Skocz do zawartości
mich10892

Wartości przepływomierza, duże spalanie [Meriva A 1.7 DTI 75 KM]

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Od jakiegoś czasu mam problem z Merivą 1.7 DTI, zaczęła spalać więcej ropy, sprawdziłem wszystkie przewody paliwowe, nie ma wycieków.

Po przeczytaniu kilku tematów z forum chciałbym sprawdzić czy przyczyną nie jest przepływomierz, niestety nigdzie nie mogę znaleźć jakie wartości powinien pokazywać w OPCOMie, i jak dokładnie go sprawdzić.

W tej chwili na biegu jałowym pokazuję około 37 kg/h.

Dodatkowo chciałem sprawdzić czy po odłączeniu przepływomierza zmieni się coś z dynamiką silnika, po odłączeniu silnik słabiej wchodził na obroty, ale nie zapaliła się kontrolka oznaczająca błędy "samochód z kluczykiem", a chyba powinna się zapalić ?

 

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na wolnych ma być 25-40 kg/h

Przy 3500 obr. powinno być 140-350

 

Ja bym spróbował przemyć tą przepływkę preparatem do turbin i gaźników

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok, sprawdzę te wartości na wolnych i przy 3500 obr. i przemyję takim preparatem. Dzięki :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy problem został rozwiązany?

na jakim poziomie byłu to podwyższone spalanie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie sam jestem ciekawy.

Poradę dostał , na forum we czwartek się logował ale napisać czy coś zdziałał już nie łaska.

Ważne że poradę dostał a resztę można olać.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak dla wyjasnienia to przeplywoierz niema nic do zwiekszosnego spalania. Jedynie co to zmniejszone spalanie co skutkuje utrata mocy oczewiscie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tis podaje że przepływka na wolnych ma 25-40kg/h

Wiesz jak to się przekłada na inne parametry?

Czyli co się dzieje gdyby było 25 a co się dzieje gdyby było 40?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Przeplywka jest elementem czuwającym nad dawkowaniem paliwa tak żeby nie przelać gdy turbo się jeszcze nie obudziło. Czyli turbo zaczyna pompować to maf zezwala na podlanie paliwem. Dzięki temu nie mamy batorego za autem a korby nie wyłażą bokiem i dwumas nie klęka po tygodniu. 

 

Jednostka jaką są kg na godzinę jest niecodziwaczna bo to tak jakby podawać wzrost człowieka w milach. Niby się da ale nie ta skala by to jakoś sobie odzwierciedlić. No szkoda że nie są to tony na tydzień. Raczej powinno być w gramach na sekundę lub gramy na suw tłoka.

Edytowane przez wesol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra nie czepiajmy się jednostek.

Tak to wymyślili w Tisie i można sobie przeliczać bo są przeliczniki jak ktoś ma taką ochotę.

Sam pracowałeś w Oplu wiec nie raz korzystałeś pewnie z Tisa i nie powinno cię dziwić.

 

Natomiast ja myślałem i o to ciebie pytałem że wiesz co się dzieje z układem paliwowym gdy pokazuje 25 a co gdy pokazuje 40.

Ja się domyślam że 25 to zmniejszenie dawkowania a 40 zwiększenie?

Czy to obojętne i wtedy jest tak że w zakresie 25-40 jest zapisane w mapie paliwowej że dawkowanie jest takie samo.

Teraz odpowiedz mi konkretnie na moje pytanie bez podawania książkowej ogólnej wiedzy którą już też wiem(czyli jak działa przepływka)

Pytam dla tego bo gdy sprawdzałem u różnych ludzi to u jednych jest blisko 40 a innych po 30.

I właśnie ciekawi mnie jak te różnice wpływają np. na spalanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dawka nie jest taka sama zawsze czyli w różnych zakresach obrotowych. I teraz tak, jest mapa w ecm taka ustedniona czyli pewne ilości paliwa dla poszczególnych obrotów. Do tego są ograniczniki różnej maści np po map sensorze czyli ciśnieniu doładowania są po maf czyli masie zasysanego powietrza. Jest po że tak powiem głębokości wciśniętego sandała od gazu. I teraz taki maf ogranicza podlanie  bo turbo wstaje tak a nie inaczej. Chyba każdy się spotkal z przypadkiem że turbo inaczej wstaje po regeneracji czy jak ktoś tam łapki wpychał. Dlatego jak przeplywka zaniża wartości to mamy mniejszą moc czyli Milenie auta. Teraz po co to wszystko?? Ano weź włóż banan w wydech to będzie ci dławić wywalanie spalin co nie czyli co się dzieje co pokazuje map sensor? Ano nawet może pokazać przeładowanie bo spalin nie wyrzuca a powietrze wciąga. Wciąga mniej niż powinno co stwierdza przeplywka bo widzi że coś nie halo jest. Ogranicza podlanie bo albo tłoki się stopiła albo coś innego nie wyrobi. Wywalenie przeplywki w ecm to poprostu przejęcie jej roli przez map sensor. Tyle że ci się stanie jak wałek rozrządu będzie miał podtarte krzywki. Zawory się nie będą otwierać czyli spaliny nie idą w wydech lub nie będzie silnik dostawał powietrza mimo że map może pokazać i 2.5 bara ciśnienia. Itd itd. 

To tak samo jak czujnik ciśnienia mówi że coś jest gorące a ty i tak musisz palcem sprawdzić bo może ten czujnik jednak kłamie. 

 

Maf musi pokazywać nieco więcej niż to co oczekuje ecm. Czyli rzeczywiste wskazanie maf musi być wyższe od oczekiwanego. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobrze tylko ja pisałem nie o pracy turbiny a o wolnych obrotach.

Turbina też ,,pracuje,, od 1800 obr.

A tutaj ja pytałem o wolnych .

Więc ciekawi mnie jaka jest zależność od 25 a od 40 i na wolnych .

Bo w czasie jazdy są inne wskazania.

Zapomnijmy o jeździe .

A nawet jeżeli jazda to to np. na pograniczu ,,pracy ,, turbiny.

Dużo tak dziadków jeździ bo oszczędzają na ropie.

Ale pomińmy to.

Mi chodzi o te wolne obroty.

Czy jest konkretnie jakaś zależność i różnica między 25 a 40 ?

Ile sterownik leje  dla  25 a ile dla 40 ?

Na wolnych 

Ja to rozumiem , nie wiem czy dobrze że w silniku o dobrej kondycji będzie bliżej 25  a o słabszej będzie bliżej 40?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na jałowych jest podane nawet że prawidłowe to od do. Nawet jest taki motyw że czasami auta mają wskazania gdy auto ma tylko przekręcony kluczyk a nie pracuje. Te wskazania są zależne od wielu rzeczy bo przecie temperatura otoczenia wpływa na ilość powietrza bo inna jest gęstość czy choćby szczelność układu wydechowego czy to jak pracuje egr itd. a paliwa dostaje na jałowych tyle ile potrzebuje by utrzymać zadane obroty. Nie ma opcji by ciągnął więcej paliwa a obroty miał liche ledwo co jałowe. No chyba że rozrząd przestawiony czy coś nie tak że szczelnością, przedmuchy na silniku itd. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez menelki
      Cześć.
      Stosował ktoś w swoim samochodzie folię na progi?
      Chodzi mi o te czarne folie, które są stosowane jako zabezpieczenie progów (niektóre auta posiadają ją fabrycznie).
       
      Macie jakieś doświadczenia?
      U mnie progi są dość porysowane, więc chciałbym je zabezpieczyć taką folią.
       
    • Przez menelki
      Od kilku dni mam wielki problem z instalacją elektryczną w mojej Merivie: jest jakieś zwarcie/przeciążenie w obwodzie prawych świateł postojowych. W celu diagnozy potrzebowałbym Waszej pomocy:
      1.którędy biegnie wiązka prawych postojowych w merivie, od przodu do tyłu auta - do lamp. Czy wiązka biegnie gdzieś w okolicach wlewu paliwa? Pytam, bo miałem przerabiany wlew lpg i biorę pod uwagę, że może monter przewiercił jakiś kabel?
      2. gdzie wiązka zbiega się w komorze silnika?
      3. gdzie mogę znaleźć schemat instalacji elektrycznej w Merivie?
      4. Czy uszkodzony przekaźnik świateł pozycyjnych może powodować zwarcie w instalacji? Pytam na wyrost, ponieważ nie znam szczegółów instalacji elektr. świateł, więc nie wiem jaki tam jest przekaźnik. A że przekaźniki są w dość trudno dostępnym miejscu, to wolę zapytać , zanim coś rozgrzebię.
       
       
       
       
    • Przez Adikk
      Od pewnego czasu auto rano (po dłuższym postoju) nie chce się wkręcać na obroty, trwa to czasem pół minuty czasem ze dwie, trzy. Po tym czasie silnik pracuje normalnie.
      Na początku był pomysł przeczyszczenia wtrysków (jest LPG), także zakupiłem odpowiedni środek z firmy liquid molly, paliwo do pełna i na autostradę, jakby trochę pomogło (może zbieg okoliczności) ale dalej od czasu do czasu się problem pojawia.
      Na przeglądzie LPG mechanik zaproponował żeby sprawdzić czujnik temperatury cieczy, że może fałszować pomiar jak silnik jest zimny.
      Znalazłem czujnik (zaraz przy termostacie) i z tego co wyczytałem, wystarczy sprawdzić jest rezystancję tylko jaka ona powinna być? Znalazłem takie wartości jak poniżej
       
      Temperatura Rezystancja
      0°C - 4,8 do 6,6 kΩ
      + 20°C - 2,2 do 2,8 kΩ
      + 40°C - 1,0 do 1,4 kΩ
      + 80°C - 270 do 380 Ω
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.