Skocz do zawartości

Cewka zapłonowa Astra h


Gość cinek1111

Rekomendowane odpowiedzi

24 minuty temu, deodekabokat napisał:

Masz ustawioną przerwę na swiecach pod lpg

 

A jak to zrobić w trzyelektrodowej?

Lub w dwuelktrodowej 

2020-01-22_181621.png

 

 

 

Nigdy w Mery nie ustawiałem przerwy.

Kupuję taką jaka ma być od NGK( made in Japan a nie France) i montuję.

W Felicji miałem ją 11 lat i gaz też 11 lat w niej.

Nic nigdy nie ustawiałem .

Świece wymieniane co 2 lata.

Żadna cewka mi nie padła.

 

 

Koledze w AH to co pisałem padła bo miał na świecach przebieg 67 tys.

Ja wymieniam max co 2 lata.

 

 

Ale ja zaś koledze bym radził sprawdzić czy podpiecie LPG pod cewkę nie robi numerów.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 23
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Gość deodekabokat

Z Twojego opisu wynika że nie wiesz wiele o konstrukcji obecnych cewek, a w lpg wieloelektrodowek się nie stosuje i przerwę się ustawia. Też miałem w oplu świece bez ustawiania ale inna konstrukcja i to że latało kilka lat o niczym nie świadczy. Pytanie o lpg nie jest tu bez przyczyny. Jak byś się przejrzał padaniu cewek w z18xe to zauwazylbys ze lwia część to lpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerwy nigdy nie ustawiałem czy to w świecach GM, Bosh, NGK czy BERU (obecnie) zawsze było ok 0,9. Wymiana najpóźniej co 2 lata.

Już mnie coś trafia z tym silnikiem bo mi obroty falują(szczególnie na zimnym) i czasami chodzi jak traktor na 3 cylindrach (tak samo PB i LPG). Powymieniałem przepływkę i sondy wszystkie oryginalne. Falowanie gdzieś wyczytałem, że może być od katalizatora, bo czasami wywala mi błędy, coś o układzie katalitycznym.

Już myślałem sprzedać Astre i kupić Insygnie

Edytowane przez cinek1111

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość deodekabokat

To już nie założysz lpg w insigni bo opel przeszedł na sztywne zawory
Przy kolejnej cewce ustaw 0.7 do 0.75. Obecnych problemów nie rozwiazesz ale cewka może przestanie padać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, deodekabokat napisał:

Z Twojego opisu wynika że nie wiesz wiele o konstrukcji obecnych cewek, a w lpg wieloelektrodowek się nie stosuje i przerwę się ustawia.

 

 

Mój opis się nie bierze z budowy cewki lecz z doświadczenia

 

Każda taka część jeżeli nie jest badziewiem chińskim wytrzymuje dużo.

Ale jak się o nią dba.

Znajomy ma też AG Z18XE (od 2002 roku ją ma i cewka oryginał LPG też ma ) i nie pamiętam abym mu kiedyś cewkę wymienial.

Ja do tego co drugą wymianę świec wymieniam gumowe fajki na nowe.

Nie mam przebić i cewki mi nie padają.

 

 

59 minut temu, deodekabokat napisał:

Też miałem w oplu świece bez ustawiania ale inna konstrukcja i to że latało kilka lat o niczym nie świadczy

 

ALe czekaj .

Czym sie różni Dis od Z16XE od Z18XE?

Jak to jest inna konstrukcja?

 

 

 

 

46 minut temu, cinek1111 napisał:

bo czasami wywala mi błędy, coś o układzie katalitycznym.

 

I ty mu radzisz aby ustawił przerwę.

 

 

 

47 minut temu, cinek1111 napisał:

czasami chodzi jak traktor na 3 cylindrach (tak samo PB i LPG)

 

Raczej powinien doprowadzić do porządku układ Pb i dobra regulacja LPG i nie musi zmieniać odstępu.

Do LPG nie stosuję ani innych świec ani innego oleju.

Silniki mam zdrowe  i nie mam problemów.

 

56 minut temu, cinek1111 napisał:

Już mnie coś trafia z tym silnikiem bo mi obroty falują(szczególnie na zimnym)

 

Może to byc od LPG.

Falują gdy zrobisz na Pb ok 100 km ?

Przeglądnąłeś instalację  a szczególnie miejsca wpięć LPG do przewodów od sterownika benzyny?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, adam1954 napisał:

 

Może to byc od LPG.

Falują gdy zrobisz na Pb ok 100 km ?

Przeglądnąłeś instalację  a szczególnie miejsca wpięć LPG do przewodów od sterownika benzyny?

 

Spróbuję pojeździć na PB, bo już jakiś czas nie jeździłem. Sterownika benzyny, gdzie go szukać?

To do insygni nie ma szans założyć LPG?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość deodekabokat

Adam strasznie się grzejesz jak ktoś ma inne zdanie od Ciebie, ja w tych cewkach siedzę od dawna. O czym to mówi że znajomy ma w z18xe cewkę i chodzi? Wg mnie o niczym. Trzepiemy cewki OE aftermarket co chcesz w komorach cyklach szokach. Wszystkie badania można zignorować i powiedzieć że się nie zgadza i czego to dowodzi.

Do autora wątku zmniejsz przerwę a cewkę weź że środkowej półki. Nie szarp się na OE bo to już nie będziesz miał. Po 10 latach formy idą do zewnętrznych dostawców. Czy Delphi czy valeo czy magneti, będzie praktycznie to samo.

 

Z18xe nie ma disa a jest cewka grzybkowa zintegrowana. Cewka pada od przebicia A nie od gumowej fajki.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się nie grzeję.

 

Ja tylko piszę o małym ( moim doświadczeniu)  

O czym mówi że znajomy ma cewkę od nowosci ?

O tym że dba o nia jak ja.

 

 

34 minuty temu, cinek1111 napisał:

Sterownika benzyny, gdzie go szukać?

 

Nad skrzynią biegów 

 

 

Jeżeli dalej będą problemy to trzeba szukać i najpierw rozwiązać .

Sprawdzenie wiązki według mnie jest ważne.

Poprawic lutowania , izolacje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A o sterownik silnika chodzi. Wyciągałem go i nie widziałem uszkodzeń w wiązce. Dodatkowo wysyłałem go do naprawy (właśnie do Nich) i tam stwierdzili, że sterownik jest ok.

Edytowane przez cinek1111

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, cinek1111 napisał:

Wyciągałem go i nie widziałem uszkodzeń w wiązce

 

Znaczy ze przeglądałeś całą wiązkę czy tylko wtyczki do sterownika?

Gaziarze wpinają się przewodów w różnych miejscach .

Aby sprawdzić jak to zrobione to trzeba rozebrać izolacje wiązek i sprawdzać miejsca wpinania się do wiązki oryginalnej.

Czyli wtryskiwacze benzyny , cewka .

Czy są dobrze polutowane czy nie ma przebić.

Może też być wina sterownika LPG i krzaczy .

Czasem trzeba przy takiej diagnostyce całkowicie odłączyć sterownik LPG(i przywrócić układ Pb do fabrycznego podłączenia)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności