Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Pierwsze pytanie jeszcze raz powtarzam nie wskazuje zużycia gazu lecz benzyny.

Koniec , kropka.

To całe twoje wyliczanie to sa wyliczenia domyślne.

Drugie pytanie nie zawsze się pokrywa.

Test powinno się robić tak samo z tankowaniem do pełna.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

13 minut temu, adam1954 napisał:

A jeżeli LPG będzie źle wyregulowane to jakie wartości będą?

Źle to znaczy jak?

 

13 minut temu, adam1954 napisał:

Bo sterownik Pb ciągle się uczy i właśnie uczy się złych nastaw od LPG

Możesz powiedzieć jakich parametrów dokładnie się uczy?

 

13 minut temu, adam1954 napisał:

Więc jedyne rozwiązanie to tankować co jakiś czas do pełna przejechać 200 km albo 100 i ponownie na tej samej stacji paliw zatankować do pełna ustawiając auto w tej samej pozycji co było wcześniej.

Stąd właśnie wiem jaka jest różnica w spalaniu gazu (fizyczny pomiar) a benzyny (komputer, którego wskazania pokrywają się z fizycznymi pomiarami akurat u mnie).

 

13 minut temu, adam1954 napisał:

Do tego trzeba jeszcze doliczyć błąd temperatury zewnętrznej która mogła się dość dużo zmienić w przeciągu tych 200 km i to też ma wpływ na ilość zatankowanego LPG.

Jak również i benzyny. Zarówno jedno jak i drugie paliwo tankujemy w postaci płynnej, więc nie sądzę, aby różnica objętości w stosunku do temperatury była aż tak znaczna pomiędzy oboma paliwami, abyśmy odczuli różnice w zatankowanej ilości.

 

5 minut temu, adam1954 napisał:

Pierwsze pytanie jeszcze raz powtarzam nie wskazuje zużycia gazu lecz benzyny.

Nie rozumiem tego zdania.

 

5 minut temu, adam1954 napisał:

Test powinno się robić tak samo z tankowaniem do pełna.

Jak każdy test i jest to logiczne.

Edytowane przez Zuraw

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Zuraw napisał:

Źle to znaczy jak?

 

Za ubogo lub za bogato.

 

1 minutę temu, Zuraw napisał:

Możesz powiedzieć jakich parametrów dokładnie się uczy?

Pracy sond ,wtrysków(czasu wtrysku) , zmianie kąta zapłonu gdy stukowiec wyczuje spalanie stukowe.

To jest tzw rozwalenie mapy Pb.

2 minuty temu, Zuraw napisał:

Jak również i benzyny. Zarówno jedno jak i drugie paliwo tankujemy w postaci płynnej, więc nie sądzę, aby różnica objętości w stosunku do temperatury była aż tak znaczna pomiędzy oboma paliwami, abyśmy odczuli różnice w zatankowanej ilości.

 

 

Teraz żeś pojechał.

Jakie ciśnienie paliwa masz w baku.

I zobacz sobie jakie ciśnienie gazu masz przy tankowaniu.

A najlepiej poczytaj sobie o LPG i ciśnieniu w butli

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, adam1954 napisał:

Pracy sond ,wtrysków(czasu wtrysku) , zmianie kąta zapłonu gdy stukowiec wyczuje spalanie stukowe.

To jest tzw rozwalenie mapy Pb.

Nawet jeśli uczy się czasów wtrysków i koryguje je w czasie, to sterownik gazu i tak pobiera je już skorygowane. Nie ma więc różnicy w czasach pracy wtryskiwaczy gazowych i benzynowych, bo oba mają sygnał z jednego źródła.

 

6 minut temu, adam1954 napisał:

Teraz żeś pojechał.

Ponieważ? Sugerujesz, że zmiana objętości powiedzmy 10 litrów benzyny z temperatury 10 do temperatury 20 stopni spowoduje aż tak znaczną różnicę w jego objętośći w stosunku do takiej samej zmiany ilości gazu w postaci ciekłej w tych samych temperaturach? Jeśli tak, to chciałbym dowiedzieć się dlaczego tak uważasz.

 

9 minut temu, adam1954 napisał:

Jakie ciśnienie paliwa masz w baku.

I zobacz sobie jakie ciśnienie gazu masz przy tankowaniu.

A najlepiej poczytaj sobie o LPG i ciśnieniu w butli

Przecież takie rzeczy nie sa tajemnicą. W butli jest ok. 5 barów przy pełnym zbiorniku, pompa pompuje od około 14 do około 17 barów, bo to można łatwo odczytać z manometru na pompie. Tylko nie wiem do czego zmierzasz?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dziecko, normalnie, jak dziecko.

Każdy normalny, powtarzam normalny nie będzie sobie doliczał czegoś z dupy wziętego, jak komputer ma skalibrowany na konkretne paliwo.

 

gościu, obudź się i napisz oprogramowanie wyświetlacza na zasilanie gazem.

Może parę PLN zarobisz? :)

 

 

Z drugiej paczki, klekoty też mają spalanie na wyświetlaczu.

Jak zaleją olej z biedronki, to tez się będzie wsio zgadzać?

Oprogramowanie jest napisane pod konkretną rzecz i czas to zrozumieć.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim do wypytującego:

- dokształcić się w zakresie budowy i działania instalacji gazowej generacji IV czyli sekwencyjnej

A dla uzupełnienia: benzyna jest wtryskiwana w formie PŁYNNEJ a LPG w formie GAZOWEJ - to raz. Dwa - różnice w oktanach: Pb ok 95, LPG ok. 110 oktan. A trzy - litr benzyny waży ok. 0,7kg a litr płynnego LPG ok. 0,55kg (zależnie od temperatury). Stąd spali ok. 15-20% lpg WIĘCEJ bo to lżejsze paliwo i licząc zużycie wyjdzie go więcej, aby zachować odpowiedni stosunek stechiometryczny mieszanki.

Wskazywanie teoretycznego zużycia Pb opiera się o czas wtrysku który jest przechwycony przez LPG aby móc dawkować gaz. Regulacja LPG to m.in. regulacja mnożnika czasu wtrysku - doczytać i douczyć się, to zrozumie...

 

Kolega zanim zacznie męczyć następnymi pytaniami (na które notabene odpowiedzi padły już wiele razy) to NAJPIERW albo zacznie czytać ze zrozumieniem, albo doczyta w innych źródłach powszechnie dostępnych pewne podstawowe informacje.

Żeby tak nie było, że ja ten temat zamknę. I też bez uzasadnienia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ja to doskonale rozumiem. Czy to wyklucza możliwość policzenia sobie czegoś pochodnego?

1 minutę temu, ArKos napisał:

Stąd spali ok. 15-20% lpg WIĘCEJ

Chryste!!! Od początku o tym piszę!!! 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale takie wyliczenia spalania LPG na komputerze możesz sobie w d... wiesz gdzie wsadzić. Tak ci przereguluję to LPG że będzie pokazywał 50% większe teoretyczne zużycie benzyny niż teraz.

Kiedy zrozumiesz, że komputer liczy to w oparciu o zadany algorytm, a nie teoretyczne dywagacje?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, ArKos napisał:

Tak ci przereguluję to LPG że będzie pokazywał 50% większe teoretyczne zużycie benzyny niż teraz.

Sądzisz, że wtedy też będzie prawidłowo pracować? Podałeś wartości, o których kilukrotnie wcześniej wpsomniałem, czyli około 15% i nie wziąłem sobie tej wartości z sufitu. Obaj zakładamy, ze to wartość prawidłowa. Piszesz o rzeczach oczywistych, o których akurat wiem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PiszeMY wszyscy o oczywistych rzeczach, ale niektórzy nie rozumieją, że komputer NIE BĘDZIE pokazywał zużycia gazu bez odpowiednio dobranego algorytmu czyli oprogramowania.

Gratuluję pomysłu, żeby przeregulować LPG w celu polepszenia wskazań na komputerze. Teraz do google i czytać pod hasłami:

"wpływ ubogiej mieszanki na silnik" lub zbliżone

"skutki jazdy ze źle wyregulowanym LPG" lub zbliżone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności