Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Adam, w jaki sposób na tym forum można uzyskać odpowiedzi na pytania, które powstały wyniku waszych niczym nie uzasadnionych odpowiedzi, jeśli zamykasz wątek o wskazaniach komputera bez jakiegokolwiek uzadanienia? Zadałem zbyt trudne pytanie, że aż taką trudność sprawia? Ja naprawdę chcę od bardziej doświadczonych, wydawałoby się osób, dowiedzieć się spalanie czego pokazuje komputer pokładowy w samochodzie z instalacją gazową, jeśli jadąc na gazie nie zmniejsza się zasięg (wg was ponieważ nie ubywa benzyny), a jeśli jej nie ubywa to spalanie czego mierzy?
Co stoi na przeszkodzie, aby uzyskać rzeczowe wyjaśnienie?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, Zuraw napisał:

Adam, w jaki sposób na tym forum można uzyskać odpowiedzi na pytania, które powstały wyniku waszych niczym nie uzasadnionych odpowiedzi, jeśli zamykasz wątek o wskazaniach komputera bez jakiegokolwiek uzadanienia? Zadałem zbyt trudne pytanie, że aż taką trudność sprawia? Ja naprawdę chcę od bardziej doświadczonych, wydawałoby się osób, dowiedzieć się spalanie czego pokazuje komputer pokładowy w samochodzie z instalacją gazową, jeśli jadąc na gazie nie zmniejsza się zasięg (wg was ponieważ nie ubywa benzyny), a jeśli jej nie ubywa to spalanie czego mierzy?
Co stoi na przeszkodzie, aby uzyskać rzeczowe wyjaśnienie?

Pisał Arkos (mechanik czynny ) ,pisał Rafał ,pisał Grześ , pisał Bad ,pisałem ja.

Ile jeszcze chcesz mieć potwierdzeń?

A w skrócie to jeżeli  dalej będzie temat ciągnięty w tym kierunku zamknę i ten temat.

Więc podsumowanie:

 

Komputer pokładowy to jest komputer benzyny ,czyli Pb.

I on pokazuje zużycie Pb

Przy dokładanej instalacji LPG komputer Pb nie pokazuje zużycia LPG lecz zużycie Pb.

Czyli wprowadzasz innych w błąd że pokazuje zużycie LPG.

Zasada jest taka że sterownik LPG oszukuje sterownik PB że wtryski pracują a w rzeczywistości one są wyłączone przez sterownik LPG bo to on przejął po części kontrolę nad sterownikiem Pb.

Jedynie z oryginalnym fabrycznym LPG tak pokazuje.

Doliczanie sobie procentowe wartości to domysły.

Bo jednemu bierze 15 % więcej innemu 20-40 % wiecej .

Do tego dolicz błąd pomiaru zużycia Pb .

Jaśniej to może wytłumaczy ArKos

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już czytałem. Na podstawie tej (może nawet twojej) odpowiedzi:

 

2 minuty temu, adam1954 napisał:

Przy dokładanej instalacji LPG komputer Pb nie pokazuje zużycia LPG lecz zużycie Pb.

 

zadałem już chyba z 5 razy pytanie, na które do tej pory nie uzyskałem odpowiedzi. Jak wskaźni chilowego zużycia może pokazywać zużycie benzyny, jeśli nie zmniejsza się wskazywany zasięg? I chciałbym uzyskać merytoryczne, techniczne wyjaśnienie tej kwestii BEZ zamykania wątków licząc, że ktoś (może nawet Ty) wyjaśni jak to jest?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież napisałem że sterownik LPG oszukuje sterownik Pb że wszystko u niego pracuje.

A w rzeczywistości wtryski Pb są wyłączone przez sterownik LPG ale tenże sterownik podaje do sterownika Pb że one pracują.

Czyli ogłupia sterownik Pb aby nie wywalił błędu wtrysków.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy dobrze w takim razie rozumuję, że wskaźnik pokazuje ile benzyny chwilowo spaliłby silnik, gdyby w dalszym ciągu jechał na benzynie? Jeśli tak, to wiedząc, że chwilowe zapotrzebowanie na benzynę zależy m.in. od kąta uchylenia przepustnicy, podawana jest mniejsza lub wieksza dawka paliwa. Nie można z tego wywnioskować, że to chwilowe zużycie gazu? Jeśli nie, to dlaczego? Wszak niezależnie od tego, czy silnik będzie zasilany benzyną czy gazem, z chwilą większego zapotrzebowania na paliwo, zostanie mu podana większa dawka benzyny lub gazu w zależności na czym właśnie jedziemy. Dobrze rozumuję czy nie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Zuraw napisał:

wskaźnik pokazuje ile benzyny chwilowo spaliłby silnik,

Wreszcie dobrze napisałeś - może zrozumiałeś o co chodzi.

 

Jak zmienisz oprogramowanie (chyba sam napiszesz) na gazowe, to wtedy pokaże ci spalanie gazu.

 

Na razie to cały czas układ benzynowy i czas to zrozumieć.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Zuraw napisał:

Wszak niezależnie od tego, czy silnik będzie zasilany benzyną czy gazem, z chwilą większego zapotrzebowania na paliwo, zostanie mu podana większa dawka benzyny lub gazu w zależności na czym właśnie jedziemy.

 

A jeżeli LPG będzie źle wyregulowane to jakie wartości będą?

Jak Grześ wcześniej napisał z dupy wzięte.

Bo sterownik Pb ciągle się uczy i właśnie uczy się złych nastaw od LPG .

Koło zamknięte.

Więc jedyne rozwiązanie to tankować co jakiś czas do pełna przejechać 200 km albo 100 i ponownie na tej samej stacji paliw zatankować do pełna ustawiając auto w tej samej pozycji co było wcześniej.

Do tego trzeba jeszcze doliczyć błąd temperatury zewnętrznej która mogła się dość dużo zmienić w przeciągu tych 200 km i to też ma wpływ na ilość zatankowanego LPG.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to pójdźmy dalej. Znając ciśnienie benzyny w szynie paliwowej oraz czas otwarcia wtryskiwacza w zależności od zapotrzebowania paliwa, można przeliczyć chwilowe jego zużycie. Jeśli więc sterownik gazu pobiera te czasy i na ich podstawie otwiera wtryskiwacze gazowe (czas otwarcia wtryskiwacza na benzynie w danym momencie musi być taki sam jak czas otwarcia wtryskiwacza gazowego, co jest logiczne wprost), to znając różnice w kaloryczności gazu i benzyny można dobrać wydatek wtryskiwaczy gazowych tak, aby dawkowały odpowiednio więcej gazu w tej samej jednostce czasu, aby silnik zachował swoje parametry pracy. Znając kaloryczności obu paliw i uwzględniając jeszce parę innych czynników można policzyć o jaką ilość gazu więcej trzeba podać. Dla uproszczenia podałem wartość 15%. Zatem można czy nie przyjąć, że wskazanie chwilowego zużycia paliwa podcza sjazdy na gazie wskazuje zużycie gazu?
No i jeszcze jedna uwaga - sądzicie, że wskazanie chwilowego zużycia benzyny jest rzeczywiste?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności