Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Nie pitole 3 po trzy o stacjach bęzynowych tylko ktoś wyżej zaczął temat płynów chłodzących... Skończmy te dzecinade i porozmawiajmy jak ludzie... Mogę sb wyobrazić, że ciśnienie wywaliło wąż bo był na starej obejmie ale żeby aż wysadziło nagrzewnice? Nw co dokładnie w niej się uszkodziło bo nie zaglądałęm pod auto ale dodam jeszcze, że przed tą sytuacja termometr wskazywał 90 stop... ale gdy zatrzymałem się na parkingu zaczął skakać 90-95.... Myślałem jeszcze czy korek od płynu nie jest problemem, gdzieś usłyszałem że odpowiada za wyrównywanie ciśnienia.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/85787-astra-g-z18xe-wysokie-ci%C5%9Bnienie/page/2/#findComment-703702
Udostępnij na innych stronach

No to wróćmy do fizyki w szkole.

Co się dzieje, jeśli w szczelnie zamkniętym naczyniu zacznie wrzeć ciecz?

Wytwarza się ciśnienie.

Na tej zasadzie działały silniki parowe. Podczas wrzenia cieczy ciśnienie jest ogromne po dłuższym czasie jej wrzenia.

Co się stanie, jeśli ciśnienie ciągle wzrasta?

Rozerwie naczynie. W tym wypadku układ chłodzenia.

Najsłabsze elementy to gumowe węże, nagrzewnica i chłodnica. Najczęściej lecą węże, potem nagrzewnica. Rzadko, ale zdarzają się chłodnice.

 

Rada jest jedna: wykonać test na CO2 w płynie chłodniczym (ok. 50zł) i po wykluczeniu UPG zająć się pompą wody, bo ciśnienie robocze układu to ok. 1,5 bara, a do rozerwania węży czy nagrzewnicy musi być wielokrotnie wyższe, co absolutnie nie bierze się znikąd. Może z czarnych scenariuszy pęknięta głowica, pęknięta tuleja cylindra, ale wyjdzie to na teście CO2.

 

Przy uszkodzonym korku nie rozrywałoby węży tylko wywalało płyn.

 

W wypadku UPG lub pęknięcia tulei czy głowicy, krótko po uruchomieniu silnika węże będą robić się twarde. Jeśli ujebana jest pompa wody, to zaczną twardnąć sporo sporo później, jak silnik dostanie temperatury.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/85787-astra-g-z18xe-wysokie-ci%C5%9Bnienie/page/2/#findComment-703703
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze takie pyt. Czy mogę wykonać test co2 przy uszkodzonej nagrzewnicy? Skoro tam jest nieszczelność to płyn może zareagować z co2 w powietrzu?

 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/85787-astra-g-z18xe-wysokie-ci%C5%9Bnienie/page/2/#findComment-703705
Udostępnij na innych stronach

Płyn reaguje z CO2 a nie z powietrzem. Powietrze zawiera go zbyt mało.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/85787-astra-g-z18xe-wysokie-ci%C5%9Bnienie/page/2/#findComment-703732
Udostępnij na innych stronach

Test CO2 nie jest na obecność tego gazu w cieczy jako rozpuszczonego w cieczy jak napoju gazowanym tylko to test poprostu spalin przedostających się do układu wodnego przez padnięta uszczelkę pod głowicą. Stawiam właśnie na problem z UPG skoro mówisz że jak auto jest obciążone to wywala płyn. 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/85787-astra-g-z18xe-wysokie-ci%C5%9Bnienie/page/2/#findComment-703781
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności