Skocz do zawartości

nie odpala 1.9


Gość miagy

Rekomendowane odpowiedzi

To mnie pocieszyłeś. Czyli w miejsce filtra paliwa w komorze silnika załączyć przewód paliwowy i powrotny do takiej bańki 5L i próbować. A pompę w baku rozłączyć na wtyczce, nie wywali żadnego błędu i nie zblokuję jak będzie odłączona pompa w baku? Jak był syf i poleciało za filtr paliwa to będą jaja :D  

 

Edit:

 

Ale amatorka, przecież filtr paliwa puszka jest wpięta szeregowo w przewód zasilający paliwa, a nie w powrót. Tak jak piszesz Wesoł muszę wpiąć się w te przewody z pompy CR ;) 

 

Edit: 

Opcom śmiga na netbooku z Win XP, a na laptopie z Win 7 64bit nawet nie chce przyjąć nowych sterowników. Przeinstalowałem system na nowo i to samo. Chyba zrobię konkretnie laptopa czy netbooka pod Win XP i wgram tam wszystko do diagnozy bo się wysypują programy jak jest laptop używany do wszystkiego.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie na Win7 32 chodzi bez problemów.

3 godziny temu, wesol napisał:

po płynie do spryskiwaczy 4 lub 5 litrowym i nabwrzykach podpiąć  zasilanie do pompy CR.

 

 

Możesz poprawić na czytelnie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, adam1954 napisał:

U mnie na Win7 32 chodzi bez problemów.

A u mnie do dziś przed samą naprawą, mam wersję Win 7 64bit, jest problem bo nawet system nie chce puścić żadnego sterownika pod USB, zmieniałem wersje, zgodności. Zanim zabrałem się fizycznie za pompę w baku to siedziałem z 1.5h i ratowałem program Opcom. Najlepsze jest to, że pożyczony interfejs ale działa bez problemu pod Win XP 32bit, więc nie uszkodziłem urządzenia. A na różnych forach piszą, że jak sterownik nie wchodzi to już jest uszkodzony. 

 

miagy powiedz teraz czy sam naprawiasz czy ktoś ci wymienia. Bo możesz mieć taki problem z paliwem jak ja. Albo dalej zapchane poza filtrem paliwa, na listwie czy przewodach wtrysków. Znajomy miał Mercedesa jak się nie mylę silnik 2.2CDI, na wymieniał się części a koniec końców wyszło, że ma zapchany przewód powrotny, a regenerował wtryski wymieniał pompy/filtry. Dowiedział się jak sprzedał znajomemu i wreszcie odkryli co go boli...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczep wtyczkę od pompy w baku. Błąd będzie ale nieszkodliwy. Zaopatrz się w dwa wężyki by z tego baniaczka co pisałem podawać paliwo bezpośrednio do pompy CR i powrót też dać do baniaczka. Może być bez żadnego filterka no chyba że się upierasz to daj taki coś jak od motorynki. Ja ostatnio zakupiłem w sklepie po 7 zł tylko z przeznaczeniem że do diesla bo są drobniejsze sitka. Chyba Filtron ps821. Aktualnie mam tak podłączonego tourana już chyba 5 dzień. 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za poradę, zamówiłem dwa filtry paliwa, jakby coś tam jeszcze w układzie zostało, ale w sumie już ten baniaczek 5L zweryfikuje wszystko. Czemu zastosowałeś taki myk u siebie? Podpinałeś jakiś zaworek zwrotny, żeby nie cofało się paliwo? Zabiorę się za to jak przyjdą filtry w tygodniu, na razie odpoczynek, auto u rodziców nie muszę na nie patrzeć. Zawsze mam służbowego busa :D 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie daje stosowanie zaworków zwrotnych. Przy wielogodzinnym postoju nic on nie da. Zresztą.jego budowa mówi sama za siebie. Żeby to była jakaś mocno spasowana kulka ze sprężynka dusząca to ja bym to rozumiał a tak niestety nie jest.  W sumie to właśnie ten test ma pokazać  czy się coś cofa czy jest nieszczelność gdzieś. Wężyki daje przeźroczyste to widać czy jest powietrze. Na tak małym obiegu to on musi palić pięknie.  Te filtry ori w oplach są do luftu. Nieszczelność na tej klapce to norma. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sa 2 wersje pomp cr w f9q, boscha cp3 i innego producenta ale nie pamietam bo niesamowicie zadko wystepowaly, jedna zasysa paliwo sama druga wspomagana jest pompka w baku, jesli masz pompke w baku to obudowa filtra paliwa jest przykrecana wielka nakretka a jesli bez pompki to obudowa przykrecana jest jednym torxem i to wlasnie rozwiazanie lapie wiatr bo pokrywa odksztalca sie z wiekiem a tulejka dystansowa nie pozwala na dobre uszczelnienie

dwa razy mialem ze sie rorka zgiela za bakiem i byly problemy na wyzszych obrotach

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Panowie i Panie Pomocy!!! bo już brak mi sił.

Jako Nowy użytkownik podpinam się pod temat, posiadam opla vivaro z 06r silnik 1,9cdti.

Problem jest z odpaleniem samochodu, na plaka chodzi bez plaka nie odpala, błąd ciśnienia paliwa jakie kod nie pamiętam, pompa wysokiego ciśnienia nie zaciąga wogóle paliwa, dodam tylko że auto cały czas chodziło bez awaryjnie,nigdy nie miałem problemu z odpaleniem zawsze palił na strzała aż pewnego dnia po dłuższym postoju nie chce zagadać. Co mam sprawdzać gdzie szukać ?? wydaje mi się że nie posiada pompki paliwowej w zbiorniku ponieważ jest gruszka w komorze silnika.

Ratujcie błagam :((

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podaj konkretne błędy, bo jest ich trochę tych związanych z układem paliwowym. Może jest gdzieś zapchane i nie podaję odpowiedniego ciśnienia albo czujnik padł na listwie albo w pompie. Ewentualnie sprawdź i wymień filtry paliwowe, sitko w baku też by się przydało obejrzeć. Można sprawdzić powrót paliwa czy po odpaleniu rzuca paliwem. CDTI nie powinien się zapowietrzać, ale jak pali na plaka i później chodzi bez problemu to mogła się wysypać pompa CR?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pali tylko na plaka, a błąd pokazuje ciśnienia paliwa bo pompa wtryskowa nic nie ciągnie, czy po wymianie zaworu na pompie wtryskowej trzeba to jakoś odpowietrzać specjalnie?? jakaś adaptacja czy tylko staczy wymiana ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności