Skocz do zawartości

Agila A swap


Gość laki7

Rekomendowane odpowiedzi

1,4 16v 90km lub 1.6 16v 100km wagowo oraz wymiarowo są praktycznie identyczne z 1,2 16v 75 orginalnie występującym w agili i 1,8 16 125km . Wszystko jedna rodzina silników small block serii x lub z . Więc jeśli już 16 zaworów to tylko 1,8 . Z18xer odpada ze względu na brak hydrauliki . Dodatkową wadą szesnastek w oplu jest raczej nie sprzyjająca charakterystyka przebiegu mocy i momentu , nie sprzyjająca poruszaniu się po mieście . Po przepatrzeniu tego forum odkryłem dodatkowy , wielki plus przemawiający za silnikiem x16szr 75km - możliwość adaptacji osprzętu z silnika c16se 100km. Minus to raczej dostępność tych części , aczkolwiek myślę że sterownik od c14se dzisiaj będzie mój. Pompkę 3bar odpuszczam, ponieważ agila będzie głownie jezdzić na gazie . I teraz pytanie znowu do was . Czy mam szukać koniecznie dolotu z c16se czy spokojnie jak się trafi z c14se to też będzie ? Następne pytanie czy po konwersji na wielopunkt zasilając to blosem wykorzystam tą modyfikację ? Czy jednak od razu instalować sekwencje , najpierw full group a po zmianie na multi ? Nie powiem , ciekawi mnie blos i jazda tylko na lpg. Blos z reduktorem lovato leżą w garażu , podobnie jak stag 4+ zawoli zeta n oraz wtryski hany. Jeszcze raz przepraszam za tyle pytań ale tematem gm interesuje się od tygodnia i mam sporo do nadrobienia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 66
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Dzisiaj znowu jestem mądrzejszy o kilka nurtujących mnie wcześniej rzeczy. Tak więc miski we wszystkich x16szr są bardzo podobne , wszystkie mają immo , po konwersji na wielopunkt przyda się kolektor dolotowy z lanosa o większej średnicy kanałów , wiązki z cxxse sa identyczne . Jeśli jednak zostanę przy mono , postaram się pobawić z przepustnicą c18nz , a wiele na to wskazuje . Narazie sprawa zamachu i prawej łapy nierozwiązana . Jeśli chodzi o zamach to jeśli nic sensownego nie dobiorę to zostaje na 200 z 1,6 8v - powinno się zmieścić ?  oraz skrzyni f12. Z rzeczy które dziś udało mi się skompletować to kolektor rurowy z c20xe - szukam flanszy do 8v w rozsądnych pieniądzach. Gratis dostałem podstawę do chłodnicy oleju , ale raczej ona poczeka na lepsze czasy. Do agili wpadły z omegi combi manetki z tempomatem oraz regulacją wycieraczek i sterowaniem midem a do bagażnika mechanizm silniczka z linką do tempomatu.Narazie bez sterownika . Niestety nie ma szans na zamontowanie jakiegoś sensownego tłumika końcowego - za mało miejsca między tylną belką a zderzakiem . Zmęczony kwasiak remusa pójdzie przed belkę , a szkoda bo na półce czekał irmscher z ładnymi końcówkami . Chyba jednak nie uda mi się skończyć w tym tygodniu :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież ja ten swap zrobiłem tydzień temu :) . To pomyśl sobie teraz ze dwa dni po zakupie agili kupiłem drugą po dachowaniu tylko i wyłącznie dla większych , wentylowanych tarcz i zacisków, dla większych tylnych bębnów i grubszego stabilizatora . Wnętrze gratis . Zauważ że zamontowałem jej amortyzatory i sprężyny wartości podobnej do zakupu agili. Dopiero pozniej wziołem się za swap . To teraz możesz się domyślać co jest zamontowane w bmw , gdzie szlaki są przetarte dużo bardziej od gm. Po za tym w mieście w którym mieszkam mamy tor kartingowy , gdzie często można udoskonalić swoją technikę jazdy . Do transportu aut nieprzystosowanych do ruchu drogowego służy mi własna autolaweta . Niestety mieszkamy w kraju gdzie nasze zarobki bardzo utrudniaj życie według zasad państwa. Odnośnie przyłożenia komuś drogiemu znam dwa takie przypadki . Wszystkie zakończyły się dobrze - oc sprawcy , mimo rzeczoznawcy itp . Dużo gorszym problemem są auta z niesprawnym zawieszeniem amortyzatorami , hamulcami i łysymi oponami . Na szczęście jest ich coraz mniej. Ale i tak najważniejsza jest głowa kierowcy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie boję się takich bmw :)

Z ciekawszych miałem 3 razy okazję z panamerą i wygrałem.

Jednym razem aż skrzynia zmieliła się :)

 

Jeśli poważnie traktujesz swoją zabawkę, to masz na pewno założony 2JZ.

9/10 drifterów bmw ma go założonego, bo jednostki bmw nie dają rady. :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie , nie traktuje tego poważnie . Pod maską prawie zwykłe m54 . Chociaż w mieście są ciekawe furki jak 200sx z 1jz , e36 z b234 , mocna 80 quattro z 800km e36 m50bt , plus kilka seryjnych . Niestety to bardzo drogi i czasochłonny sport na który nie mam czasu , pieniędzy ani umiejętności . Bmw z racji wykonywanej pracy i dostępu do części. Fakt takie bmw nie nadają się na mocny street tak jak auta z miasta na tor. Mi zawsze podobały się niepozorne sleepery , najlepiej w dieslu. Kiedyś muszę jeszcze zbudować coś z om606 - pompa z om603 czeka w garażu. Scena driftingowa bardzo szybko sie zmienia . Na poczatku były m50 i m30 pózniej m60 i m62 , następnie japońce , jakieś diesle , znowu bmw tylko z turbo a teraz to już nawet elektryki. Nie sposób nadążyć . Ale stary dobry sleeper będzie zawsze na czasie . Mój opelek ma być troszkę mocniejszą serią z dostosowanym do tego zawieszeniem. Agila to k-car z zawieszeniem podobnym do matiza nienadającym się do jakiegokolwiek ścigania nawet na prostej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj na pułkę trafiły kompletne zwrotnice z tarczami wentylowanymi i zaciskami przód oraz komplet piast na tarczach tył z zafiry a . Wszystko oczywiście 5x110 . Po wstępnych przymiarkach przód powinien w miare pasować . Mocowanie amora p&p , wachacz również tylko z końcówkami drążków trzeba pokombinować ponieważ dłuższy jest wąs . Zaadoptować wygięte końcówki i dopasować długość - wykonalne . Tył trzeba robić nowe otwory w belce , ręczny do ogarnięcia . Zapomniałem tylko sprawdzić zgodność średnicy przegubu. Stalówki z omegi robiły by robotę. Ale to temat na przyszłość . W środku poprowadzona instalacja do podgrzewania foteli z vectry b , niestety nie podobają mi się ori przyciski - przydały by się z astry f lub vectry a . Zestaw czeka na jakieś sensowne fotele , koniecznie ciemne .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po tygodniowym , przymusowym pobycie w domu - kontuzja , praktycznie na miejscu trafiła się dawca . Astra g 2001r z silnikiem y17dt . Silnik ładnie odpala i pracuje lecz po nagrzaniu gaśnie i odpala dopiero po wystygnięciu - usterka układu paliwowego , czyli idealny silnik na mdti w agili . Z problemów to skrzynia z dti jest na hydraulice a z cdti lince. Będę próbował zpiąć silnik ze skrzynią z 1,3 na sprzęgle 220 - ori dti 205 . Turbo zostaje seria - nie chce laga na mieście . Wydech zostaje z cdti 1,75 możliwe ze uwolniony z końcowego . Cooler trzeba będzie jakiś dobrać ponieważ na ori nie ma miejsca a z cdti jest mikroskopijny . Zagadką dla mnie jest grzanie świec oraz podłączenie obrotomierza . Z wskaznikiem  temperatury płynu i podłączeniem wentylatora nie powinno być problemu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności