Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich - przeglądam forum (to i kilka innych) i nie mogę znaleźć odpowiedzi na kilka dręczących mnie pytań:


Pytam w kontekście 2 samochodów (Astra II G - 99r. (1.6 16V) i Zafira A - 2003r. (1.8 16V))


1. Czy kod do radia to tzw. security code do ECU i IMMO? Czy są to 2 różne rzeczy?


2. Czy OP-COM WERSJA CHIŃSKA V70 pozwala na reset ECU i poprzez wprowadzenie kodu z pkt. 1 i zgranie nowego ECU z IMMO?


3. Czy żeby wyczyścić ECU trzeba mieć security code dawcy?


Ogólnie chce zrobić podmiankę ECU, mam kody do radia dla swoich samochodów - nie mam kodu "dawcy" - pytanie czy mogę zrobić resztę poprzez chiński odpowiednik OP-COM (reset + dopasowanie do IMMO).

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W tych autach wystarczy podłożyć sterownik + pętlę immo przy stacyjce + pestkę immo z kluczyka i będzie działać.

Ważne jest, aby kodowanie sterownika się zgadzało, czyli np. żeby dawca miał klimę, jeśli Twoje ma, miał tempomat, jeśli Twój ma itp.

Jeśli jest inaczej, to trzeba przekdoować sterownik, a nie wszystko się da OPCOMem. No i do przekodowania dawcy potrzebny jest kod immo.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzeba było kupić komplet - komp, pestka i pętla.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Coś, że trzeba było to już wiem - po fakcie - pytanie czy się da z tego wyjść po kosztach - dopasowując ECU do reszty,

 

czyli:

Czy kod radia = kod immo i czy potrzebny jest kod dawcy (czy da się jakoś zresetować / wylogować sterownik bez niego).

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytasz czasem, co piszą?

 

 

do przekodowania dawcy potrzebny jest kod immo.

I chodzi tu oczywiście o dawcę - logiczne.

"Po kosztach" to właśnie zakup kompletu. Teraz musisz szukać kogoś z techem, żeby porobił. I kod immo musisz mieć.

 

Radio będzie działać normalnie - kod radia będzie potrzebny w wypadku montażu w innym aucie.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki,

Jeszcze jedno - tylko tech czy da się to jakoś ogarnąć carprogiem (sczytanie kodów) + OP COM żeby powgrywać?

I czy sterownik tzw. wylogowany mogę postawić u siebie tylko za pomocą OP COMa?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tracę siły...

 

 

czy sterownik tzw. wylogowany mogę postawić u siebie tylko za pomocą OP COMa?

 

 

musisz szukać kogoś z techem, żeby porobił

 

nie wszystko się da OPCOMem.

Powiedz mi, co tutaj jest niejasne?

Na pewno OPCOM zresetuje sterownik ale np w Astrze H nie zaprogramuje na nowo, bo sprawdzałem.

Szukaj kogoś z techem i zacznij czytać ze zrozumieniem, co piszą.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytam. Tylko nie wiem czy mówimy o tym samym.

Mam sterownik silnika - ten sam (nie chcę zmieniać softu, liczby cylindrów itd - nie chce zmieniać w nim softu - nie wiem czy reset go "czyści").

Chcę tylko dopisać swój immobilaiser do nowego sterownika. Znajomy ma carproga - ja mam OP COMa chińczyka.

Czy jeśli udałoby się poznać PIN numery starego i nowego sterownika - czy mogę dopisać swoje obecne immo za pomocą OP COMa?

Jednym słowem - czy znając kody można to ogarnąć bez techa (zakładając, że sterownik jest taki sam).

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uważam, że nie da rady bez TECHa.

Mylisz pojęcia związane z programowaniem. Zmiana softu to co innego niż programowanie funkcji czyli ustawienie konfiguracji. Tak czy siak TECH według mnie. Chiński OPCOM nie da rady moim zdaniem.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak myślałem, że źle się wyraziłem - za co z góry przepraszam.

Dzięki za odpowiedź i cierpliwość - a gdyby przypadkiem ktoś robił coś podobnego (dopisanie immo CHIŃSKIM OP COMem znając kod dawcy) i się udało - proszę o info.

Edytowane przez shogunzlasa
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Podobna zawartość

    • Przez Majkalinka
      Nie domyka się szyba po zamknięciu drzwi.
      Na początku nie gasło też światło a po zgaszeniu silnika był pisk informujący o otwartych drzwiach.
      Był uszkodzony styk w zamku drzwi. Odziwo po naprawie światło gaśnie, nie piszczy, ale szyba wciąż się nie domyka.
      Zaznaczę, że programowanie góra dół bez efektu.
      Prawdopodobnie jest to sterownik ze zdjęcia. Kupiłam sterownik na podmianke (ten po prawej) jednak po jego założeniu szyba w ogóle się nie rusza, brak cyknięcia na sterowniku. Czy ktoś słyszał, aby taki sterownik trzeba było zainicjować na kompie? czy próbować zdobyć sterownik z tą samą wersją softu?

    • Przez Crunchips
      Witam. Od około pół roku samochód strasznie zaczął szarpać na gazie, że nie dało się jechać. Byłem u jednego gazownika i kazał wymienić świece (beru) i cewke na magneti marelli. Tak też zrobiłem i nic to nie dalo. Wymieniłem filterki do gazu i też nic. Byłem u elektromechanika, który stwierdził, że sterownik silnika jest dobry więc wgrał mi nową mape na benzyne, wyczyscil egr i nic to nie dało. Pojechałem do gazownika, który specjalozuje się w instalacjach taka jak moja czyli Lovato. Powiedział, że świece wymienic bo te są złe (Dodam, że przed awarią działał na denso i beru). Wymieniłem na nowe GM, wymieniłem filtr powietrza, wyczyscilem przepustnice i przepływomierz. Nadal nic. Pojechalem podłączyć pod profesjonalny komputer to wykazało błąd sondy lambdy za katalizatorem. Wymienilem na Delphi. Nic nie dało. Teraz gdy samochód jest rozgrzany, zgasze i odpale jeszcze raz to świeci sie check z błędami P0136 i P0141 sprawdzane ELM-em. Ile jeszcze muszę zainwestować, żeby trafić cobgo boli i na gazie nie da się jechać? Pacjent to Opel Vectra C 2002r 1.8 122km z gazem Lovato.
    • Przez PrzemysławT
      Więc tak kupiłem sobie astre g z prostym silnikiem x16szr, taki chciałem..przyjechała z niemiec niestety z problemem jak w tytule.Myśląc, ze to błachy powód np. Lewego powietrza auto odebrałem i wstawiłem do siebie na kanał w celu wymiany uszczelek dolotu.Uszczelki wymieniłem, podpiełem kompa i wyskoczył błąd czujnika temp silnika, również wymieniłem dalej to samo 3 tys zaraz po odpaleniu i rosną do ok 4 tyś.Wymieniłem wtrysk, mapsensor, sprawdziłem wszystkie wężyki i lipa..zauważyłem ze krokowiec otwarty na maksa i ciągnie powietrze kanałem który piwinien blokować krokowiec....Panowie co moze być przyczyną tego że trzeci krokowiec otwiera się na maksa i walą takie obroty?, jak zatkne boczną przepustnice palcem obroty spadają...czyżby ECU?..dodam jeszcze, ze rano jak silnik zimny i podepne kompa to wskazuje temp silnika 70stopni...Proszę o podpowiedzi
Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.