Skocz do zawartości

Przeglądy rejestracyjne/okresowe. Nadchodzące zmiany.


WariatPSM

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów.

 

Dziś byłem na przeglądzie, dowiedziałem się że auto wygląda lepiej od spodu jak na zewnątrz :D 

Ale nie w tym rzecz, w trakcie przeglądu rozmawiałem z diagnostą, stała taka ciekawa maszyna. Nowinka, która ponoć ma obowiązywać za jakieś pół roku.

 

Maszyna służy do pomiaru spalin oraz do ogólnej diagnozy auta poprzez złącze OBD/OBD2. I wydruk z takiej maszyny jest negatywny nawet jak auto będzie posiadało jeden błąd nie ważne czy to będzie nadwozie/silnik/moduł komfortu.

 

Na dzień dzisiejszy nie mają jeszcze obowiązku przypinania/wpisywania wydruku do oceny przeglądu. Ale ma to się zmienić i tak się zastanawiam, jeśli to przejdzie i każdy będzie skrupulatnie się na tym opierał, to nawet niektóre nowsze auta jak i te stare po remoncie mogą nie przejść tych norm, nie wspominając o jakiś banalnych usterkach co nie mają wpływu na jazdę i bezpieczeństwo. 

 

Temat w charakterze ogólnym, ale myślę że warto zebrać więcej informacji i zastanowić się dobrze nad swoim autem czy to dalej jest sens trzymać czy szukać innego :D 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe.

Kasia w astrze ma błąd dodatkowej nagrzewnicy w IPC, której fizycznie nie ma.

Quck heat.

Nie potrafię sobie z nim poradzić, opcom, ani MDI pokazują mi środkowy palec.

To znaczy, że przeglądu nie przejdzie?

 

Albo - mamy oba założone moduły domykania szyb po zamknięciu auta z pilota - oczywiście jest błąd w REC wadliwe działanie obwodu komfortowego zamykania szyb

To też nie przejdzie?

 

Sqrsywyny.......

 

EDYTA

Jak się wquwrię, to założę Kasi tą nagrzewnicę (miałem u siebie zakładać), a moduły wypnę i autka mamy czyste, ale czy o to chodzi?

 

Moduły to akurat najmniejszy problem - tą i inne sprawy załatwia moduł LWPM, mam u siebie i to jest zajebiaszcza rzecz, najważniejsze, że programowalna przez użyszkodnika.

I jakieś tam domykania, doświetlania, czy stany dpf załatwia na centralnym wyświetlaczu :)

 

Ufff, ale się napisałem.

Edytowane przez ja37

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozchodzi się chyba o takie jeździdełko z zapożyczonego linku: https://www.haik.pl/sprzedaz/wyposazenie-skp/analizatory/capelec-cap-3201/ 

To będzie katastrofa jeśli diagnosta mówił prawdę. Ale z drugiej strony po co czekać w kolejkach do mechanika jak można pojechać na przegląd i podłączyć się pod taką aparaturę i zrobić sobie diagnozę całego auta za 100 PLN :D Teraz tylko pytanie czy rzeczywiście wykopie te ustrojstwo każdy błąd i jak zdefiniuje jego oznaczenie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co wiem nie bedzie to dotyczyc podzespolow nadwozia itp. Czyli sprawdzac ma silnik. Jesli chodzi o bledy jeszcze poduszek powietrznych to to jeszcze diagnosci maja sie czepiac. Generalnie to juz to robia. teraz pytanie czy bede mieli obowiazek tego robienia czy tylko obowiazek posiadania tego sprzetu na stacji. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie już mają i mogą tym robić pomiary, ale nie ma na razie obowiązku przypinania wydruku z tej maszyna do końcowej oceny przeglądu. Za jakieś pół roku ma się to zmienić. Warto się podpytać na przeglądzie jak to będzie wyglądało. Mi został tylko błąd 1 stopnia wentylatora i czujników Park-Tronic na tylnym zderzaku. I jak mi powiedział to może być problem. Ponoć ma diesla 2.0TDCI po remoncie silnika i nie przeszedł norm spalin na tej maszynie...ale to wiadomo jeszcze jest katalizator czy DPF/FAP od takich przypadków. Czyli jak wyjdzie na to, że silnik i ABS/TC/AIR BAG to nie będzie aż tak źle. 

 

Trzeba potwierdzić te plotki tak aby wiedzieć na co się szykować ;) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hihi, wystarczy odpiąć zasilanie obd na 16 pinie i mogą sobie szukać :)

A w niektórych autach to mogą sobie nawet zapalniczki ze świecą szukać :)

 

Wtedy czyja wina?

Warsztatu, że pomiarów nie może zrobić :)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiadomo czy nie uznają tego jako niesprawności.

 

Takie badanie będzie chyba wymuszało na właścicielach aut kupowanie interfejsów aby przed przeglądem kasowali błędy 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam, że jak już naprawdę ruszy to nie będzie problemu podłączenia innych aut, które posiadają inne złącza niż OBD/OBD2, sam mam interfejs i posiadam kilka adapterów pod inne marki. Pewnie zaraz się utrze jakaś marka i model z tanią eksploatacją, który przechodzi bez problemowo przeglądy i znowu będzie jak kiedyś konkretnie dane auto i tylko te nowsze. Będzie straszny przesiew aut i jak siedzę teraz przed komputerem to tak wam mówię, że nie obejdzie się bez ruchów społecznych, ludzie się zagotują bo nie każdego stać na nowy z salonu czy na remont starego, który mimo tego może nie spełniać norm bo są dane widełki i nikt nie patrzy czy to Euro3/4/5/6 czy ile już tam jest . I to nie tylko Diesle, rozmawiałem dziś ze znajomym i jego 2.8 V6 nie przeszło pomiaru spalin lekko poza normą, u mnie jest DPF to coś tam jeszcze może się udać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego ja robiąc wydech zdecydowałem, że będę miał katalizator, coby sie nikt nie czepił.

Zresztą, jak silnik zdrowy, to żadne dpfy czy katalizatory sa niepotrzebne, sam sprawdź, jak masz mozliwość.

Tylko, że u nas są same nówki sztuki z przebiegami 180kkm.......

A naprawdę niektóre maja 500kkm.....

I wtedy jest lipa.

Cóż, Janusze przestaną szpanować tedeikami passeratti, może odsięją tych głąbów, co aż śmierdzą na drodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności