ja37 Opublikowano 3 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2019 W dieslach obrotomierz jest z alternatora. Grzanie - nie znam się, trzeba schematy lookać. Ze skrzynią ciekawe, może da się jak u mnie? Wystarczy zamiast wysprzęglika założyć komplet od skrzyni na linkę - plug&play. W drugą stronę też to działa. Może u ciebie będzie podobnie, dobrze skrzynie oblookaj. Może zadziała patent jak z deu? linko-hydraulika?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86231-agila-a-swap/page/3/#findComment-706207 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość laki7 Opublikowano 4 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2019 Dzisiaj wstępnie poprzymieżałem jak będzie wyglądał y17dt w komorze agili. Tak więc z tyłu kupa miejsca , kolektor i pompa wtryskowa wejdą spokojnie , troszkę trudniej będzie z wymianą filtra oleju. Niestety z przodu mocno wystaje alternator , nie wiem czy wejdzie duża chłodnica z cdti czy jednak zostanie prawie o połowę mniejsza z pb. Malutka turbinka zmieści się na pewno . Bardzo cieszy mnie fakt że silnik isuzu jest bardzo kompaktowy i zwarty oraz ze posiada centralną łapę od strony rozrządu bardzo ułatwiającą połączenie z budą agili. Czysto wzrokowo obudowa sprzęgła jest mniejsza w 1,7 niż w 1,3 . Ciekawą rzeczą przy innych projektach jest aluminiowa kryza między silnikiem a skrzynia w cdti. Marzył mi się nieskomplikowany x20se niestety odstraszył mnie gabaryt , masa a przede wszystkim brak centralnej łapy do poduszki . Ciekawe jak z masą dti , nigdzie nie mogę znalezć dokładnych mas silników opla. Co chodzi o obrotomierz to alternator nie ma wyjścia W , chyba że wykorzystał bym czujnik na wale ? Grzanie świec - przydał by się jakiś prosty przekaznik czasowy . Instalację elektryczną silnika będę robił od początku sam . 4xświece , +elektrozawór , +rozrusznik , wzbudzenie alternatora , sygnał temp do zegarów i elektrowentylator , ciśnienie oleju , sygnał prędkości ze skrzyni i ewentualnie sygnał na obrotomierz i podgrzewacz filtra paliwa . Przekaznik na świece i wentylator to chyba tyle. Ja37 dzięki za radę z wysprzęglikiem , jeśli się uda to zostanę przy lince . Zamach zostanie odelżony , w szybko wstających td daje niezłe efekty. Ciekawi mnie jeszcze czy przelot 1,75 da rade ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86231-agila-a-swap/page/3/#findComment-706250 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 4 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2019 Kurde, klekoty, to nie moja specjalność....nie wiem. Skąd jesteś? Może mały spot? Ciekaw jestem wszystkiego   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86231-agila-a-swap/page/3/#findComment-706251 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość laki7 Opublikowano 5 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2019 Biłgoraj , lubelskie . Do Łodzi ponad trzysta . A co chodzi o tuning diesla to teraz wszystko sprowadza się do dobrego programu . Znacznie łatwiej jest z pompą mechaniczną . Dobre efekty daje już zwiększenie ciśnienia paliwa . Potrzebne do tego są tylko płaska 13 i śrubokręt . Można pobawić się też sztangą gruszki lub jeszcze lepiej montaż mbc. Dalej to już lekkie przeróbki pompy , fmic , sztywny dolot i na koniec turbo. Wszystko przemielili golfiarze z 1,6 i 1,9 mtdi , gdzie wykręcają kosmiczne moce. Przeróbka na pompę mechaniczną eliminuje większość usterek tego silnika jak odpalanie na ciepło , szarpanie , usterki sterownika , pompy , przepływomierza czy innych czujników. Silnik po takim zabiegu jest prosty jak z traktora. Ostatecznie do wyboru tego silnika przekonał mnie brat , do niedawna właściciel e30 z 2,5tds na mechanicznej pompie która nie ustępowała mojej 328. Troche szkoda x16szr bo było by na pewno ekonomiczniej .   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86231-agila-a-swap/page/3/#findComment-706262 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 5 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2019 Kurde, czy wszyscy, co dłubią muszą mieszkać daleko..... W łodzi jest posucha, raczej każdy patrzy, żeby wziąć, a nie dać coś od siebie..... Jak będę gotów, to możemy się umówić w Puławach na hamowni, na strojeniu mojego nowego autka   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86231-agila-a-swap/page/3/#findComment-706263 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość laki7 Opublikowano 5 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2019 U nas i w okolicy jest kilku koleżków którzy mocno dłubią , raczej w garażu po pracy. Np kolega z 600km m50 z dołem b30 celuje w 800. Drugi kończy mocne b234 w e36 , bo już sezon otwarty . Moje zabawy z oplem to nic w stosunku do ich czy Twojego projektu. Po prostu lepsze zawieszenie , hamulce i troszkę mocniejszy silnik aby funkcjonalne pudełko jakim jest agila milej woziła mnie do pracy i zakupy. Na forum to trafiłem ze względu na brak jakichkolwiek info na temat ulepszenia autka w necie - nie rozumiem w krzaczkach. Znajomi jak powiedziałem im o pomyśle tylko popukali się w głowę . Niestety i tu bardzo ciężko o konkretne rady , pomijając ja37 . Większość użytkowników samochodów pozamieniała zaolejone rękawice na białe a klucze na komputery , adaptacje części zastąpiły kompletne kity . A prawdziwe wynalazki powstają po cichu w przydomowych garażach . Puławy już nie daleko . Ciekawe czy 1,7mdti wypluło by 100/200 ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86231-agila-a-swap/page/3/#findComment-706264 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 5 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2019 Myślę, że dasz radę, klekoty są bardziej podatne na zwiększanie mocy, niż benzyna. Ja juz też doszedłem do momentu, że mi sie nie chce......kupa rzeczy leży i czeka na założenie, i leży.... Nawet HUD czeka Corsa idzie na sell, a ja trochę wydorośleję i będę miał bardziej cywilizowane autko.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86231-agila-a-swap/page/3/#findComment-706265 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość laki7 Opublikowano 5 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2019 (edytowane) Właśnie jestem po testach zawieszenia w agili . Mimo ledwie dychającego 1,0 udało mi się rozpędzić do lekko 100km . Stabilnie , mięsiscie , przewidywalnie. Opelek nie wychyla się , w miarę reaguje na kierownicę , niezle wychodzi z rybki . Niestety tylne amortyzatory są za długie , kilka cm skoku nie wystarcza i dobijają . Trzeba szukać czegoś innego - wstępnie idealnie nadały by się z astry g . Zawias do ogarnięcia ale hamulce to porażka . Mimo dobrych i szerokich opon , nowych klocków i szczęk , większych wentylowanych tarcz agila nie hamuje . Serwo albo pompa albo jedno i drugie nadają się max do miasta i to też spokojnie . Ciekawe czy podeszło by większe np. takie podwójne z omegi ? Za to ręczny fantastyczny - 180 bez problemu a może i jak przezwyciężył bym strach to i altonen . Niestety po kilku kółkach musiałem uciekać bo siwo za mną było. To już ostatnie podrygi tego silnika . Ja też miałem wydorośleć i zobacz . Kupisz nowe auto i się zacznie . Ładne fele , lepsze hamulce , może amorki jak stare się skończą , a to kiera bo jesteś przyzwyczajony do skóry itd. Stara zabawka w kąt , nowa zabawka - nowy zapał . Edytowane 5 Maja 2019 przez laki7   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86231-agila-a-swap/page/3/#findComment-706291 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 5 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2019 Jeśli tylko masz pod maską miejsce, to serwo wejdzie. U mnie niestety za mało miejsca jest.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86231-agila-a-swap/page/3/#findComment-706312 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość laki7 Opublikowano 7 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2019 Miejsca na serwo sporo , niestety pompa ma dwa wyjścia , ori cztery - trzeba dzielić . Ciekawi mnie zmniejszenie mocy w silniku y17dt 75km mimo dwóch wałków i szesnasto zaworowej głowicy w stosunku do starszego ośmio zaworowego tc4ee1 82km . Wydajniejsza pompa? , większe turbo ? , czy tylko polityka opla aby nie robić konkurencji dla silnika 2,0 dtl 82km? Chodzi o potencjał samego silnika . Wybrałem sobie rzadkie zabawki . Zwiększenie mocy w starszym silniku to zwiększenie dawki mechanicznie , w nowszym chip czyli prawie to samo elektronicznie. Żadnych danych na temat przeszczepu czapki mimo identycznego bloku . Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86231-agila-a-swap/page/3/#findComment-706384 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.