem, czy ma to znaczenie, ale jak odłączyłem wtyczkę wentylatora klimatyzacji to przestał działać pierwszy bieg wentylatora chłodnicy. 

      Poszukiwania doprowadziły mnie do czujnika klimatyzacji. Czy ktoś miał podobne objawy? Gdzie znajdę ten czujnik w Oplu Meriva?

      Zaznaczam, że klimatyzacja działa normalnie.
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.