Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość mich10892

Witam,

 

Od jakiegoś czasu mam problem z Merivą 1.7 DTI, zaczęła spalać więcej ropy, sprawdziłem wszystkie przewody paliwowe, nie ma wycieków.

Po przeczytaniu kilku tematów z forum chciałbym sprawdzić czy przyczyną nie jest przepływomierz, niestety nigdzie nie mogę znaleźć jakie wartości powinien pokazywać w OPCOMie, i jak dokładnie go sprawdzić.

W tej chwili na biegu jałowym pokazuję około 37 kg/h.

Dodatkowo chciałem sprawdzić czy po odłączeniu przepływomierza zmieni się coś z dynamiką silnika, po odłączeniu silnik słabiej wchodził na obroty, ale nie zapaliła się kontrolka oznaczająca błędy "samochód z kluczykiem", a chyba powinna się zapalić ?

 

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/84383-warto%C5%9Bci-przep%C5%82ywomierza-du%C5%BCe-spalanie-meriva-a-17-dti-75-km/
Udostępnij na innych stronach

Na wolnych ma być 25-40 kg/h

Przy 3500 obr. powinno być 140-350

 

Ja bym spróbował przemyć tą przepływkę preparatem do turbin i gaźników

 

  • 4 tygodnie później...

No właśnie sam jestem ciekawy.

Poradę dostał , na forum we czwartek się logował ale napisać czy coś zdziałał już nie łaska.

Ważne że poradę dostał a resztę można olać.

 

 

  • 1 miesiąc temu...

tak dla wyjasnienia to przeplywoierz niema nic do zwiekszosnego spalania. Jedynie co to zmniejszone spalanie co skutkuje utrata mocy oczewiscie. 

 

Tis podaje że przepływka na wolnych ma 25-40kg/h

Wiesz jak to się przekłada na inne parametry?

Czyli co się dzieje gdyby było 25 a co się dzieje gdyby było 40?

 

  • 1 miesiąc temu...

Przeplywka jest elementem czuwającym nad dawkowaniem paliwa tak żeby nie przelać gdy turbo się jeszcze nie obudziło. Czyli turbo zaczyna pompować to maf zezwala na podlanie paliwem. Dzięki temu nie mamy batorego za autem a korby nie wyłażą bokiem i dwumas nie klęka po tygodniu. 

 

Jednostka jaką są kg na godzinę jest niecodziwaczna bo to tak jakby podawać wzrost człowieka w milach. Niby się da ale nie ta skala by to jakoś sobie odzwierciedlić. No szkoda że nie są to tony na tydzień. Raczej powinno być w gramach na sekundę lub gramy na suw tłoka.

Edytowane przez wesol

 

Dobra nie czepiajmy się jednostek.

Tak to wymyślili w Tisie i można sobie przeliczać bo są przeliczniki jak ktoś ma taką ochotę.

Sam pracowałeś w Oplu wiec nie raz korzystałeś pewnie z Tisa i nie powinno cię dziwić.

 

Natomiast ja myślałem i o to ciebie pytałem że wiesz co się dzieje z układem paliwowym gdy pokazuje 25 a co gdy pokazuje 40.

Ja się domyślam że 25 to zmniejszenie dawkowania a 40 zwiększenie?

Czy to obojętne i wtedy jest tak że w zakresie 25-40 jest zapisane w mapie paliwowej że dawkowanie jest takie samo.

Teraz odpowiedz mi konkretnie na moje pytanie bez podawania książkowej ogólnej wiedzy którą już też wiem(czyli jak działa przepływka)

Pytam dla tego bo gdy sprawdzałem u różnych ludzi to u jednych jest blisko 40 a innych po 30.

I właśnie ciekawi mnie jak te różnice wpływają np. na spalanie

 

Dawka nie jest taka sama zawsze czyli w różnych zakresach obrotowych. I teraz tak, jest mapa w ecm taka ustedniona czyli pewne ilości paliwa dla poszczególnych obrotów. Do tego są ograniczniki różnej maści np po map sensorze czyli ciśnieniu doładowania są po maf czyli masie zasysanego powietrza. Jest po że tak powiem głębokości wciśniętego sandała od gazu. I teraz taki maf ogranicza podlanie  bo turbo wstaje tak a nie inaczej. Chyba każdy się spotkal z przypadkiem że turbo inaczej wstaje po regeneracji czy jak ktoś tam łapki wpychał. Dlatego jak przeplywka zaniża wartości to mamy mniejszą moc czyli Milenie auta. Teraz po co to wszystko?? Ano weź włóż banan w wydech to będzie ci dławić wywalanie spalin co nie czyli co się dzieje co pokazuje map sensor? Ano nawet może pokazać przeładowanie bo spalin nie wyrzuca a powietrze wciąga. Wciąga mniej niż powinno co stwierdza przeplywka bo widzi że coś nie halo jest. Ogranicza podlanie bo albo tłoki się stopiła albo coś innego nie wyrobi. Wywalenie przeplywki w ecm to poprostu przejęcie jej roli przez map sensor. Tyle że ci się stanie jak wałek rozrządu będzie miał podtarte krzywki. Zawory się nie będą otwierać czyli spaliny nie idą w wydech lub nie będzie silnik dostawał powietrza mimo że map może pokazać i 2.5 bara ciśnienia. Itd itd. 

To tak samo jak czujnik ciśnienia mówi że coś jest gorące a ty i tak musisz palcem sprawdzić bo może ten czujnik jednak kłamie. 

 

Maf musi pokazywać nieco więcej niż to co oczekuje ecm. Czyli rzeczywiste wskazanie maf musi być wyższe od oczekiwanego. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności