Skocz do zawartości
klonek

Czasami nie odbija pedał sprzęgła Vectra C Z19DT skrzynia F40

Rekomendowane odpowiedzi

Dopadł mnie problem z nie odbijaniem pedału sprzęgła. Wymieniona sprężyna ta przy pedale, stara miała ściśnietę zwoje praktycznie nie pracowała. Nie pomogło. 

Wymieniona pompka sprzęgła na nową TRW, układ odpowietrzony w taki sposób:  po zamontowaniu nowej pompki szwagier pompowal pedałem sprzęgla i ze zbiorniczka pobierało płyn na bieżąco uzupełniany jak zaczął lecieć przez odpowietrznik to go zakręciłem. Powtórzyliśmy to kilka razy, pompowanie trzy razy wciśnięcie pedału i odkręcenie odpowietrznika zleciało trochę płynu bez powietrza, pedał zostawał w podłodze podciagniecie ręką i tak kilka razy. 

Biegi wchodzą płynnie nie zgrzyta nie blokuje. Płynu nie ubywa cały układ na wszystkich łączeniach przewodów suchy, na łączęniu skrzyni z silnikiem też sucho. 

A pomimo tego pedał potrafi nie odbić. 

Nie dzieje się to też za każdym wciśnięcie pedału a raz na kilka czasem kilkanaście wciśnięć sprzęgła.

Chodzi mi po głowie myśl że jest ciągle zapowietrzone może coś robię źle 


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też męczyłem się z odpowietrzaniem po wymianie kpl. sprzęgła wraz z wysprzęglikiem. I jeśli dałem uciec za bardzo przy odpowietrzaniu to pedał wpadał w podłogę, trzeba było to robić bardzo delikatnie z wyczuciem, oczywiście wcześniej zalałem płyn do wysprzęglika żeby nie męczyć się za długo, pompowała mi druga osoba tak z 10-15 razy przytrzymywała w podłodzę, dopiero odkręcałem, poleciało kilka małych bąbelków, zakręciłem i osoba w aucie puściła, i po chwili znowu to samo aż do czystego klarownego płynu. Do wężyka przezroczystego wleciało max 2cm-3cm płynu, i aż tak do skutku. Możesz mieć też uszkodzony już wysprzęglik, ale wtedy przy wpadnięciu w podłogę auto nie pojechałoby na żadnym biegu. Załóż przezroczystą rurkę/przewód na odpowietrznik bo tak na oko nie stwierdzisz czy masz powietrze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja kiedyś pomagałem sobie w drugą stronę.

Duża strzykawka i odpowietrznikiem pakowałem płyn ze strzykawki.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez Vwrafi
      Witam.

      Kupiłem jakiś czas temu Astrę G Bertone 1.8 ( dokładnie w 2012 roku - przebieg wtedy 122 000km ). Teraz ma 180 000km i nic od chwili zakupu nie robiłem przy zawieszeniu oprócz wymiany końcówki stabilizatorów jakieś 4 lata temu. Auto już nie trzyma się za dobrze na zakrętach, puka, stuka oraz sprzęgło zaczęło się ślizgać. Nadszedł czas na remont i chciałbym kompletnie wymienić całe zawieszenie + oczywiście sprzęgło ( wysprzęglik też ). Mam znajomego pracującego w hurtowni z częściami motoryzacyjnymi i może mi załatwić części ale muszę mu podać dokładnie co chcę ( mogę zalogować się na stronę na jego loginach sprzedawcy i wybrać sobie części ).

      Stąd moje pytanie: Czy ktoś może mi podać kompletną listę części jakie muszę zakupić do zawieszenia mojej Astry G Bertone 1.8 Z18XE oraz do wymiany sprzęgła? Chciałbym też wymienić amortyzatory. Wiadomo, że oprócz np. amortyzatorów trzeba wymienić także poduszki, łożyska do nich i właśnie o taką listę by mi chodziło, żeby później w trakcie naprawy nie jeździć po brakujące części. Zwykłe łożyska koła też chcę wymienić bo już mi piszczą.
    • Przez zwiru1994
      Witam wszystkich forumowiczów. Mam problem ze sprzęgłem jak w temacie. Wymieniałem cały komplet z firmy LUK. Sprzęgło zachowuje się tak jakby było zapowietrzone, jednak odpowietrzałem dość długo, a już po chwili leciał sam płyn. Podczas ruszania na pierwszym biegu bierze od samego dołu, jednak każdy następny bieg bierze przy samej górze. Podczas jazdy przy zmianie biegu na wyższy przy obrotach około 3500 zdarza się, że pedał przycina się w połowie przy puszczaniu, po chwili odbija do góry i dopiero auto ciągnie. Kiedy wciskam sprzęgło na postoju za pierwszym i drugim razem chodzi do spodu tak jak powinno, później po wciśnięciu jakieś 3/4 jest silny opór. Dodam że stare sprzęgło brało u góry za każdym razem tak samo. Czy ktoś z was spotkał się z czymś takim, jakieś pomysły co może być przyczyną?
    • Przez Arturetto
      jakiś czas temu po jeździe autostradą z prędkością około 120 km/h przestał działać pedał sprzęgła. Mechanik odpowietrzył układ i stwierdził lekki wyciek z pompki pod pedałem (tylko) i ją wymienił. Wszystko wróciło do normy ale tylko przy jeździe po mieście. Gdy znów wyjechałem na autostradę to problem powrócił. Przy dużej prędkości na 5 lub 6 biegu znów miękki pedał, za każdym razem trzeba było naciskać pedał sprzęgła 4-5 razy. Co może być przyczyną?
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.