menelki Opublikowano 7 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2019 1 godzinę temu, Czesław_ze napisał: Poza tym jak się ma LPG to w zimie można przejechać 10 Km i się nie przełączy a po wyłączeniu ogrzewania następuje to raz szybciej 10km to przesada. Nawet zimą silnik przełącza się na LPG po 1-2km. Nie zdarzyło mi się, aby przełączał się dłużej, nawet z włączonym ogrzewaniem.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 16 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2019 W dniu 7.11.2019 o 22:13, menelki napisał: 10km to przesada. Nawet zimą silnik przełącza się na LPG po 1-2km. Kpina. Dobrze ustawiona LPG nie pozwala na przełączenie sie po 2 km. Sprawdź sobie zawory a przede wszystkim korekty paliwowe. I obyś się kolego nie zdziwił że gazownik cię cię oszukuje ze zużyciem LPG na poczet remontu silnika   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 17 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2019 Ja pisałem jak widzisz do kolegi menelki. Instalacja LPG która ma ustawioną temp. przełączania na 30 st. C i LPG podłączone szeregowo do układu chłodzenia nie ma możliwości aby w zimie w Mery A przełaczyła sie po kilometrze lub dwóch. W zimie przychodzi w takim podłączeniu przekłamanie czujnika temp na LPG względem tego na Pb o ok 30 st. Czyli czujnik temp. płynu w silniku pokazuje 50 to na LPG czujnik pokazuje ok 20 st. A dzieje się tak że w zimie przy podłączeniu LPG szeregowym , reduktor znajduje się w szeregu na nagrzewnicą i najpierw nagrzewnica oddaje ciepło do kabiny a z niej schodzony płyn idzie dopiero na reduktor. Sprawdzone na własnym i innych Meriv A przykładzie   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
menelki Opublikowano 21 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2019 @adam1954 Muszę sprawdzić, bo wydaje mi się, że mam węże z LPG wpięte równolegle z nagrzewnicą, a nie szeregowo. Sprawdzę, zanim dam sobie głowę uciąć Nagrzewnica i reduktor w szeregu nie jest najszczęśliwszym połączeniem, właśnie z tego względu, że nagrzewnica odbiera bardzo dużo ciepła, więc teoretycznie lepiej byłoby wpiąć najpierw reduktor, a później nagrzewnicę (lepiej dla LPG, ale ograniczamy komfort), niż najpierw nagrzewnicę a później reduktor ( większy komfort dla użytkownika, bo szybciej się nagrzewa wnętrze auta, później przełącza się na LPG). Przy reduktorze wpięcie równoległe i temperatura ustawiona na 30 stopni jest możliwa do osiągnięcia zimą. Oczywiście znaczenie ma temperatura na zewnątrz. Przy dużych mrozach oczywiście, że 2km nie wystarczą, ale przy temperaturze lekko poniżej 0 stopni, jest to jak najbardziej możliwe. Po drugie nie rozumiem rozbieżności w czujnikach na LPG i PB: czujnik temperatury wody dla LPG masz przecież w reduktorze. Czujnik pokazuje tyle ile mu daje płyn chłodzący. Czujnik LPG nie ma przekłamania, tylko pokazuje inną temperaturę, co jest prawidłowe. Dobrze zrozumiałem twój tok myślenia?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 21 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2019 2 godziny temu, menelki napisał: Czujnik LPG nie ma przekłamania, tylko pokazuje inną temperaturę, Tak źle się wyraziłem. Aby to zniwelować wystarczy w sterowniku LPG przestawić temp przełączania na 20 st.C, lub niżej   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WariatPSM Opublikowano 21 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2019 Rzeczywiście przy wpięciu równoległym przed nagrzewnicą, może tracić taka nagrzewnica na temperaturze, znajomemu montowali LPG w 1.8T VW Bora i podłączenie zrobili nad zbiorniczkiem wyrównawczym, problem był z odpowietrzaniem/zapowietrzaniem układu, w sumie nie wiem co z tym zrobił. Chyba to nie jest prawidłowy montaż? Zwrócę uwagę na weekend w aucie taty   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 21 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2019 W sintrze mam za nagrzewnicą, w Zośce równolegle ale reduktor ma zredukowany przelot czyli i tak więcej przepływa do nagrzewnicy, nie czuję mniejszego ogrzewania.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.