Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

z początkiem lipca br. dokonałem zakupu merivy 1.6 8v LPG z 2003r,

po zakupie pojechałem na wymianę oleju i filtrów, a następnego dnia po trasie 200km przy wjeździe do miasta zaczęła się zapalać i gasnąć kontrolka czerwona od oleju. Dojechałem do domu, samochód odstał swoje i sprawdziłem olej, był na właściwym poziomie.

Niedługo po tym wyruszyłem w następną podróż 2x 300km i analogicznie: w trasie zero mrugania, a przy zjeździe z autostrady mrugnęła ze dwa, trzy razy i potem powtarzało się to przy niemal każdym skrzyżowaniu z sygnalizacją.

 

Wróciłem z podróży, oddałem samochód do mechanika, zaufanego :D . Zrobił mi tarcze i klocki z przodu i z tyłu i przy okazji powiedziałem mu o tym mruganiu. Tym samym wymienił mi czujnik ciśnienia oleju (groszowe sprawy) i mówi że czujnik był cały upieprzony w tym oleju, a nie powinien, ma być suchy. Powiedział że na jego oko w 90% to było przyczyną mrugania i zbędnego stresowania człowieka.

Po naprawach za kilka dni, znów trasa 2x 200km i historia zatacza się kołem, wyjazd z autostrady i mruganie itd.

 

Warto dodać, że stojąc na skrzyżowaniu kiedy kontrolka tańczy swoje mruganie, wciskam z lekka gaz i ona od razu gaśnie, tak jakby obroty silnika wykluczały świecenie się kontrolki.

Pod koniec bieżącego tygodnia jadę do mojego super mechaniora żeby zdać mu relację i zdać się na jego umiejętności w dalszej pracy z kontrolką.

 

Chciałbym od Was drodzy Oplowcy rady, czy to czujnik się spierdzielił i został zły lub źle zamontowany czy źródło tego problemu może leżeć gdzieś indziej, i w jakich cenach może się to mieścić ?

 

Dodam że wymiana tarcz i klocków z przodu i z tyłu na częściach Febi + czujnik wyszło u mojego fachowca 900zł ;) myślę że to rozsądna cena, i udało się po hurtowych cenach załatwić części.

 

Proszę o komentarze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

miska do zwalenia i zobaczyc jak smok wyglada

no i pomiar cisnienia oleju

bez tego mozna teorie rozne wyciagac

ogolnie to dales ciala ze jezdzisz z ta kontrolka

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem że nie powinienem z tym jeździć ale obowiązki ...

 

 

czy przy tych pracach z miską , wymiana oleju na nowo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

ogolnie to dales ciala ze jezdzisz z ta kontrolka

 

 

W sumie to dał ciała mechanik.

Widzi że jest problem i nie wiele z tym robi.

Wyciągajac czujnik ile czasu mogło by mu zająć na wpięcie czujnika i pomierzenie? Tak dla czystej ciekawości i pewnosci

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobnie w 1.4 skończyło się remontem

 

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobnie w 1.4 skończyło się remontem

 

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

 

A coś więcej powiesz ?

Czego remont i jaki koszt ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zacznę od początku to było efektem przeskoczenia rozrządu przy wymianie dla mechanika oczywiście się wyparł .

Remont całego dołu zgięte 2 zawory wygięty wal i dodatkowo jako że ciśnienie było słabe przytarly się cylindry koszt całości bez rozrządu i pompy oleju coś ok 3300 .

Mechanik stwierdził że całej góry nie ma co robić i od półtora roku jeżdżę bez awari .

Dodam że warto szukać mechanika który daje gwarancję na taką robotę bo ja znalazłem tylko jednego od wtedy auta dotyka on albo ja i jeżdżę bez problemu

 

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za komentarz

Zacznę od początku to było efektem przeskoczenia rozrządu przy wymianie dla mechanika oczywiście się wyparł .
Remont całego dołu zgięte 2 zawory wygięty wal i dodatkowo jako że ciśnienie było słabe przytarly się cylindry koszt całości bez rozrządu i pompy oleju coś ok 3300 .
Mechanik stwierdził że całej góry nie ma co robić i od półtora roku jeżdżę bez awari .

 

a awaria tego dołu objawiała się tylko mruganiem lampki od oleju ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To był sam początek najpierw była wymiana pompy oleju ale nie poglo na sam koniec było słychać jakby tarcie w silniku .

Dobra rada zmień mechanika i sprawdź porządnie silnik to nie będzie takich kosztów ja zwlekałem i zapłaciłem . Ewentualnie wymiana silnika ale te nie wiadomo na co się trafi .

Jak coś pisz służę pomocą.

 

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Jak coś pisz służę pomocą.

 

Dzięki, będę zdawał relację na bieżąco.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.