Skocz do zawartości

Biały dym Zośka A OPC


Gość Dilmah

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, pacjent zośka a opc(200koni) auto kilka miesięcy temu zaczęło kopcić na biało, szczególnie na małych obrotach, czy też stanie w korkach, przyśpieszenie=dym(dosłownie kłęby), robiłem uszczelkę pod głowicą(było czuć słodkawy zapach z rury wydechowej) i uszczelniacze zaworów, teraz czuć zapach spalonego oleju, co to może być? z innych rzeczy, które zaobserwowałem : bierze olej jak pelikan, bulgotanie w zbiorniczku wyrównawczym.
Przebieg o ile może coś wskazywać = 201tyś(prawdziwy)

Ktoś ma jakieś pomysły? na co zwrócić uwagę?

@edit, zapomniałem wspomnieć o tym, że dymi po takiej 25/30 min jeździe, czyli silnik już dogrzany, na jałowym przed zgaszeniem auta po jeździe też kopci po dodaniu gazu

Edytowane przez Dilmah

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.02.2019 o 21:15, Dilmah napisał:

bierze olej jak pelikan, bulgotanie w zbiorniczku wyrównawczym.

 

16 godzin temu, Dilmah napisał:

Tak, szczelna

 

 

Po tym co napisałeś to wątpię w to że  mierzyłeś kompresję.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, adam1954 napisał:

 

 

 

Po tym co napisałeś to wątpię w to że  mierzyłeś kompresję.

 

Inny mechanik mierzył kompresję, ja jedynie sprawdziłem sobie płynem test na upg.
Pierścienie olejowe mają takie objawy?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Branie oleju to kompresja na pewno nie jest dobra.

Bulgotanie w zbiorniczku to albo gotujący się płyn albo UPG

Zakładam że nie masz tam LPG , bo wtedy jest opcja puszczania gazu do płynu przez reduktor.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od wymiany uszczelki ile auto pojeździło bez jakichkolwiek objawów? Czy od razu po wymianie zaczął się istny cyrk? Sam naprawiałeś czy mechanik? Wygląda na to, że masz uszkodzoną/pękniętą głowicę, albo ktoś uszkodził uszczelkę przy nieodpowiednim skręcaniu? Planowana była? Biały dym i bulgotanie w zbiorniczku wskazuję na to, że przedostaję się woda do komory spalania poprzez wadliwą uszczelkę bądź pęknięcie w głowicy. Olejowe zgarniające i uszczelniające pierścienie współpracują i raczej jak one puszczają nie głowica to cały zestaw do wymiany.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie ma majonezu pod korkiem oleju, czysty i ładny płyn w zbiorniku wyrównawczym a jest bulgotanie to może też być efekt zapowietrzonego układu chłodzenia.

Ale nie tłumaczy to białego dymu.

Olej może też uciekać przez turbinę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności