Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Pacjent 1.3 cdti 90km. Szukałem wśród tematów ale nie znalazłem odpowiedzi na swoje pytanie. Samochód złapał muła który czasem mija, ale ostatnio już coraz gorzej. Auto chodziło jakby turbo nie działało. Ja gaz w podloge a samochód jak bez turbiny. Podtrzymanie go na wysokich obrotach załączało turbo znowu i auto jeździło, teraz to nie działa. Egr wykluczam bo zaślepiony. Z parametrów wyczytanych w op-com widzę, że wskazania z przepływki są ale komputer nie oblicza dawki powietrza, wartość jest ciągle na 0. Czy za pomiar potrzebnego powietrza dla ECU odpowiada map sensor? 

Dodatkowo jeszcze położenie przepustnicy jest cały czas na 3%

Edytowane przez Szpodek

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/88457-dziwne-odczyty-z-op-com/
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Szpodek napisał:

Egr wykluczam bo zaślepiony.

Po zaślepieniu EGR zmienią się odczyty przepływki

 

Wyjmij wtyczkę od przepływki i sprawdź

 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/88457-dziwne-odczyty-z-op-com/#findComment-715638
Udostępnij na innych stronach

To nie jest żadne zapotrzebowanie w powietrze. Ile razy można pisać że silnik ZS to ma zawsze za dużo powietrza niz teoretycznie potrzebuje. Przepływomierz mierzy tak orietacyjnie ilość powietrza by ograniczyć podlanie paliwa jak tego powietrza poprostu nie dostaje. Tylko po to by nie robił z tyłu Batorego jak mu sandał damy w podłogę. 

 

 Pisz jakoś z sensem bo nijak nie wiem co za dane podajesz. Te 3 procent to jak gaz masz wciśnięty w podłogę czy na jałowych. Co ja mam zgadywać? Tak samo te wartości dawki na zero to rozumiem że dawka paliwa ale po czym? Po pedałem gazu, po wskazaniu maf czy po map sensorze? Znowu nie wiadomo. 

Edytowane przez wesol

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/88457-dziwne-odczyty-z-op-com/#findComment-715724
Udostępnij na innych stronach

Nie podałem tych danych, sorry. Czy gaz w podłodze czy nie, stopień otwarcia przepustnicy podaje na 3% niezależnie od obrotów. W blokach pomiarowych są dwie rubryki na zapotrzebowanie powietrza. Wartość żądana przez ECU i aktualna z przepływki. W tej żądanej przez ECU wartość jest 0.00mg a aktualna z przepływomierza podaje wartości aktualne które są zmienne w zależności od obrotów silnika

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/88457-dziwne-odczyty-z-op-com/#findComment-715752
Udostępnij na innych stronach

Żadne wartości z ecm to nie zapotrzebowanie. Zadane to jakby ci powiedzieć minimum jakie chce ecm. Chce nie mniej jak zero a dostaje powiedzmy 5 to czy nie jest to spełnione? No jest. 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/88457-dziwne-odczyty-z-op-com/#findComment-715761
Udostępnij na innych stronach

Sugerowałem się zakładając temat tym, że oglądając logi innych ludzi każdy miał tą wartość zmienną jak w przepływce i nigdzie nie znalazłem z stałym pomiarem 0. Jeżeli to nic takiego jak piszesz to sobie daruje szukanie w tym problemu 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/88457-dziwne-odczyty-z-op-com/#findComment-715769
Udostępnij na innych stronach

Nie można porównywać logów i odczytów z innych aut, każdy samochód może wykazać inny odczyt, inne parametry.

Chodzi o to, aby wiedzieć, jakie są granice normy. 

 

Chociaż możesz mieć turbo dziurę po prostu, co jest typowe, możesz ewentualnie sprawdzić, jakie ma błędy i przedstawić je tutaj na forum.

Pamiętaj, że często gęsto błąd bierze się niekoniecznie z problemu, jaki odczytuje komputer. Może być to kwestia EGR, elektrozaworu np. Przez nieszczelność.

Jeżeli masz muła w turbo, sprawdź wszystko, od filtra, po ostatni przewód podciśnienia w aucie.

Wszystko co ma związek ze sterowaniem turbo/egr itd itp.

 

Jeżeli nie masz pewności co do przepływki, wypnij kostkę i przejedź się autem, sprawdź, jak się zachowuję.

Lub podmień ją na inną, chociaż nawet używki nie są tanie,  ale móc to móc.

 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/88457-dziwne-odczyty-z-op-com/#findComment-715784
Udostępnij na innych stronach

A więc błędów zero w ecu, po odpaleniu auto na zimnym prawie że gaśnie, nie reaguje na gaz, potem się stabilizuje i można dodawać gazu ale do max 2500 i auto nie ma mocy, wtedy kopci na czarno, po chwili się stabilizuje i można jechać już autem spokojnie. Gdy jest ciepły to nie ma żadnego z powyższych problemów 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/88457-dziwne-odczyty-z-op-com/#findComment-715854
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności