Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Ale jak piszesz że kluczykiem też nie można to ja na początku bym jeszcze sprawdził styki we wtyczce drzwi kierowcy.

2018-11-01_171911.png2018-11-01_171850.png

 

 

Pin 49 , 10 , 8 , 51 , 36, 23 , 40 ,37 i 32

 

 

Oraz 

 

2018-11-01_171959.png2018-11-01_171944.png

 

 

 

Pin 7 ,24 , 10 , 4 , 18 , 5 ,22 i 1

 

 

Piszę że pierwsze bo tam jest lepszy dostęp na poczatek

No i po drodze jeszcze przewody w przelotce gumowej

 

  • Odpowiedzi 30
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Super opis. Jak czas pozwoli przejrzeć wszystko to natychmiast opiszę jak i czy rozwiązałem problem. Dzięki wielkie.

 

Udało mi się przejrzeć styki i przewody. Wszystko czyste i brak przetarć na kablach. Załamań też nie ma. Jednak pojawił się błąd po podwójnym naciśnięciu pilota którego wcześniej nie zauważyłem (może dlatego że był odpinany akumulator). Jest to błąd:

 B3225 - Niezadziałanie motoru sterownika centralnego zamka drzwi kierowcy
 (00) - Nie występuje.

Skąd ten błąd skoro przy pierwszym naciśnięciu zamki działają bez problemu?

Jeżeli chodzi o index code to w TID po naciśnięciu dwóch przycisków pokazuje mi 009 czyli wychodzi według tej tabelki Holandia. Ale jest to chyba index samego TID-a. W op-com w programowaniu modułu nadwozia był ustawiony kod 015 wersja1 w chwili zakupu ale nie mam pojęcia czy był kiedyś zmieniany. Teraz mam taki ustawiony i zamek nadal się zawiesza ale przynajmniej podświetlenie zegarów działa prawidłowo. Nie wiem jak się mają te kody do działania zamka centralnego jak również do rozmiaru opon bo mam inne niż podaje producent i wielokrotnie już się przekonałem, że na 600 km z licznika robię realne około 630 km. Ten kod 013 o którym pisałem to było coś takiego ale to rzeczywiście dotyczy chyba samego wyświetlacza.

Opel Meriva – Index Code

OPEL ASTRA H – GID oraz CID – GRAPHIC INFO DISPLAY,

COLOUR INFO DISPLAY

 

rozmiar opon wariant Code Index
nieistotne Bez komputera pokładowego (BC) 013
205/50R16 Z komputerem pokładowym (BC) 026
205/45R17 Z komputerem pokładowym (BC) 026
175/70R14   027
185/60R15   027
205/40R17   027
205/50R16   028
205/45R17   028

 

Przy tym błedzie pisze aby sprawdzić bezpiecznik F19

Potem zrób taki test jak w załaczniku

2018-11-05_090735.png

2018-11-05_090922.png

2018-11-05_091522.png

 

Sytuacja wygląda przedziwnie. Bezpiecznik f-19 jest dobry. Siedząc w samochodzie z zamkniętymi drzwiami wyjmuję na chwilę bezpiecznik f-1 i centralny zaczyna działać. Wykonując procedury opisane przez kolegę wszystko działa jak należy. I tu niespodzianka: do pierwszego otwarcia i zamknięcia drzwi kierowcy. Po dwukrotnym naciśnięciu zamykania centralny ponownie się zawiesza, przy czym po drugim naciśnięciu jednorazowo mrugną kierunkowskazy i słychać kliknięcie przekaźnika. Potem cisza i znów bezpiecznik f-1 do wyjęcia na 2-3 sekundy. Wszystko działa do momentu otwarcia i zamknięcia drzwi.

 

To zrób według tego załącznika

 

2018-11-01_171959.png

2018-11-05_145011.png

2018-11-05_145633.png

2018-11-05_145710.png

 

Po teście z lampką wygląda to tak. W podanych konfiguracjach lampka świeci na krótko za każdym razem i nic się nie blokuje. Po założeniu wtyku do drzwi i podwójnym naciśnięciu zamykania centralny oczywiście przestaje działać aż do ponownego wyjęcia na kilka sekund bezpiecznika f-1.

 

No to dalej

2018-11-06_125934.png

 

2018-11-06_125943.png

 

2018-11-06_130006.png

 

2018-11-06_130023.png

 

 

 

 

 

Pierwsza sprawa jest taka, że u mnie przekaźnika k24d brak. Poza tym w gniazdach przekaźników nie występują zaciski 1 i 5 są tylko 2,3,4, więc pomiary odpadły. Nie sądzę żeby ktoś tam grzebał. Myślę że moje auto nie posiada wszystkich funkcji, bo np. nie mam autoalarmu. Może to jednak konfiguracja programowania BCM ale pewnie się mylę.

 

Podłączyłem jeszcze raz komputer i doszedł błąd przycisku drzwiowego ( jest sprawny), jednak przy otwartych drzwiach i ręcznie zamkniętym zamku centralny działa bez zawieszania. Wystarczy wcisnąć przycisk palcem i znów klapa - centralny nie działa. Co do błędów U2116 i U2127 pokazały się po raz pierwszy, więc muszę poszukać o co chodzi, chyba że kolega wie. Nie łączę się przez CAN.

 

( Poszperałem i chyba chodzi o przypadkowe wyjęcie nie tego bezpiecznika co trzeba do odblokowania centralnego)


vehicleManufacturerECUHardwareNumber 13111111 YF
systemSupplierECUHardwareNumber: 0013
systemSupplierECUSoftwareNumber: 3002
RepairShopCodeOrTesterSerialNumber:  XXXXXXXXXX

Identyfikator: 010F

CalibrationDate: 20040422
ECUInstallationDate: 0151


Łączna ilość kodów błędów:  4

B3804 - Przycisk drzwiowy, wadliwe dzialanie
 (00) - Nie występuje

B3225 - Niezadziałanie motoru sterownika centralnego zamka drzwi kierowcy
 (00) - Nie występuje

U2116 - CAN-BUS - brak komunikacji z modulem sterowania wskazników
 (00) - Nie występuje

U2127 - CAN-BUS - brak komunikacji z elektr. ukladem sterowania klimatyzacja
 (00) - Nie występuje

 

Edytowane przez rytmik

 

Na końcu tego Tis podaje więc

 

2018-11-06_130113.png

 

 

Ale jeszcze ja bym podejrzewał  jakieś zwarcie w samym siłowniku drzwi kierowcy

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności