Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Dobrze tylko ja pisałem nie o pracy turbiny a o wolnych obrotach.

Turbina też ,,pracuje,, od 1800 obr.

A tutaj ja pytałem o wolnych .

Więc ciekawi mnie jaka jest zależność od 25 a od 40 i na wolnych .

Bo w czasie jazdy są inne wskazania.

Zapomnijmy o jeździe .

A nawet jeżeli jazda to to np. na pograniczu ,,pracy ,, turbiny.

Dużo tak dziadków jeździ bo oszczędzają na ropie.

Ale pomińmy to.

Mi chodzi o te wolne obroty.

Czy jest konkretnie jakaś zależność i różnica między 25 a 40 ?

Ile sterownik leje  dla  25 a ile dla 40 ?

Na wolnych 

Ja to rozumiem , nie wiem czy dobrze że w silniku o dobrej kondycji będzie bliżej 25  a o słabszej będzie bliżej 40?

 

 

Na jałowych jest podane nawet że prawidłowe to od do. Nawet jest taki motyw że czasami auta mają wskazania gdy auto ma tylko przekręcony kluczyk a nie pracuje. Te wskazania są zależne od wielu rzeczy bo przecie temperatura otoczenia wpływa na ilość powietrza bo inna jest gęstość czy choćby szczelność układu wydechowego czy to jak pracuje egr itd. a paliwa dostaje na jałowych tyle ile potrzebuje by utrzymać zadane obroty. Nie ma opcji by ciągnął więcej paliwa a obroty miał liche ledwo co jałowe. No chyba że rozrząd przestawiony czy coś nie tak że szczelnością, przedmuchy na silniku itd. 

 

Ok

 

  • 1 miesiąc temu...

Witam, podepnę się do tematu

Astra G 1.7 DTI (diesel isuzu)

Od kilku dni zwiększyły się obroty biegu jałowego.

Po rozgrzaniu oscylują ok 900obr/min

Podłączyłem interfejs i kompa:

Zadana prędkość obrotów biegu jałowego to 900... no i ECU do tego dazy

Ale ... Odłączyłem przepływomierz - obroty się zmniejszyły... Na OPCOMIE pokazuje już iż zadana prędkość obrotów biegu jałowego to 850... i obroty tak mniej więcej trzyma

Podłącze przepływke... znów się zwiększają - silnik rozgrzany

Zrobiłem test - z przepływką jedzie w miarę ok, bez niej może ale to może odrobinę słabiej pow 2500 obr/min

I teraz znów ciekawe : z przepływomierzem pokazuje:

34-35 kg/h przy 900 obrotach/min,

67 kg przy 1500

82 kg przy 2000

90 przy 2200

156 przy 2500

205 przy 2900

255 przy 3500

264 przy 3600

Czy te wartości sa prawidłowe?

 

a bez przepływomierza pokazuje

44 kg/h przy 900

170 kg/h przy 2500

224 przy 2900

250 przy 3100

292 przy 3500

 

Pomiary robione na postoju

 

Czy to poprawne że po odpięciu pokazuje wartości??? Skąd on to liczy.. I czemu te obroty się zwiększyły?

Ps. Po odpięciu przepływomierza pojawił się check - potem błąd skasowałem ...

Edytowane przez and_you

 

3 godziny temu, and_you napisał:

Skąd on to liczy.

 

Ze stałej mapy paliwa ustalonej przez programistę?

 

Teraz, adam1954 napisał:

 

Ze stałej mapy paliwa ustalonej przez programistę?

Ale dlaczego kilka dni temu było zadane 850 a teraz 900 niby???

 

Może przez to ze odpinałeś przepływkę.

Pokasuj błędy i zobacz czy się zmieni.

Może jeszcze sprawdź czujnik temp. jak pokazuje Opcom

 

właśnie dlatego ją odpinałem, bo obroty mi skoczyły do góry, wiec postanowiłem posprawdzać.

Obroty podskoczyły  z dnia na dzień (kilka dni temu), a odpinanie i pomiary robione dopiero dziś.

 

Ok .

To zostaje czujnik temp.

Ale według autodaty u ciebie obroty powinny być 870+- 70

 

no różne źródła.... niby podają 825-875 ale było 850 a podskoczyło na 900.

Zastanawiające tez że jak sie odepnie przepływkę to obroty zadane wskoczą na 850 i tyle stara się utrzymać.

Temperaturę niby wskazuje poprawną... i na liczniku i OP_COM

Chyba że tego nie pokazuje nigdzie.

A gdzie szukać tego czujnika co odpowiada za te obroty (pewnie i dawkę paliwa)Zaraz postaram sie wrzucić kilka fot z OP=coma jak mi sie uda

 

1.jpg

1.jpg

2.jpg

3.jpg

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności