Skocz do zawartości

nie odpala 1.9


Gość miagy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, Panowie nie mam juz nerwów do mojego vivaro... Mianowicie mam problem z odpaleniem samochodu, odpala tylko i wylacznie na plaka, po czym samochód gaśnie przy najmniejszym dotknięciu gazu. wymieniono: pompka paliwa w baku, swiece, filtr paliwa, czujnik położenia wału, mam problem z podłączeniem się do samochodu, czasem łączy czasem nie. wyskakiwał tylko błąd czujnika położenia walu, ale wymieniłem i dalej nic. sprawdziłem ciśnienie gdzie wartość wynoskiła ok.300 bar na wolnych obrotach. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, miagy napisał:

czasem łączy czasem nie.

 

Sprawdzałeś czy nie masz uszkodzonego złącza OBD2?

Sprawdź najpierw przewody od złącza .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie to wygląda na problem z przekaźnikiem prądu do ecm. Nie będzie się właśnie łączyć z ecm żaden komp. Oczewiscie nie wywali też bledu i można korbowac przy odpalaniu do śmierci akumulatora. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki tam posiadasz silnik 82KM czy 100KM? Rzeczywiście możesz mieć problem jak dwa posty wyżej, rozumiem że po odpaleniu na plaka/samostart silnik może cały czas chodzić na wolnych obrotach, a przy dodaniu gazu gaśnie. Problem może być też w potencjometrze na pedale od gazu, ale bez stałego podłączenia pod kompa to można tak pół osprzętu wymienić, trzeba sprawdzić ten przekaźnik oraz złącze OBD 2, oraz ogólnie zerknąć na całą kablotekę od czujnika wału po cały ECM, może coś się wypięło/przerwało/zaśniedziało i jakiś durny kabelek czy przekaźnik robi takie problemy, przydałby się przegląd wiązki elektrycznej, są to kilometry. Ale na razie warto się skupić przy tych kablach co wymieniane były czujniki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogarnąłem połączenie do obd, sprawdziłem potencjometr- ok, pokazuje napięcia procenty. Wiązki sprawdzone, był jeden zasiedziały przewód który naprawilem, ręce opadają zaobserwowalem że przy delikatnym dodaniu gazu (dotknięcie) obroty wzrastają zaś po naciśnięciu mocnej samochód gaśnie. I znów odpalanie wyłącznie z plaka. Błędów brak. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie dopadł problem z pompką w baku, zaczęła głośno pracować po zatankowaniu na odpalonym silniku, czyli pewnie zaciągnęła cały syf co był w baku, rezerwy nie było bo komp pokazywał na 150km, zatankowany do pełna, przejechałem ponad 100km i raz pompkę słychać raz nie. Ostatnie dwa dni jazdy, to przy dodaniu gwałtownie gazu auto po prostu gaśnie. Zostawiłem wczoraj u rodziców bo tam jest kanał i wszystkie narzędzia. Pod blokiem nie będę kombinował. Na pierwszy rzut wyciągam pompkę z baku, i oby sitko było zaklejone, ale płukanka baku i wymiana filtra paliwa, mimo pół rocznej wymiany mnie nie minie. Zanim zacznę rozbierać podepnę pod Opcoma i sprawdzę czy nie ma błędów i jakie ciśnienie rzuca.

 

U siebie możesz poluzować przewody paliwowe na silniku, prawdopodobnie możesz mieć zapowietrzony układ, albo zatkane przewody paliwowe. Też podaj wersję silnika bo był 1.9DI i 1.9DTI jak się nie mylę, a osprzętem mogą się różnic. A jak z pedałem gazu i tzw. przepustnicą, nie ma błędów?

 

Ja swojego klekota będę sprawdzał na weekend, dobrze by było jak zakończy się na czyszczeniu, a jak nie to pompka za 100-120zł i powinno działać dalej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moga sie roznic pompa cr, sa modele z pompka elektryczna i reczna, bez watpienia wtryski byly wielokrotnie zmieniane

miagy masz logi z momentu dlawienia silnika?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.9 CDTI miały wszystkie pompkę elektryczna podająca w baku. To tylko element którego zadaniem jest zaopatrzenie silnika w paliwo. Jakby się okazało że jest padnięta to auto na szybkiego można usprawnić przez demontaż tej pompki i sama pompa CR da radę zaciągnąć z baku paliwo i będzie silnik też normalnie chodził. Przy padnietej i zostawionej w baku może utrudniać zaciąg paliwa. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiejsza walka z wyciąganiem i czyszczeniem pompy w baku sprawy do końca nie załatwiła, jak się okazało filtr paliwa w komorze silnika czarny. Chyba cały syf z baku ściągnęło jaki był, do tego prawdopodobnie miałem lekko zasyfiony kanister 5L, z którego zalałem paliwo przed tankowaniem do pełna + tankowanie na zapalonym silniku dały taki wynik, że sitko od pompy zaczopowało się syfem całkowicie. Mimo przeczyszczenia auto przy gwałtownym wciśnięciu gazu po 3000rpm. gaśnie, powolne dodawanie gazu kręci powyżej 5000rpm. Jeszcze w tygodniu kupię filtr paliwa i jak już zacznie się dławienie silnika to pompa w baku wleci nowa :( I jak po złości padł program do Opcoma na kompie i nie miałem jak połączyć się... 

 

Sitko pompy baku: 

 

IMG_20200104_130717.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety ale to sitko, smok to tak że tak powiem zawsze wygląda. Niestety ale pompa w baku podczas jazdy np godzinę to przepompuje to paliwo kilkukrotnie w baku. Wydaje i się że problem możesz mieć gdzie indziej. Od biedy na testy możesz dorwac banieczke po płynie do spryskiwaczy 4 lub 5 litrowym i na werzykach podpiąć  zasilanie do pompy CR. Pompę w baku odlaczyc. Wtedy testuj tak jak podałeś że z gazem w podłogę itp. 3 litry ropy to ci starczy na dużo testów wiec spoko. Wtedy wyjdzie czy problem jest w zaopatrywanie paliwa czy może szukamy przyczyn w listwie CR ,wtryskach, pompie CR. 

Edytowane przez wesol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności