Skocz do zawartości

Z12XEP 1.5 roku po wymianie rozrządu znowu hałasuje


Rekomendowane odpowiedzi

3 minuty temu, gesk napisał:

to znaczy, że na 50% wina jakości napinacza

 

 

 

Ok. No i właśnie to jest podstawą do diagnostyki .

Czyli pomiar ciśnienia oleju.

Demontaz osłony zaworów i sprawdzenie luzu na łańcuchu.

 

 

Nie chcesz pakować się w koszty?

Jeden jeździ na klekoczących lata i nic się nie dzieje a innemu przeskakuje łańcuch i ma beret.

 

Więc czekamy na na to aby było więcej wpisów.

 

  • Odpowiedzi 37
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Pisałem, że rozrząd nie chałasuje późnie, tylko przy zimnym starcie 1-3 sekundy. łańcuch (a właściwie oczka) nie jest jeszcze rozciągnięty ale proces właśnie się rozpoczoł.

 

A co do tego, że coś się może stać, to rozumiem, że chcesz mnie ostrzec, dzięki ale spokojnie, ale ten silnik po prostu przestał mnie obchodzić w pewnym sensie.

Przeciez nie polece i nie wymienie ponownie za 1500 zł na kolejne 1.5 roku. Ja też lubie nieć zrobione wszystko na cacy, ale wsystko ma swoje granice.

Jeżeli wymieniam rozrząd na jedną z najdroszych firm i dział ok tylko 1.5 roku to jaki jest tego sens...

A sytuacja jest o tyle nielegancka, że zestaw sam zakupiłem i moge go reklamować, tylko muszę go zdjąć i im odesłąć hehehe

Edytowane przez gesk

 

Mój Szatański 666 post :twisted: A tak na serio wcale się nie dziwię, że masz dość. Mi przeważnie po zakupie auta w ciągu eksploatacji przez 2-3 lata koszta napraw/wymian sięgają ceny zakupu.  Vectrę będę miał  w maju już drugi rok, w tym czasie z takich droższych wymian/napraw to dwumasa/rozrząd/półoś/akumulator/sprzęgiełko alternatora reszta to walka z czujnikami i kablami. Tylko, że naprawy przeprowadzam sam albo pod okiem znajomego co ma kilka lat doświadczenia i podpowiada mi co i jak żeby się nie grzebać kilka godzin. Już nie pisze o paliwie, filtrach, oleju i OC bo to wiadome koszty.

 

Wracając do tematu to 2-3sek. to jeszcze nie straszne, olej spływa do miski i moment zaraz smaruje na nowo. Gorzej będzie jak zacznie dzwonić non stop albo dłuższą chwilę po odpaleniu. Alternatywą jest zawsze sprzedaż, ale nie oszukujmy się nowe z salonu czy nawet używane 20 letnie zawsze będzie coś do zrobienia. Co do nowych z tego co widzę już przy 100tys. perypetię. Dlatego ja wolę starszy samochód z którym mogę sobie w miarę poradzić jak nowy papierowy, napchany czujnikami, nawet marki premium mają wpadki. Zawsze dogłębna opinia wyjdzie jak auto pojeździ kilka lat i zrobi jakiś przebieg. 

 

Sprzedawac to go nie zamierzam, choc chodzilo po glowie ale za duzo w nim porobilem. A co do tego rozrzadu to zamierzam na nim jezdzic az bedzie trzeba wymienic. W Anglii jezdza tak I juz sie przyzwyczaili ze te silniki tak maja. Tylko to teroche przykre jak czlowiek robi, dba a tu wraca zaraz to samo.

Wiem ze kiedys mial lany we Francji 5W40, podejrzewam, ze juz wtedy bylo go slychac przy rozruchu to leli gestrzy olej

Edytowane przez gesk

 

2 godziny temu, gesk napisał:

Pisałem, że rozrząd nie chałasuje późnie, tylko przy zimnym starcie 1-3 sekundy. łańcuch (a właściwie oczka) nie jest jeszcze rozciągnięty ale proces właśnie się rozpoczoł.

I właśnie przy rozruchu najczęściej lubi przeskoczyć.

Też podejrzewam że winny może być napinacz jak na tym filmiku (za bardzo się cofał po zgaszeniu silnika).

Ale zgodzę się z tobą - Twoje autko, Twoja sprawa, Twoja kaska.

Tylko nie rozumiem po co zakładałeś temat jak nie chcesz z tym nic robić.

Ja bym przynajmniej zrobił: pomiar ciśnienia oleju, płukankę silnika i przeszedł na Valvoline. Ale to ja tak bym zrobił.

 

8 godzin temu, rafalgrzegorz napisał:

Tylko nie rozumiem po co zakładałeś temat jak nie chcesz z tym nic robić.

 

Bo interesuje mnie co powiedzą inni użytkownicy Z12XEP po wymianie rozrządu...

 

Co prawda miałem Z12XE, ale to praktycznie co samo. Zmiana na Valvoline pomogła na terkotanie przy starcie. Wszelakie inne oleje, czy to GM czy Mobil, Castrol, wszystko to terkotało. Fakt faktem, że przy 250 kkm to już tam 10W40 był zalany i po zakupie nie zmieniałem na 5W40. Ale rozrząd był jeszcze fabryczny. 1,5 roku wynik jak na nowy rozrząd nieduży. Dla świętego spokoju zmierzyłbym ciśnienie oleju jak koledzy tu wyżej podają. Zmiana oleju też powinna pomóc. Grzebanie w rozrządzie w Z12XE/XEP to kupa rozbierania. Napinacz może być dobry, ale kanały olejowe do niego już zanagarowane i jest lag, zanim ciśnienie dotrze i napnie łańcuch. Wydaje mi się, że po zgaszeniu silnika powinien być napięty. Widocznie puszcza i po postoju olej z niego spływa. Gdzieś oglądałem fajny filmik na YT o działaniu napinacza tego typu. Ale nie mogę sobie przypomnieć na którym kanale. Fajnie przystępnie podane. Nigdy się tym specjalnie nie interesowałem, zresztą teraz mam w aucie rozrząd na pasku i ciszę. Wieczne rozrządy na łańcuchu to już lata temu się skończyły, kiedy producenci aut nie lecieli w ch...

Pozdrawiam.

 

Witam

przemyślałem sprawę i tak. Kontaktowałem się ze sprzedawcą rozrządu, ślicznie mi odpowiedział, że mogę im go odesłać i oni będą reklamować. Na początku mnie to rozbawiło, ale po rozważeniu wszystkich opcji moje przemyślenia są następujące:

- obecny rozrząd do czerwca jest na gwarancji, jak go teraz nie zrobię to potem nie będę miał szansy odzyskać ani grosza. Więc wymienię go jeszcze raz a bezobsługowy łańcuch firmy Febi odeślę, może łaskawie oddadzą mi za niego pieniądze.

- nowy wsadzę w serwisie opla pewnie, gdyż znalazłem między innymi taką oto informację: https://www.vauxhallownersnetwork.co.uk/threads/corsa-meriva-with-z-xep-engine-only-fit-full-genuine-vauxhall-timing-chain-kit.255405/ zobaczymy jak będą gadać...

 

Piszę o tym, bo może komuś się przyda, a na ciśnienie oleju i sitko smoga zwrócę uwagę przed wymianą nowego rozrządu.

A co do rozrządu na łańcuchu, to następny samochód będzie pewnie na pasku ;) Swoją drogą, nie jestem na 100% pewien ale wydaje mi się, że wszystkie Ecotech-ki od 1.6 wzwyż są na pasku, a wszystko poniżej na za... łańcuchu. Mam rację?

Edytowane przez gesk

 

Nie do końca choćby Z22SE, 2,0 turbo też  - na łańcuchu czy diesle.

 

1 godzinę temu, gesk napisał:

nowy wsadzę w serwisie opla pewnie, gdyż znalazłem między innymi taką oto informację: https://www.vauxhallownersnetwork.co.uk/threads/corsa-meriva-with-z-xep-engine-only-fit-full-genuine-vauxhall-timing-chain-kit.255405/ zobaczymy jak będą gadać...

 

 

Zakładałem dwa rozrządy w Oplu i jeden w Fabii.

W Oplu jeden był INA drugi SWAG.

W Fabii był Febi.

 

 

Żaden nie robił potem problemów .

Od założenia INA minęły już 2 lata i nic się nie dzieje.

 

Ale ciśnienie oleju miały książkowe.

Dla tego pisałem abyś zmierzyl to ciśnienie.

Aby nie okazało się że nawy GM będzie to samo.

 

 

Myślę że problem może być nie w producencie lecz w podróbie.

Lub w miejscu produkcji.

 

Przykład:

Bosch ma napisane Made in Afrika.

Beru    Made in China.

NGK made in Japan i made In France

Raz kupiłem świece made in France i po ok 8 tys. miały przedmuchy na porcelance.

Na made in Japan po 20 tys przy wymianie świec są prawie icealnie czyste.

 

 

 

 

 

 

1 godzinę temu, gesk napisał:

A co do rozrządu na łańcuchu, to następny samochód będzie pewnie na pasku

 

 

Na pewno jest cichszy.

Ale reguły tez nie ma.

Znajomemu pasek strzelił po 5 tys od wymiany.

Tyle dobrze że mechanik zgłosił reklamację i pokryli mu koszt remontu silnika.

Ale prawie 8 miesięcy auto stało

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności