Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od niedawna jestem posiadaczem opla agili a z uszkodzonym silnikiem z10xe . Wersja podstawowa - lekka  . Jest to mój pierwszy opel , oraz pierwsze auto fwd . Do zakupu skłonił mnie fakt ze agile posiada moja siostra i znam podstawową mechanikę opelka , właściwości użytkowe oraz najważniejsze - dostępność w grupie GM bardzo ciekawych silników. Przed swapem zakupiłem agilkę 1,3cdti po dachowaniu na części . Zapożyczyłem z niej hamulce wentylowane na przód , większe bębny na tył , orginalny przewód paliwowy powrotny razem z koszem pompki paliwa , grubszy stabilizator . Dodatkowo zaadoptowałem amortyzatory bilstein b6 z astry g przerabiając je na gwint. Nie mam tylko pomysłu na sprężyny pod regulacje tył. Autko zostało odelżone z fabrycznych wygłuszeń oraz 32,2 kg obciążnika mieszczącego się pod nogami prawego tylnego pasażera. Wnętrze zostało przełożone z modelu po lifcie - małe przeróbki z tylną kanapą. Dzięki ciekawej konstrukcji przednich foteli opelka w niedługim czasie wpadną jakieś kubełki. Wracając do silnika , w oczekiwaniu na większą moc czeka już komplet jednomasa 220mm. I teraz najważniejsze. Jaki silnik ? Do wyboru z18xe 125km w agili rakieta , lekkie pokrewieństwo z z10xe , hydraulika idealny pod sekwęcje. X16szr 75km bezkolizyjny , mocny w dolnych zakresach obrotów - miasto , idealny pod blosa oraz ostatni silnik Y17dt isuzu 75km , oszczędny , niezawodny i mocny - pompa mechaniczna na linkę czeka na półce , minus to ciężki klocek. I teraz prośba do was o za i przeciw ww silników, pomoc i spostrzeżenia możliwości lekkiego poprawienia fabryki w tym maluszku.

Dziękuje i pozdrawiam.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja to tak zdroworozsądkowo X16SZR.

1.8 to w tym klocku strach się bać.

To może pływać po drodze jak szalone

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Amorki spokojnie dadzą rade , opony 175/55/15 na stalóweczkach  dla niepoznaki myślę że także poprawią właściwości jezdne. Dla usztywnienia pudełka wleci jakaś rozpórka , a kagańcem dla silnika będzie króciutka skrzynia f12 z przełożeniem głównym 4,39. Niestety w takim wypadku odpada sprzęgło 220. Ze skrzynią f17+wr z dieselka o przełożeniu 3,55 śmiało można by się było pobawić na autostradzie. Niestety przy f17 odpada możliwość konwersji 4wd z r+ a może i rwd. Ale to temat bardzo odległy.  Narazie agila ze zrobionym zawieszeniem i hamulcami , bez sprężyn tylnych pod gwint , zrobionym wnętrzem bez kubłów czeka na serce. Wydech do dti podejdzie z cdti , do 1,6 8v tylko wymiana tłumika a przy 1,8 16v przejście na większą średnicę.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raz tylko jako kierowca jechałem Agilą i powiem szczerze że miałem serce na ramieniu.

Każdy większy podmuch i auto pływało.

A co dopiero przy większych prędkościach

Ale nie zniechęcam.

Popatrz co stworzył Ja37.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już seryjny let w cb to kosmos. Do corsy temat swapów ogarnięty na wszelkie możliwe sposoby, plus pełno ciekawych części typu zawieszenie, hamulce. Agila to japończyk i grzebanie przy niej to odkrywanie ameryki - nic nie pasuje , żadnych info. Big block odpada , jeszcze mniej miejsca niż w corsie , masa i podróż na księżyc. Agila ma być autkiem daily. Do tej pory na codzień grzebałem i jezdziłem mocnymi, a czasem bardzo mocnymi bmw i ulubionym busem. Niestety te autka nie na dają się na codzień. Za szybkie , za twarde , za głośne i za niskie , nie wspominając o ekonomi , bus za duży. Miałem do czynienia z agilą 1,0 u siostry - bez komentarza. Po swapie na 1,2 jej wystarcza. Wszystkie wyżej wymienione przezemnie swapy silników kosztowo wychodzą podobnie do p&p z12xe , no może 1,8 troche drożej. W najbliższym czasie coś muszę wrzucić do budy niestety temat gm jest mi raczej obcy. Jezdziłem corsa b po swapie z 1,0 na x18xe 115 - krótko , szybko , w miarę fajnie , astra f 1,7 isuzu z podkręconą dawką - fajnie , lubię stare i proste diesle , moment i elastyczność plus bardzo łatwa baza na tuning mechaniczny oraz miałem w rodzinie astre g z silnikiem 1,6 8v. Najsłabszy ale dużo mocniejszy niż 1,2 16v . Taki benzynowy dieselek , oszczędny i niezawodny ale nic nie rozwojowy , ogólnie bardzo polecany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Agila to małe pudełko, myślę, że lepiej jak dasz tam małego klekota.

Na miasto będzie idealny, duży moment przy małych obrotach.

 

Co prawda widziałem już c20xe w seicento, ale to raczej nie skręcało. Na prostej był killer :)

 

Chyba, że pokusisz się o wywalenie tylnych stołków (bo to raczej kanapa nie jest :) i tam dasz jakis fajny motor.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie :).  Autko ma być po bułki i do pracy . Projekt ma być nisko budżetowy - tylko small block . Bagażnik agili po złożeniu foteli ma zastąpić mi dużego i nieekonomicznego busa , który idzie na sprzedaż . Komplet fiatowskiego 1,3 cdti leży w garażu , lecz całkowicie nie odpowiada mi jego charakterystyka i ekonomia w mieście . Jeśli już diesel to tylko isuzu na mechanicznej pompie , bez żadnych komputerów, na swojej instalacji. Swap ma być szybki , tani i bezproblemowy. Agilę mam od tygodnia , w tym czasie kupiłem drugą na graty - 1,3 cdti , zrobiłem po pracy zawieszenie i hamulce oraz wymieniłem wnętrze na poliftowe. Jeśli to możliwe do końca tygodnia chciałbym zakupić dawce oraz zrobić przeszczep. Co chodzi o silnik coraz bardziej skłaniam się do x16szr. Najszybciej , najłatwiej , z blosem w lecie odpalanie na gazie więc najekonomiczniej. Bardzo proszę o rady co może mnie zaskoczyć przy poszczególnym swapie . Wady i zalety ww silników , najlepiej z waszych bogatych doświadczeń. Ewentualnie inne pomysły na usprawnienie autka. Każda sugestia będzie pomocna . W pózniejszym czasie będę prosił was o pomoc w podłączeniu radia delco lub siemens cdr 500 z kierownicą z merivy , manetką z omegi i midem. Radio , kiera i manetki są już zamontowane w opelku , mid czeka na jakieś sensowne miejsce. Jeszcze raz dziękuje za pomocne rady.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O radio to Kacpra pytaj.

Ja na klekotach się nie znam.

Zaproponował bym ci c20let.....ale to nie wejdzie.

1,6 będzie ok.

Popracuj nad dolotem, porting, wydech i może wypluje 85 darmowych koników.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raczej 1,6 . Narazie seria a kiedyś stary dobry tuning mechaniczny . Idealnie podszedł by mi x16szr z astry g ze względu na prawą poduszkę , lewa i tylna zostają przy skrzyni. Skrzynia raczej długa f17 z 1,3cdti z grubymi półosiami . Chciałbym wykorzystać bardzo ładną tarczę 220 z dieselka. Zamach napewno a docisk raczej nie podejdzie mi do 1,6 8v .  I teraz pytanie do was . Z jakiego silnika szukać mam jednomasa i ewentualnie docisku na dużą tarcze - oczywiście koło zamachowe zostanie wcześniej odpowiednio odelżone , a także jaki typ rozrusznika mi to zakręci? Najchętniej jeśli jest wybór to jak najmniejszy , jak najlżejszy . Drugie pytanie chodzi o silnik . Czy silnik x16szr z astry f lub vectry b ma miejsce na szpilki do mocowania łapy poduszki od strony rozrządu takie jak w astrze g , oraz czy różnią się czymś jeszcze , np miska olejowa ? Dużo większy wybór efki i viki z tymi silnikami w mniejszych pieniądzach. Ostatnie pytanie to czy wszystkie X16szr miały immo i czy są jakieś lepsze sterowniki silnika do 1,6 8v?


  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym dał jakiś 1.4 90 km albo 1.6 tylko się zastanowić czy mniej awaryjny czy z większą mocą. To już by chyba był szatan na drodze. Ja pamiętam jak kuzyn miał polo 6n2 1.4 z silnikiem z golfa i 90 koni robiło tam robotę. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1,4 16v 90km lub 1.6 16v 100km wagowo oraz wymiarowo są praktycznie identyczne z 1,2 16v 75 orginalnie występującym w agili i 1,8 16 125km . Wszystko jedna rodzina silników small block serii x lub z . Więc jeśli już 16 zaworów to tylko 1,8 . Z18xer odpada ze względu na brak hydrauliki . Dodatkową wadą szesnastek w oplu jest raczej nie sprzyjająca charakterystyka przebiegu mocy i momentu , nie sprzyjająca poruszaniu się po mieście . Po przepatrzeniu tego forum odkryłem dodatkowy , wielki plus przemawiający za silnikiem x16szr 75km - możliwość adaptacji osprzętu z silnika c16se 100km. Minus to raczej dostępność tych części , aczkolwiek myślę że sterownik od c14se dzisiaj będzie mój. Pompkę 3bar odpuszczam, ponieważ agila będzie głownie jezdzić na gazie . I teraz pytanie znowu do was . Czy mam szukać koniecznie dolotu z c16se czy spokojnie jak się trafi z c14se to też będzie ? Następne pytanie czy po konwersji na wielopunkt zasilając to blosem wykorzystam tą modyfikację ? Czy jednak od razu instalować sekwencje , najpierw full group a po zmianie na multi ? Nie powiem , ciekawi mnie blos i jazda tylko na lpg. Blos z reduktorem lovato leżą w garażu , podobnie jak stag 4+ zawoli zeta n oraz wtryski hany. Jeszcze raz przepraszam za tyle pytań ale tematem gm interesuje się od tygodnia i mam sporo do nadrobienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj znowu jestem mądrzejszy o kilka nurtujących mnie wcześniej rzeczy. Tak więc miski we wszystkich x16szr są bardzo podobne , wszystkie mają immo , po konwersji na wielopunkt przyda się kolektor dolotowy z lanosa o większej średnicy kanałów , wiązki z cxxse sa identyczne . Jeśli jednak zostanę przy mono , postaram się pobawić z przepustnicą c18nz , a wiele na to wskazuje . Narazie sprawa zamachu i prawej łapy nierozwiązana . Jeśli chodzi o zamach to jeśli nic sensownego nie dobiorę to zostaje na 200 z 1,6 8v - powinno się zmieścić ?  oraz skrzyni f12. Z rzeczy które dziś udało mi się skompletować to kolektor rurowy z c20xe - szukam flanszy do 8v w rozsądnych pieniądzach. Gratis dostałem podstawę do chłodnicy oleju , ale raczej ona poczeka na lepsze czasy. Do agili wpadły z omegi combi manetki z tempomatem oraz regulacją wycieraczek i sterowaniem midem a do bagażnika mechanizm silniczka z linką do tempomatu.Narazie bez sterownika . Niestety nie ma szans na zamontowanie jakiegoś sensownego tłumika końcowego - za mało miejsca między tylną belką a zderzakiem . Zmęczony kwasiak remusa pójdzie przed belkę , a szkoda bo na półce czekał irmscher z ładnymi końcówkami . Chyba jednak nie uda mi się skończyć w tym tygodniu :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tak spytam , jak jest potem z zarejestrowaniem takich swapów?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam pod maska 3,0 a w dowodzie 1,6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To uważaj, żeby komuś nie przyłożyć.

Drogiemu komuś.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przecież ja ten swap zrobiłem tydzień temu :) . To pomyśl sobie teraz ze dwa dni po zakupie agili kupiłem drugą po dachowaniu tylko i wyłącznie dla większych , wentylowanych tarcz i zacisków, dla większych tylnych bębnów i grubszego stabilizatora . Wnętrze gratis . Zauważ że zamontowałem jej amortyzatory i sprężyny wartości podobnej do zakupu agili. Dopiero pozniej wziołem się za swap . To teraz możesz się domyślać co jest zamontowane w bmw , gdzie szlaki są przetarte dużo bardziej od gm. Po za tym w mieście w którym mieszkam mamy tor kartingowy , gdzie często można udoskonalić swoją technikę jazdy . Do transportu aut nieprzystosowanych do ruchu drogowego służy mi własna autolaweta . Niestety mieszkamy w kraju gdzie nasze zarobki bardzo utrudniaj życie według zasad państwa. Odnośnie przyłożenia komuś drogiemu znam dwa takie przypadki . Wszystkie zakończyły się dobrze - oc sprawcy , mimo rzeczoznawcy itp . Dużo gorszym problemem są auta z niesprawnym zawieszeniem amortyzatorami , hamulcami i łysymi oponami . Na szczęście jest ich coraz mniej. Ale i tak najważniejsza jest głowa kierowcy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie boję się takich bmw :)

Z ciekawszych miałem 3 razy okazję z panamerą i wygrałem.

Jednym razem aż skrzynia zmieliła się :)

 

Jeśli poważnie traktujesz swoją zabawkę, to masz na pewno założony 2JZ.

9/10 drifterów bmw ma go założonego, bo jednostki bmw nie dają rady. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie , nie traktuje tego poważnie . Pod maską prawie zwykłe m54 . Chociaż w mieście są ciekawe furki jak 200sx z 1jz , e36 z b234 , mocna 80 quattro z 800km e36 m50bt , plus kilka seryjnych . Niestety to bardzo drogi i czasochłonny sport na który nie mam czasu , pieniędzy ani umiejętności . Bmw z racji wykonywanej pracy i dostępu do części. Fakt takie bmw nie nadają się na mocny street tak jak auta z miasta na tor. Mi zawsze podobały się niepozorne sleepery , najlepiej w dieslu. Kiedyś muszę jeszcze zbudować coś z om606 - pompa z om603 czeka w garażu. Scena driftingowa bardzo szybko sie zmienia . Na poczatku były m50 i m30 pózniej m60 i m62 , następnie japońce , jakieś diesle , znowu bmw tylko z turbo a teraz to już nawet elektryki. Nie sposób nadążyć . Ale stary dobry sleeper będzie zawsze na czasie . Mój opelek ma być troszkę mocniejszą serią z dostosowanym do tego zawieszeniem. Agila to k-car z zawieszeniem podobnym do matiza nienadającym się do jakiegokolwiek ścigania nawet na prostej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj na pułkę trafiły kompletne zwrotnice z tarczami wentylowanymi i zaciskami przód oraz komplet piast na tarczach tył z zafiry a . Wszystko oczywiście 5x110 . Po wstępnych przymiarkach przód powinien w miare pasować . Mocowanie amora p&p , wachacz również tylko z końcówkami drążków trzeba pokombinować ponieważ dłuższy jest wąs . Zaadoptować wygięte końcówki i dopasować długość - wykonalne . Tył trzeba robić nowe otwory w belce , ręczny do ogarnięcia . Zapomniałem tylko sprawdzić zgodność średnicy przegubu. Stalówki z omegi robiły by robotę. Ale to temat na przyszłość . W środku poprowadzona instalacja do podgrzewania foteli z vectry b , niestety nie podobają mi się ori przyciski - przydały by się z astry f lub vectry a . Zestaw czeka na jakieś sensowne fotele , koniecznie ciemne .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po tygodniowym , przymusowym pobycie w domu - kontuzja , praktycznie na miejscu trafiła się dawca . Astra g 2001r z silnikiem y17dt . Silnik ładnie odpala i pracuje lecz po nagrzaniu gaśnie i odpala dopiero po wystygnięciu - usterka układu paliwowego , czyli idealny silnik na mdti w agili . Z problemów to skrzynia z dti jest na hydraulice a z cdti lince. Będę próbował zpiąć silnik ze skrzynią z 1,3 na sprzęgle 220 - ori dti 205 . Turbo zostaje seria - nie chce laga na mieście . Wydech zostaje z cdti 1,75 możliwe ze uwolniony z końcowego . Cooler trzeba będzie jakiś dobrać ponieważ na ori nie ma miejsca a z cdti jest mikroskopijny . Zagadką dla mnie jest grzanie świec oraz podłączenie obrotomierza . Z wskaznikiem  temperatury płynu i podłączeniem wentylatora nie powinno być problemu .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.