Skocz do zawartości

Prośba o zobaczenie parametrów z op-com


Gość Krxychu

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

Mam ogromną prośbe, proszę o obejrzenie parametrów z op coma.Wyrzuca błędy związane z sonda.Tylko nie potrafie rozpoznać z która bo są dwie ,przy kolektorze i niedaleko katalizatora.Błąd sondy zaczął wyskakiwać po wymianie tłumiki,ogądałem przewodu ale wszystko jest na oko ok .Może na podstawie parametrów uda Wam sie podpowiedzieć o co może chodzić.

Inne błędy są związane  z klimatyzacją,nie mam czynnika w układzie,ponieważ auto jest po kolizji i wymieniałem obydwie chłodnice ,wiec czynnik został wypuszczony .Czy to może być przyczyna występowania błędu związanego z klimatyzacją

 

 

PS zanim napisałem ten post przeczytałem kilka postów  na ten temat,niestety moja wiedza na obecna chwile nie pozwoliła mi rozwiązać tego problemu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze to trzeba zaglądnąć na alternator. Masz spadki do 13.4 V nawet.

Sonda 1 ma problemy z grzałką.

Jak zmierzyć znajdziesz na forum i na youtube.

Po drugie sonda pierwsza trzyma cały czas wartość na bogato a wartość woltowa się zmienia.

Pętla sondy powinna być zamknięta  a jest otwarta.

Ja pierwsze bym sprawdził szczelność dolotu.

Potem zrobił reset wartości wyuczonych  sond i przepustnicy.

Sprawdził czy napięcie do grzałki sondy dochodzi.

Sprawdził wszystkie punkty masowe w komorze silnika.

I jeżeli ładowanie się nie podniesie to altek do roboty.

 

Klimatyzacja to tak jak pisałeś.

 

I teraz ważna rzecz.

Wszystko co pisałem aby zrobić jest opisane na forum jak to zrobić.

Nawet o klimie.

Więc zadanie domowe poszukać , przeczytać i do dzieła:D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie łatwiej było zrobić livedata?

 

Katalizator sprawny, czy podziurawiony?

 

Ładowanie.

U mnie jak się odpali wentylator chłodnicy to mam nawet 12,8V.

U Kasi w z18xe też nieraz pokazuje 13,4.

Ale masy sprawdzić nie zawadzi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie gdy spadało na 13.4 V to potrafiło wyłączyć wspomaganie.

Teraz gdy zrobiłem z altkiem to przy pełnym obciazeniu mam 13.8V i nigdy nie spadnie poniżej.

I nie powiem są spadki ale w ułamku sekundy się dźwiga na 14.2 V

Natomiast nigdy nie spada mi poniżej 13.7 V

Dla tego proponowałem sprawdzenie alternatora

Tym bardziej że obciążenia od klimy nie ma

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję też odpalić silnik, obciążyć odbiornikami na max. i ostrożnie dotykać minusową klemę. Jeżeli zaczyna parzyć to już wiesz gdzie masz problem. Miałem identyczne spadki. Zdjęcie przewodu masowego tego grubego z klemy (niestety trzeba było rozcinać bo klema u mnie jest zaciśnięta na przewodzie rurką), oczyszczenie z nalotu i zalutowanie z powrotem załatwiło problem ze spadkami napięcia. Teraz ładowanie rzadko spada poniżej 14,5 V, chyba że na chwilkę przy włączaniu jakiegoś prądożernego odbiornika jak ogrzewanie szyby, wspomaganie, światła itp.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A wiec na dzien dzisiejszy kupiłem nowy kabel masowy,wymieniłem go oczywiście ale bez poprawy.

Drugim krokiem była wymiana sondy lambda tej na kolektorze na NGK/NKT OZA334-SZ1 , i ku mojemu zdziwieniu dalej to samo.Kable wizualnie wyglądają na dobre .Gdzies na forum przeczytałem takie coś " Do silnika x18xe1 nadaje się tylko sonda Simens 5WK93202 lub ewentualnie NTK/NGK OTA7N-5A2" wprawdzie mój silnik to x18xe ,ale kto wie,wg katalogu pasuje do mojego silnika .Pozostałe błedy to

P0141

p0135

p0443

p1110

p0100

Myślałem że po wymianie sondy bedzie ok ale niestety nie jest

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz wyjaśnij o co chodzi z tym postem.

Jakoś nie widzę, żeby Adam to napisał.

 

 

Drugie - jeśli kogoś cytujesz, to po to, żeby odnieść się do tej wypowiedzi.

za pusty cytat lanie się należy.

 

Tym bardziej, że cytat z dupy, nie dotyczy Z18XE.

 

EDYTA

Gościu zdecyduj się co masz.

Czy masz astrę G czy H i jaki motor z18xe, czy x18xe czy x18xe1, bo już za to zamieszanie powinieneś dostać pozdrowienie od moda.

Edytowane przez ja37

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grześ poprawiłem:D

Ale faktycznie kolega musi się nauczyć cytować.

 

A teraz do rzeczy

1 godzinę temu, Krxychu napisał:

Drugim krokiem była wymiana sondy lambda tej na kolektorze na NGK/NKT OZA334-SZ1 ,

 

A ja tak nie kazywałem robić.

W dniu 5.11.2018 o 22:15, adam1954 napisał:

Sonda 1 ma problemy z grzałką.

Jak zmierzyć znajdziesz na forum i na youtube.

Po drugie sonda pierwsza trzyma cały czas wartość na bogato a wartość woltowa się zmienia.

Pętla sondy powinna być zamknięta  a jest otwarta.

Ja pierwsze bym sprawdził szczelność dolotu.

Potem zrobił reset wartości wyuczonych  sond i przepustnicy.

Sprawdził czy napięcie do grzałki sondy dochodzi.

Tak pisałem abyś zrobił.

Nie posłuchałeś to przykro.

 

 

Wyszły błędy to masz ich opis tutaj

 

I jak zawsze trzeba zrobić to pierwsze je skasować i sprawdzić co wywaliło pierwsze.

Pomierzyć przewody.

Pomierzyć obydwie sondy.

Sprawdzić w parametrach przepływkę.

A potem sprawdzić sterownik silnika

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności