Skocz do zawartości

Agila A swap


Gość laki7

Rekomendowane odpowiedzi

W dieslach obrotomierz jest z alternatora.

Grzanie - nie znam się, trzeba schematy lookać.

Ze skrzynią ciekawe, może da się jak u mnie?

Wystarczy zamiast wysprzęglika założyć komplet od skrzyni na linkę - plug&play.

W drugą stronę też to działa.

Może u ciebie będzie podobnie, dobrze skrzynie oblookaj.

Może zadziała patent jak z deu? linko-hydraulika?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 66
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Dzisiaj wstępnie poprzymieżałem jak będzie wyglądał y17dt w komorze agili.  Tak więc z tyłu kupa miejsca , kolektor i pompa wtryskowa wejdą spokojnie , troszkę trudniej będzie z wymianą filtra oleju. Niestety z przodu mocno wystaje alternator , nie wiem czy wejdzie duża chłodnica z cdti czy jednak zostanie prawie o połowę mniejsza z pb. Malutka turbinka zmieści się na pewno . Bardzo cieszy mnie fakt że silnik isuzu jest bardzo kompaktowy i zwarty oraz ze posiada centralną łapę od strony rozrządu bardzo ułatwiającą połączenie z budą agili. Czysto wzrokowo obudowa sprzęgła jest mniejsza w 1,7 niż w 1,3 . Ciekawą rzeczą przy innych projektach jest aluminiowa kryza między silnikiem a skrzynia w cdti. Marzył mi się nieskomplikowany x20se niestety odstraszył mnie gabaryt , masa a przede wszystkim brak centralnej łapy do poduszki . Ciekawe jak z masą dti , nigdzie nie mogę znalezć dokładnych mas silników opla. Co chodzi o obrotomierz to alternator nie ma wyjścia W , chyba że wykorzystał bym czujnik na wale ? Grzanie świec - przydał by się jakiś prosty przekaznik czasowy . Instalację elektryczną silnika będę robił od początku sam . 4xświece , +elektrozawór , +rozrusznik , wzbudzenie alternatora , sygnał temp do zegarów i elektrowentylator , ciśnienie oleju , sygnał prędkości ze skrzyni i ewentualnie sygnał na obrotomierz i podgrzewacz filtra paliwa . Przekaznik na świece i wentylator to chyba tyle. Ja37 dzięki za radę z wysprzęglikiem , jeśli się uda to zostanę przy lince . Zamach zostanie odelżony , w szybko wstających td daje niezłe efekty. Ciekawi mnie jeszcze czy przelot 1,75 da rade ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biłgoraj , lubelskie . Do Łodzi ponad trzysta . A co chodzi o tuning diesla to teraz wszystko sprowadza się do dobrego programu . Znacznie łatwiej jest z pompą mechaniczną . Dobre efekty daje już zwiększenie ciśnienia paliwa . Potrzebne do tego są tylko płaska 13 i śrubokręt . Można pobawić się też sztangą gruszki lub jeszcze lepiej montaż mbc. Dalej to już lekkie przeróbki pompy , fmic , sztywny dolot i na koniec turbo. Wszystko przemielili golfiarze z 1,6 i 1,9 mtdi , gdzie wykręcają kosmiczne moce. Przeróbka na pompę mechaniczną eliminuje większość usterek tego silnika jak odpalanie na ciepło , szarpanie , usterki sterownika , pompy , przepływomierza czy innych czujników. Silnik po takim zabiegu jest prosty jak z traktora. Ostatecznie do wyboru tego silnika przekonał mnie brat , do niedawna właściciel e30 z 2,5tds na mechanicznej pompie która nie ustępowała mojej 328. Troche szkoda x16szr bo było by na pewno ekonomiczniej .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde, czy wszyscy, co dłubią muszą mieszkać daleko.....

W łodzi jest posucha, raczej każdy patrzy, żeby wziąć, a nie dać coś od siebie.....

Jak będę gotów, to możemy się umówić w Puławach na hamowni, na strojeniu mojego nowego autka :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U nas i w okolicy jest kilku koleżków którzy mocno dłubią , raczej w garażu po pracy. Np kolega z 600km m50 z dołem b30 celuje w 800. Drugi kończy mocne b234 w e36 , bo już sezon otwarty . Moje zabawy z oplem to nic w stosunku do ich czy Twojego projektu. Po prostu lepsze zawieszenie , hamulce i troszkę mocniejszy silnik aby funkcjonalne pudełko jakim jest agila milej woziła mnie do pracy i zakupy. Na forum to trafiłem ze względu na brak jakichkolwiek info na temat ulepszenia autka w necie - nie rozumiem w krzaczkach. Znajomi jak powiedziałem im o pomyśle tylko popukali się w głowę . Niestety i tu bardzo ciężko o konkretne rady , pomijając ja37 . Większość użytkowników samochodów pozamieniała zaolejone rękawice na białe a klucze na komputery , adaptacje części zastąpiły kompletne kity . A prawdziwe wynalazki powstają po cichu w przydomowych garażach . Puławy już nie daleko . Ciekawe czy 1,7mdti wypluło by 100/200 ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że dasz radę, klekoty są bardziej podatne na zwiększanie mocy, niż benzyna.

Ja juz też doszedłem do momentu, że mi sie nie chce......kupa rzeczy leży i czeka na założenie, i leży....

Nawet HUD czeka :)

Corsa idzie na sell, a ja trochę wydorośleję i będę miał bardziej cywilizowane autko.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie jestem po testach zawieszenia w agili . Mimo ledwie dychającego 1,0 udało mi się rozpędzić do lekko 100km  . Stabilnie , mięsiscie , przewidywalnie. Opelek nie wychyla się , w miarę reaguje na kierownicę , niezle wychodzi z rybki . Niestety tylne amortyzatory są za długie , kilka cm skoku nie wystarcza i dobijają . Trzeba szukać czegoś innego - wstępnie idealnie nadały by się z astry g . Zawias do ogarnięcia ale hamulce to porażka . Mimo dobrych i szerokich opon , nowych klocków i szczęk , większych wentylowanych tarcz agila nie hamuje . Serwo albo pompa albo jedno i drugie nadają się max do miasta i to też spokojnie . Ciekawe czy podeszło by większe np. takie podwójne z omegi ? Za to ręczny fantastyczny - 180 bez problemu a może i jak przezwyciężył bym strach to i altonen :) . Niestety po kilku kółkach musiałem uciekać bo siwo za mną było. To już ostatnie podrygi tego silnika .                                                                                                                                                                                                                                        Ja też miałem wydorośleć i zobacz . Kupisz nowe auto i się zacznie . Ładne fele , lepsze hamulce , może amorki jak stare się skończą , a to kiera bo jesteś przyzwyczajony do skóry itd. Stara zabawka w kąt , nowa zabawka - nowy zapał .

Edytowane przez laki7

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miejsca na serwo sporo , niestety pompa ma dwa wyjścia , ori cztery - trzeba dzielić . Ciekawi mnie zmniejszenie mocy w silniku y17dt 75km mimo dwóch wałków i szesnasto zaworowej głowicy w stosunku do starszego ośmio zaworowego tc4ee1 82km . Wydajniejsza pompa? , większe turbo ? , czy tylko polityka opla aby nie robić konkurencji dla silnika 2,0 dtl 82km? Chodzi o potencjał samego silnika . Wybrałem sobie rzadkie zabawki . Zwiększenie mocy w starszym silniku to zwiększenie dawki mechanicznie , w nowszym chip czyli prawie to samo elektronicznie. Żadnych danych na temat przeszczepu czapki mimo identycznego bloku .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności