Skocz do zawartości

OpelVectraC 2007r Z18XER 140KM - KZFR słychać czy solenoidy ? Luzy zaworowe?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, czytałem wiele tematów o podobnej tematyce i tu w tym temacie chciałbym zamieścić jakby dwa wątki odnośnie tego silnika z instalacją LPG, jedna kwestia to KZFR, ich hałasowanie i diagnoza, druga sprawa to sprawdzanie luzów zaworowych gdyż przy LPG jest to ważna bardzo sprawa dla tego silnika. Zamieszczam tu mój film uruchomienie auta po zimnej nocy, coś tam klekocze. Niedawno gdzieś czytałem na jakimś forum że to mogą być te zawory tzw solenoidy, że wystarczy je wyjąc i przeczyścić i powinno być dobrze o ile to one, też ponoć jakiś filtr oleju ze specjalnym dziubkiem się stosuje który pomaga lepiej dostarczać do nich olej. Przy wymianie KZFR należy wymienić też oringi, niektórzy wymieniają 1 koło KZFR, niektórzy oba plus te zaworki, co kto lubi. Jak ta sprawa się przedstawia u Was ktoś miał problemy z nimi ??

 

Druga kwestia to luzy zaworowe, gdyż nie ma hydraulicznych popychaczy i trzeba samemu luzy kontrolować, wczoraj wymieniałem listwę LPG i u tego gazownika również robią rozrządy itd, takich silników już przerobił kilka i rozmawialiśmy o tym, sprawdzają luzy na zimnym silniku, wcześniej jakieś obliczenia matematyczne się robi (nie pamiętam po co), jak jest potrzeba szlifowania szklanek to oddają to komuś i to powinno się robić od dołu a dużo ludzi szlifuje szklanki od góry gdzie mają utwardzoną powierzchnię a później przez to do wymiany są wałki rozrządu, pokrywę zaworów należy dokręcać chyba max 10Nm gdyż z większą siłą dokręcanie może spowodować uszkodzenie uszczelki która jest gumowa ale cienka. 120zł kosztuje samo sprawdzenie luzów a jeśli już są większa koszta ze szklankami to może wyjść całość i 700zł. Zaniedbać raczej tego nie wypada gdyż grozi to wypaleniem gniazd. Wczoraj gazownik mi sprawdził za pomocą ciśnienia/podciśnienia (dokładnie nie wiem jak to zrobił) jak to u mnie się przedstawia, jakaś norma była do 0,3 (nie pamiętam czy bara czy inna jednostka) a ja miałem 0,39, mówił że jeszcze max 10tys km i powinienem luzy wyregulować. Proszę mi napisać czy ktoś z Was to robił itd jak to wszystko przebiegało czy jest różnica po zabiegu i jaki koszt.

Mam nadzieję że wszystko co napisałem wyżej ma jakiś sens, to są moje odczucia z wiedzy innych ludzi i chętnie zapraszam do dyskusji wszystkich, każda wskazówka jest na wagę złota.
Chciałbym moją Vectrą jeszcze pojeździć sporo lat także mogę w to zainwestować, czy się nie opłaca. Bo tak liczyłem luzy max 400-500zł, plus koła KZFR i robota z 1200 wiec do 2k z wszystkim bym się zmieścił. A i butla lpg mnie czeka za pół roku:)
Pozdrawiam.

 

 

https://filmy.elektroda.pl/85_1520082061.mp4

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Doczytałeś co należy zrobić przy problemie z klepaniem KZFR to do dzieła.

Nikt za ciebie nie zrobi.

Opisów jak to zrobić jest dużo.

 

 

Natomiast druga kwestia to już wszystko wiesz wiec pytanie co jeszcze chciałbyś się dowiedzieć.

Luzy zaworowe powinienieś mieć jak w załączniku

post-37019-0-18616800-1520093136_thumb.png

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za tabelkę, chciałbym sam to pomierzyć i jaki szczeliniomierz najlepiej kupić, widzę na aledrogo z 32 listkami i wartości są : 0,02 0,03 0,04 0,05 0,06 0,07 0,08 0,09 0,10 0,13 0,15 0,18 0,20 0,23 0,25 0,28 0,30 0,33 0,38 0,40 0,45 0,50 0,55 0,60 0,63 0,65 0,70 0,75 0,80 0,85 0,90 1,00 mm, czy taki będzie dobry.

Szukam jeszcze schematu jak się numeruje zawory patrząc od góry, które ssące i wylotowe. Wiem że trzeba mierzyć na zimnym silniku do tego jeszcze na coś zwrócić uwagę, jakieś obliczenia się robi ?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ssące są od kolektora ssącego a wydechowe po stronie kolektora wydechowego.

 

 

 

Obliczenia się robi gdy pomierzysz luzy i zapiszesz je na kartce.

Wtedy po zdjęciu wałków wyjmujesz każdy kielich i mierzysz mikrometrem.

I liczysz ile musisz zeszlifować aby uzyskać luz jaki być powinien

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tutaj mam nagranie jak silnik jest nagrzany, myślę że kzfr do wymiany a też słyszałem teorię żeby te dwa zaworki wyjąc i zdjąć z nich sitka i że to pomaga, zgadzacie się z tym ??. Co do luzów sam nie będę mierzyć oddam to w profesjonalne ręce żebym czegoś nie odwalił.
Mam jeszcze pytanie odnośnie cen KZFR, ale aledrogo są różne aukcje, wszystkie od firmy INA, na 1 aukcji oba koła kosztują 660 a na innych np prawie 1000 albo 1150 z zaworkami+oba kołą, skąd taka różnica 300zł skoro to ta sama firma ale inny sprzedający ??

 

kzfr nagrzany.mp3

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest to napisane na forum że jest to środkiem zaradczym polecanym przez ASO.

Więc działaj.

Zobacz czy masz już zdjęte a jeżeli nie to zdejmij i sprawdź czy pomoże.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Zanim założysz temat opisując swój problem, zapoznaj się z naszymi zaleceniami

  • Przeszukaj forum - skorzystaj z wyszukiwarki i przeszukaj forum, być może ktoś omówił podobne zagadnienie,
  • Podaj wersję modelu - nie zapomnij o podaniu wersji modelu auta, którego dotyczy opisywany problem,
  • Oznaczenie silnika - podaj nam jak najwięcej danych, które dotyczą Twojego silnika,
  • Opis problemu - opisz swój problem w sposób zrozumiały dla innych
Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Podobna zawartość

    • Przez tommy087
      Witam. Posiadam obecnie radio fabryczne Siemens CDR 2005 VDO i zastanawiam sie nad wymianą go na coś lepszego. Co polecacie, co warto kupić?
      Kwota jaką dysponuje to około 1000zł.
    • Przez Davvvie98
      Witam was serdecznie, całkiem niedawno w mojej vectrze C 1.9 CDTI 150 km padł Rozrusznik, po wymianie rozrusznika kręci ale nie odpala, paliwo dochodzi, pompy pracują A błędów w silniku brak, na plaka pali, spotkał się może ktoś z was z takim problemem? 
    • Przez crimer
      Witam,



      wymieniłem silnik w swojej Vectrze (Z18XER) i wszystko jak na razie gra oprócz kół KZFR. Najpierw odpalili go z kołami które były z zakupionym silnikiem - jeden wielki nieustający klekot. Tak więc podmienili rozrząd + obydwa koła z mojego popsutego silnika(kupione pół roku temu i przejechane na nich jakieś 3 tys km tak więc nówki). Niestety nadal to samo. Zdjęli głowice i się okazało że jest pełno nagaru i stwierdzili że koła nie mają smarowania bo kanały doprowadzające olej są zatkane. Zastosowali płukankę - bez zmian. Wydali mi samochód na weekend kazali pojeździć i w poniedziałek wrócić. Dodam że mierzyli ciśnienie oleju - jest w porządku. No i wlali gówniany olej GM. Nie wyskakują żadne błędy, moc jest a klekocze niemiłosiernie cały czas



      Czy może ktoś pomóc coś zasugerować co robić dalej? Bo z tego co z nimi rozmawiałem to nie mają już innych pomysłów niż ta płukanka...



      Pozdrawiam i nie życzę nikomu takich problemów z samochodem

Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.