Skocz do zawartości

Agila A swap


Gość laki7

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od niedawna jestem posiadaczem opla agili a z uszkodzonym silnikiem z10xe . Wersja podstawowa - lekka  . Jest to mój pierwszy opel , oraz pierwsze auto fwd . Do zakupu skłonił mnie fakt ze agile posiada moja siostra i znam podstawową mechanikę opelka , właściwości użytkowe oraz najważniejsze - dostępność w grupie GM bardzo ciekawych silników. Przed swapem zakupiłem agilkę 1,3cdti po dachowaniu na części . Zapożyczyłem z niej hamulce wentylowane na przód , większe bębny na tył , orginalny przewód paliwowy powrotny razem z koszem pompki paliwa , grubszy stabilizator . Dodatkowo zaadoptowałem amortyzatory bilstein b6 z astry g przerabiając je na gwint. Nie mam tylko pomysłu na sprężyny pod regulacje tył. Autko zostało odelżone z fabrycznych wygłuszeń oraz 32,2 kg obciążnika mieszczącego się pod nogami prawego tylnego pasażera. Wnętrze zostało przełożone z modelu po lifcie - małe przeróbki z tylną kanapą. Dzięki ciekawej konstrukcji przednich foteli opelka w niedługim czasie wpadną jakieś kubełki. Wracając do silnika , w oczekiwaniu na większą moc czeka już komplet jednomasa 220mm. I teraz najważniejsze. Jaki silnik ? Do wyboru z18xe 125km w agili rakieta , lekkie pokrewieństwo z z10xe , hydraulika idealny pod sekwęcje. X16szr 75km bezkolizyjny , mocny w dolnych zakresach obrotów - miasto , idealny pod blosa oraz ostatni silnik Y17dt isuzu 75km , oszczędny , niezawodny i mocny - pompa mechaniczna na linkę czeka na półce , minus to ciężki klocek. I teraz prośba do was o za i przeciw ww silników, pomoc i spostrzeżenia możliwości lekkiego poprawienia fabryki w tym maluszku.

Dziękuje i pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 66
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Amorki spokojnie dadzą rade , opony 175/55/15 na stalóweczkach  dla niepoznaki myślę że także poprawią właściwości jezdne. Dla usztywnienia pudełka wleci jakaś rozpórka , a kagańcem dla silnika będzie króciutka skrzynia f12 z przełożeniem głównym 4,39. Niestety w takim wypadku odpada sprzęgło 220. Ze skrzynią f17+wr z dieselka o przełożeniu 3,55 śmiało można by się było pobawić na autostradzie. Niestety przy f17 odpada możliwość konwersji 4wd z r+ a może i rwd. Ale to temat bardzo odległy.  Narazie agila ze zrobionym zawieszeniem i hamulcami , bez sprężyn tylnych pod gwint , zrobionym wnętrzem bez kubłów czeka na serce. Wydech do dti podejdzie z cdti , do 1,6 8v tylko wymiana tłumika a przy 1,8 16v przejście na większą średnicę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raz tylko jako kierowca jechałem Agilą i powiem szczerze że miałem serce na ramieniu.

Każdy większy podmuch i auto pływało.

A co dopiero przy większych prędkościach

Ale nie zniechęcam.

Popatrz co stworzył Ja37.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już seryjny let w cb to kosmos. Do corsy temat swapów ogarnięty na wszelkie możliwe sposoby, plus pełno ciekawych części typu zawieszenie, hamulce. Agila to japończyk i grzebanie przy niej to odkrywanie ameryki - nic nie pasuje , żadnych info. Big block odpada , jeszcze mniej miejsca niż w corsie , masa i podróż na księżyc. Agila ma być autkiem daily. Do tej pory na codzień grzebałem i jezdziłem mocnymi, a czasem bardzo mocnymi bmw i ulubionym busem. Niestety te autka nie na dają się na codzień. Za szybkie , za twarde , za głośne i za niskie , nie wspominając o ekonomi , bus za duży. Miałem do czynienia z agilą 1,0 u siostry - bez komentarza. Po swapie na 1,2 jej wystarcza. Wszystkie wyżej wymienione przezemnie swapy silników kosztowo wychodzą podobnie do p&p z12xe , no może 1,8 troche drożej. W najbliższym czasie coś muszę wrzucić do budy niestety temat gm jest mi raczej obcy. Jezdziłem corsa b po swapie z 1,0 na x18xe 115 - krótko , szybko , w miarę fajnie , astra f 1,7 isuzu z podkręconą dawką - fajnie , lubię stare i proste diesle , moment i elastyczność plus bardzo łatwa baza na tuning mechaniczny oraz miałem w rodzinie astre g z silnikiem 1,6 8v. Najsłabszy ale dużo mocniejszy niż 1,2 16v . Taki benzynowy dieselek , oszczędny i niezawodny ale nic nie rozwojowy , ogólnie bardzo polecany.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Agila to małe pudełko, myślę, że lepiej jak dasz tam małego klekota.

Na miasto będzie idealny, duży moment przy małych obrotach.

 

Co prawda widziałem już c20xe w seicento, ale to raczej nie skręcało. Na prostej był killer :)

 

Chyba, że pokusisz się o wywalenie tylnych stołków (bo to raczej kanapa nie jest :) i tam dasz jakis fajny motor.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie :).  Autko ma być po bułki i do pracy . Projekt ma być nisko budżetowy - tylko small block . Bagażnik agili po złożeniu foteli ma zastąpić mi dużego i nieekonomicznego busa , który idzie na sprzedaż . Komplet fiatowskiego 1,3 cdti leży w garażu , lecz całkowicie nie odpowiada mi jego charakterystyka i ekonomia w mieście . Jeśli już diesel to tylko isuzu na mechanicznej pompie , bez żadnych komputerów, na swojej instalacji. Swap ma być szybki , tani i bezproblemowy. Agilę mam od tygodnia , w tym czasie kupiłem drugą na graty - 1,3 cdti , zrobiłem po pracy zawieszenie i hamulce oraz wymieniłem wnętrze na poliftowe. Jeśli to możliwe do końca tygodnia chciałbym zakupić dawce oraz zrobić przeszczep. Co chodzi o silnik coraz bardziej skłaniam się do x16szr. Najszybciej , najłatwiej , z blosem w lecie odpalanie na gazie więc najekonomiczniej. Bardzo proszę o rady co może mnie zaskoczyć przy poszczególnym swapie . Wady i zalety ww silników , najlepiej z waszych bogatych doświadczeń. Ewentualnie inne pomysły na usprawnienie autka. Każda sugestia będzie pomocna . W pózniejszym czasie będę prosił was o pomoc w podłączeniu radia delco lub siemens cdr 500 z kierownicą z merivy , manetką z omegi i midem. Radio , kiera i manetki są już zamontowane w opelku , mid czeka na jakieś sensowne miejsce. Jeszcze raz dziękuje za pomocne rady.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O radio to Kacpra pytaj.

Ja na klekotach się nie znam.

Zaproponował bym ci c20let.....ale to nie wejdzie.

1,6 będzie ok.

Popracuj nad dolotem, porting, wydech i może wypluje 85 darmowych koników.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej 1,6 . Narazie seria a kiedyś stary dobry tuning mechaniczny . Idealnie podszedł by mi x16szr z astry g ze względu na prawą poduszkę , lewa i tylna zostają przy skrzyni. Skrzynia raczej długa f17 z 1,3cdti z grubymi półosiami . Chciałbym wykorzystać bardzo ładną tarczę 220 z dieselka. Zamach napewno a docisk raczej nie podejdzie mi do 1,6 8v .  I teraz pytanie do was . Z jakiego silnika szukać mam jednomasa i ewentualnie docisku na dużą tarcze - oczywiście koło zamachowe zostanie wcześniej odpowiednio odelżone , a także jaki typ rozrusznika mi to zakręci? Najchętniej jeśli jest wybór to jak najmniejszy , jak najlżejszy . Drugie pytanie chodzi o silnik . Czy silnik x16szr z astry f lub vectry b ma miejsce na szpilki do mocowania łapy poduszki od strony rozrządu takie jak w astrze g , oraz czy różnią się czymś jeszcze , np miska olejowa ? Dużo większy wybór efki i viki z tymi silnikami w mniejszych pieniądzach. Ostatnie pytanie to czy wszystkie X16szr miały immo i czy są jakieś lepsze sterowniki silnika do 1,6 8v?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym dał jakiś 1.4 90 km albo 1.6 tylko się zastanowić czy mniej awaryjny czy z większą mocą. To już by chyba był szatan na drodze. Ja pamiętam jak kuzyn miał polo 6n2 1.4 z silnikiem z golfa i 90 koni robiło tam robotę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności