Skocz do zawartości
Spolki

Centalny zamek przestaje działać, a po ściągnięciu klemy jest już dobrze...

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!
Otwieram samochód z oryginalnego kluczyka z pilotem i ostatnio pojawił się dziwny problem..
Jeśli nacisnę raz przycisk otworzenia - nie ma problemu. Jeśli jednak po otworzeniu nacisnę go drugi raz przestaje działać zupełnie.. z zamykaniem jest dokładnie ta sama sytuacja.. Jeśli będę na przemian klikał po 1 razie zamknij/otwórz - wszystko okej. W trakcie kliknę 2 razy pod rząd zamknij lub otwórz i przestaje działać... Kiedy chcę zamknąć/otworzyć auto wsadzając kluczyk do drzwi reaguje tylko rygiel drzwi kierowcy... Sytuacja wraca do normy nawet po sekundowym ściągnięciu klemy... Ktoś spotkał się z tym problemem? Czasem potrafi pojawić mi się błąd "samochód z kluczykiem" odnośnie wymiany sterownika silnika (mam lpg).. Może to mieć ze sobą coś wspólnego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Czasem potrafi pojawić mi się błąd "samochód z kluczykiem" odnośnie wymiany sterownika silnika (mam lpg).. Może to mieć ze sobą coś wspólnego?

 

To już musisz odczytać błędy aby się dowiedzieć czy to się świeci od braku prądu czy jest inny powód.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą odczytałem błędy i są one odnośnie spalania stukowego i ubogi wydech.. Nic więcej nie znaleziono..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakie dokładnie kody?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, że odpisuję po kilku dniach...
P0325 - (8) obwód czujnika 1 spalania stukowego Brak sygnału - Nie występuje
P0170 - (2) Ubogi wydech - Nie występuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spolki doprowadź do porządku gaz(regulacja na drodze,nie na postoju u gazownika)


A i do tego sprawdź ładowanie aku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Nie zakładam nowego tematu, ponieważ mam identyczny problem z centralnym zamkiem. Po dwukrotnym naciśnięciu (nawet przypadkowo) przycisku zamykania drzwi z pilota, zamek centralny przestaje działać. Jednak ja nie odłączam klemy a jedynie wyjmuję bezpiecznik nr1 na 2-3 sekundy, wtedy centralny znów działa ale nie resetuje mi się wyświetlanie daty i godziny w TID. Próbowałem w op-com różnych index code, ale w sumie nie wiem jaki powinien być w moim aucie (Z17DTH 2004). Wyczytałem gdzieś przypadkowo że ma być 013 ale dotyczyło to GID-a. Ustawiłem ten kod ale okazało się, że podświetlenie zegarów mruga nieregularnie i nic nie można zrobić potencjometrem ściemniania. W op-com błędów brak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem ale w astrze g. U mnie powodem bylo wyrwane gniazdo bateri. Po zlutowaniu wszystkiego w kupe, nowej bateri i włożeniu w nową obudowę problem ustąpił i już trzeci miesiąc jest ok

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 29.10.2018 o 13:20, rytmik napisał:

Wyczytałem gdzieś przypadkowo że ma być 013 ale dotyczyło to GID-a. Ustawiłem ten kod ale okazało się, że podświetlenie zegarów mruga nieregularnie i nic nie można zrobić potencjometrem ściemniania. W op-com błędów brak.

 

 

Znalazłem indeksy takie 

 

2018-11-01_135601.png

 

 

Natomiast ja bym jeszcze sprawdził podczas tej  usterki inaczej.

Nie szukaj błędów tylko wejdź w moduł centralnego i popatrz na parametry.

Może w nich coś dojrzysz niepokojącego.

 

I następne pytanie to czy jeżeli ta usterka występuje to czy kluczem dasz radę otworzyć centralny?

Ja bym się przyglądnął wtykowi X45 

2018-11-01_140927.png

Może piny mają słaby styk.

Może zaśniedziały?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za zainteresowanie. Podczas usterki otwieranie z kluczyka też nie działa. To znaczy otwierają się tylko drzwi kierowcy mechanicznie. Jutro obejrzę te styki i spróbuję wejść w moduł centralnego, ale jak dobrze pamiętam to nie było takiej opcji, żeby wejść tylko do zamka. Popatrzę, potestuje i napiszę jak to wygląda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale jak piszesz że kluczykiem też nie można to ja na początku bym jeszcze sprawdził styki we wtyczce drzwi kierowcy.

2018-11-01_171911.png2018-11-01_171850.png

 

 

Pin 49 , 10 , 8 , 51 , 36, 23 , 40 ,37 i 32

 

 

Oraz 

 

2018-11-01_171959.png2018-11-01_171944.png

 

 

 

Pin 7 ,24 , 10 , 4 , 18 , 5 ,22 i 1

 

 

Piszę że pierwsze bo tam jest lepszy dostęp na poczatek

No i po drodze jeszcze przewody w przelotce gumowej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Super opis. Jak czas pozwoli przejrzeć wszystko to natychmiast opiszę jak i czy rozwiązałem problem. Dzięki wielkie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się przejrzeć styki i przewody. Wszystko czyste i brak przetarć na kablach. Załamań też nie ma. Jednak pojawił się błąd po podwójnym naciśnięciu pilota którego wcześniej nie zauważyłem (może dlatego że był odpinany akumulator). Jest to błąd:

 B3225 - Niezadziałanie motoru sterownika centralnego zamka drzwi kierowcy
 (00) - Nie występuje.

Skąd ten błąd skoro przy pierwszym naciśnięciu zamki działają bez problemu?

Jeżeli chodzi o index code to w TID po naciśnięciu dwóch przycisków pokazuje mi 009 czyli wychodzi według tej tabelki Holandia. Ale jest to chyba index samego TID-a. W op-com w programowaniu modułu nadwozia był ustawiony kod 015 wersja1 w chwili zakupu ale nie mam pojęcia czy był kiedyś zmieniany. Teraz mam taki ustawiony i zamek nadal się zawiesza ale przynajmniej podświetlenie zegarów działa prawidłowo. Nie wiem jak się mają te kody do działania zamka centralnego jak również do rozmiaru opon bo mam inne niż podaje producent i wielokrotnie już się przekonałem, że na 600 km z licznika robię realne około 630 km. Ten kod 013 o którym pisałem to było coś takiego ale to rzeczywiście dotyczy chyba samego wyświetlacza.

Opel Meriva – Index Code

OPEL ASTRA H – GID oraz CID – GRAPHIC INFO DISPLAY,

COLOUR INFO DISPLAY

 

rozmiar opon wariant Code Index
nieistotne Bez komputera pokładowego (BC) 013
205/50R16 Z komputerem pokładowym (BC) 026
205/45R17 Z komputerem pokładowym (BC) 026
175/70R14   027
185/60R15   027
205/40R17   027
205/50R16   028
205/45R17   028

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy tym błedzie pisze aby sprawdzić bezpiecznik F19

Potem zrób taki test jak w załaczniku

2018-11-05_090735.png

2018-11-05_090922.png

2018-11-05_091522.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sytuacja wygląda przedziwnie. Bezpiecznik f-19 jest dobry. Siedząc w samochodzie z zamkniętymi drzwiami wyjmuję na chwilę bezpiecznik f-1 i centralny zaczyna działać. Wykonując procedury opisane przez kolegę wszystko działa jak należy. I tu niespodzianka: do pierwszego otwarcia i zamknięcia drzwi kierowcy. Po dwukrotnym naciśnięciu zamykania centralny ponownie się zawiesza, przy czym po drugim naciśnięciu jednorazowo mrugną kierunkowskazy i słychać kliknięcie przekaźnika. Potem cisza i znów bezpiecznik f-1 do wyjęcia na 2-3 sekundy. Wszystko działa do momentu otwarcia i zamknięcia drzwi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To zrób według tego załącznika

 

2018-11-01_171959.png

2018-11-05_145011.png

2018-11-05_145633.png

2018-11-05_145710.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po teście z lampką wygląda to tak. W podanych konfiguracjach lampka świeci na krótko za każdym razem i nic się nie blokuje. Po założeniu wtyku do drzwi i podwójnym naciśnięciu zamykania centralny oczywiście przestaje działać aż do ponownego wyjęcia na kilka sekund bezpiecznika f-1.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to dalej

2018-11-06_125934.png

 

2018-11-06_125943.png

 

2018-11-06_130006.png

 

2018-11-06_130023.png

 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Pierwsza sprawa jest taka, że u mnie przekaźnika k24d brak. Poza tym w gniazdach przekaźników nie występują zaciski 1 i 5 są tylko 2,3,4, więc pomiary odpadły. Nie sądzę żeby ktoś tam grzebał. Myślę że moje auto nie posiada wszystkich funkcji, bo np. nie mam autoalarmu. Może to jednak konfiguracja programowania BCM ale pewnie się mylę.

 

Podłączyłem jeszcze raz komputer i doszedł błąd przycisku drzwiowego ( jest sprawny), jednak przy otwartych drzwiach i ręcznie zamkniętym zamku centralny działa bez zawieszania. Wystarczy wcisnąć przycisk palcem i znów klapa - centralny nie działa. Co do błędów U2116 i U2127 pokazały się po raz pierwszy, więc muszę poszukać o co chodzi, chyba że kolega wie. Nie łączę się przez CAN.

 

( Poszperałem i chyba chodzi o przypadkowe wyjęcie nie tego bezpiecznika co trzeba do odblokowania centralnego)


vehicleManufacturerECUHardwareNumber 13111111 YF
systemSupplierECUHardwareNumber: 0013
systemSupplierECUSoftwareNumber: 3002
RepairShopCodeOrTesterSerialNumber:  XXXXXXXXXX

Identyfikator: 010F

CalibrationDate: 20040422
ECUInstallationDate: 0151


Łączna ilość kodów błędów:  4

B3804 - Przycisk drzwiowy, wadliwe dzialanie
 (00) - Nie występuje

B3225 - Niezadziałanie motoru sterownika centralnego zamka drzwi kierowcy
 (00) - Nie występuje

U2116 - CAN-BUS - brak komunikacji z modulem sterowania wskazników
 (00) - Nie występuje

U2127 - CAN-BUS - brak komunikacji z elektr. ukladem sterowania klimatyzacja
 (00) - Nie występuje

 

Edytowane przez rytmik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na końcu tego Tis podaje więc

 

2018-11-06_130113.png

 

 

Ale jeszcze ja bym podejrzewał  jakieś zwarcie w samym siłowniku drzwi kierowcy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Zielok
      Witam mam problem z tylnym lewym zamkiem Corsa C , od jakiegoś czas nie otwiera/nie zamyka ani z kluczyka ani ręcznie z zamka kierowcy, tylko od środka przez ten ,,wodzik " , Mechanik stwierdził uszkodzenie zamka, po zakupie i założeniu innego o tyh samych numerach, dalej jest to samo, że nie zamyka ani nie otwiera .. Pomoże ktoś ?
    • Przez waltornista1
      Witam
      Mam problem - nie działa zamek w tylnich lewych drzwiach Merivy B 2012 r. Benzyna 1.4 . Prawdopodobnie nie działają mikroprzełaczniki krańcowe w zamku. Ale mogę się mylić.
      Samochód sygnalizuje awarię blokady rodzicielskiej w drzwiach co objawia się wyświetleniem kontrolki drzwi i uporczywym sygnałem dźwiękowym. Może ktoś spotkał się z podobnym problemem.
       
      Czy ktoś może wie jakiego typu mikroprzełaczniki krańcowe są tam zastosowane.
      Na necie znalazłem filmik z wymianą zamka i nawet gościu rozebrał stary zamek i rozłożył stary wyciągnął też mikroprzełacznik ale stwierdził: "Ja nie znaju i nie panimaju"
       
      Link poniżej: w 18.02 min. widać mikroprzełacznik
       

    • Przez jotkaes
      Witam,
       
      corsa D, 5 drzwi zamek centralny do wymiany w drzwiach tylnych. Przy 170 tys. km przebiegu i 4 latach obydwa zamki padły. Czy ktoś może podpowiedzieć jakie są kroki po zdjęciu tapicerki. Utonąłem. Zamek wewnątrz drzwi połączony jest z klamką zewnętrzną pionowym łącznikiem na górze trzymanym przez zielony trzpień na dole przez białą obejmę. Jak to rozmontować? Czy ta biała plastykowa obejmę (uchwyt) się jakoś rozpina?
       
      Z góry dziękuje za info.
       
       
       
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.