Skocz do zawartości

Wartości przepływomierza, duże spalanie [Meriva A 1.7 DTI 75 KM]


Gość mich10892

Rekomendowane odpowiedzi

czujnik pokazuje temp - nie jest to ta typowa ok 90 ale nie jest tak ze ma chodzić jak na zimnym...

Auto było w miarę rozgrzanie wskazówka dochodziła do 80 wiec już  na pewno świece nie grzały... ale po przejechaniu 50km autostrada ok 130-140km/h obroty dalej podwyższone.

Faktem jest jedna rzecz... Nie chce tu sam sobie odpowiadać ... hehe

przy 130km/h autostradą temp na wskaźniku ok 82... 85

Po zwolnieniu do warunków miejskich poniżej 80 - tyle pokazuje wskaźnik... ale

zatrzymałem się... badam chłodnice - no raczej zimna..

Czyli co? nagle silnik przestał się grzać??? Fakt ciężko go rozgrzać ale jak tylko zaczynał dmuchać ciepłym obroty miał ok 850...

Tak na chłopski rozum to albo silnik niedogrzany albo czujnik temp. źle pokazuje.

Chyba że jest coś bardziej skomplikowanego wpływającego na prędkość obrotową na biegu jałowym.

 

Jeśli to czujnik to gdzie mam go szukać???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat masz przy tej temp. wyłączony więc i chłodnica może być zimna.

 

Jest jeszcze opcja że coś się dzieje z alternatorem i sterownik podniósł obroty.

Na zdjęciach widać że napięcie ładowania było 13.8 V

Jeżeli to było na wolnych przy wyłaczonych odbiornikach to sprawdź jak sobie daje radę altek przy zwiększaniu obciązenia.

Czyli światła , dmuchawa na full , ogrzewanie szyby tylnej

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napięcie zawsze takie miał - myślałem nad tym dlatego wybrałem opcje napięcia ładowania ale... - altek był regenerowany i tak miał cały czas - -firma co regeneruje mówiła ze jest ok.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj sobie ile jest problemów z tymi altkami.

Sprawdź jak pisałem.

I daj znać co się dzieje podczas zwiększania obciązenia.

I jakie jest napięcie przy włączonym wszystkim. Czyli dmuchawa na 4 , ogrzewanie tylnej szyby , właczone światła , radio.

 

Ja innych pomysłów nie mam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to tez robiłem - nawet dziś ;-)

ten altek - po regeneracji - zawsze miał niższe napiecie niż chciałem

Obciążając go na postoju na biegu jałowym to napięcie siada - jak włącze mijania + drogowe - wentylator na 4 ogrzewanie szyby to mam 12.8V

Jak dodam gazu ok 1800... 2500 obr to napiecie 13...13,4V mało wiem - ale tak miał... nie podobało mi się to od początku

może i altek... wiecej go nie sprawdzę sam

 

Tylko zastanowiło mnie iż odpięcie przepływomierza obniżyło mu obroty do prawidłowych... może tez jest taka reakcja a może gdy to wina altka to spadły by jeszcze niżej...???

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam. 

Może i jestem w tym momencie archeologiem, ale zauważyłem ostatnio, że moja Corsa Y17dt zaczyna delikatni kopcić na czarno przy obrotach gdzie zaczyna pracować doładowanie (powyżej 2 tys obrotów około).

Na początku myślałem, że to przepływka, więc sprawdziłem jej wartości i wydaje mi się, że są w porządku - na biegu jałowym jest tak jak na zdjęciu, podczas przyspieszania oczywiście wzrasta.

 

Druga sprawa, to ciśnienie doładowania i żądane ciśnienie doładowania - o ile na biegu jałowym jest praktycznie takie samo, tak przy przyspieszaniu żądane wzrasta, a aktualne albo trzyma się przy takiej samej wartości jak na jałowym, bądź spada.

Wydaje mi się, że tutaj jest pierwszy problem i teraz pytanie co powinienem sprawdzić? Dodam, że wężyki są całe - nowe.

 

Kolejna sprawa to aktualne ciśnienie atmosferyczne - tutaj wartość NIGDY się nie zmiania i może to również ma jakiś wpływ na działanie auta? Zakupię nową i podłączę - zobaczę.

Chyba, że to całkowicie normalne, to proszę mnie w tym utwierdzić.

 

 

289355251_333328905660428_1066989706662707140_n.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, rgl napisał:

Kolejna sprawa to aktualne ciśnienie atmosferyczne - tutaj wartość NIGDY się nie zmiania

Zmienia się.

Raz masz 98kPa, a raz 99kPa.

W obliczeniach przyjmujemy, ze to 1 at

Chyba, że zakrzywisz czasoprzestrzeń i sie zrobi 33kPa :)

 

EDYTA

Pojedż nad morze i potem pojedź w góry - zobaczysz, że wartość jest inna.

To są dane z mapsensora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności