Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Korek kupilem tylko teraz mam problem z odpowietrzeniem. Jest kilka stopni na minusie i maksymalna temperature jaka udało mi się osiągnąć to 92 stopnie. I wentylatory sie nie załączą. Korek odkrecony. Ztego co widzę to na obrotach wolnych jest stan w zbiorniczku na minimum a jak zrobie przygazówke to sie podnosi na maksa. I co mam teraz myśleć o tym. Korek zakręcić na ciepłym czy na zimnym silniku

 

  • Odpowiedzi 23
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Zalej układ płynem , zakręć korek i zagrzej go porządnie.

92 st.C to juz termostat się otwiera więc jeżeli ciężko masz go zagrzać do włączenia się wentylatora to nic .

Po prostu zostaw do dnia następnego.

Sprawny korek sam ma odpowietrzyć układ.

 

  • 1 miesiąc temu...

Korek wymieniłem na nowy. Ale cały czas jest to samo. Zbiorniczek wyciągnąłem i sprawdziłem kompresorem szczelność. Okazuje sie ze nie jest rozszczelniony na szwie. Powietrze tylko wychodziło przez otwór z tyłu jak ciśnienie za bardzo wzrosło.

 

  • 4 miesiące temu...

Pompa wymieniona, termostat wymieniony, korki 2 nowe ale zamienniki. Po nocy odkrecam korek, słychać syczenie, poziom płynu podnosi  się o 3-4 cm i w tym czasie słychać bulgotanie w okolicy termostatu. Kończą mi sie juz pomysły co dalej. 

 

Nie miałeś nigdy naprawianej nagrzewnicy czy chłodnicy preparatami typu zalepienie nieszczelności? Ogólnie producent dedykuje odpowiedni płyn chłodniczy np. G12, i inne oznaczenia. Bo jak się wlewa co popadnie to później różne cyrki się dzieją, inne płyny reagują inaczej z metalami wykorzystanymi w budowie silnika. Wiem, że tak ogólnikowo poleciałem, ale chyba rozumiesz do czego zmierzam, jeszcze możesz sprawdzić czy masz przelew, złap i ściśnij wąż od chłodnicy i zobacz czy się przelewa w zbiorniczku płyn. Jeszcze pisałeś z tą temperaturą, że leci ciepłe powietrze albo chłodne, za takie rozprowadzenie może być winna już zapchana nagrzewnica, a nawet już może delikatnie podciekać, nie czuć wewnątrz płynu chłodniczego? Coś blokuje i wytwarza ciśnienie a później uchodzi z okolic termostatu po otwarciu korka. Podejrzewam sprawce jako kamień w chłodnicy/nagrzewnicy albo gdzieś na łączeniach/kolankach wykonanych z dwóch różnych stopów.

 

Z tą teorią korkowa to cały internet zgłupiał. Z tą wymiana korków to śmiał się już dawno dawno temu pan Bogumił Wargenau. A kim on jest i czym się zajmuje to nie będę mowil ale mam do niego ogromny szacun. Co tam w tym korku jest jakiś procesor, elektronika. Co ci ludzie się tam upatrują w nim zawsze problemu. Skoro po zbutowaniu auta poziom płynu opada a odkręcenie korka powoduje syk i podniesienie się poziomu to chyba nawet nie muszę mówić co to oznacza. Łudzić się może każdy ale ja dobrze wiem co się stało. 

 

 

W dniu 10.07.2019 o 16:46, marcinz22 napisał:

Po nocy odkrecam korek, słychać syczenie, poziom płynu podnosi  się o 3-4 cm i w tym czasie słychać bulgotanie w okolicy termostatu.

 

Syczenie może być po skończonej jeździe.

Nie ma prawa natomiast po nocy.

Przez noc ciśnienie z układu chłodzenia powinno zejść przez sprawny zaworek podciśnieniowy w korku.

38 minut temu, wesol napisał:

Skoro po zbutowaniu auta poziom płynu opada a odkręcenie korka powoduje syk i podniesienie się poziomu to chyba nawet nie muszę mówić co to oznacza.

 

Przeczytałeś dokładnie post kolegi marcinz22.?

Ja nigdzie nie doczytałem że mu syczy po zbutowaniu lecz po nocy.

W nocy mu chyba nikt auta nie odpala?

 

Co nie znaczy że nie trzyma ciśnienia po nocy. Jedno nie wyklucza drugiego. 

 

11 godzin temu, wesol napisał:

Co nie znaczy że nie trzyma ciśnienia po nocy. Jedno nie wyklucza drugiego. 

Wesol weź podaj swoją odpowiedź co mogło paść, sam jestem ciekawy, człowiek całe życie się uczy, a i tak głupi umiera ;)  Nie powiem bo i dzięki forum i waszym odpowiedzią już poradziłem sobie z nie jedną zagadką. Pomagajmy sobie a nie przekomarzajmy :) 

 

13 godzin temu, wesol napisał:

Co nie znaczy że nie trzyma ciśnienia po nocy. Jedno nie wyklucza drugiego. 

 

Ze wszystkich aut jakie miałem , żadne nie trzymało ciśnienia przez noc.

Sam więc podważasz swoją teorię z korkiem.

Co może trzymać ciśnienie jeżeli ono uchodzi zaworkiem w korku?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności