Skocz do zawartości

Corsa C brak mocy


Gość Gordu

Rekomendowane odpowiedzi

Pomierzyłem napięcia na kostce od EGRa i masa jest, 12v jest, 5v jest, przewód od 0,3V daje znikome napięcie na zapłonie (0,03, ale zakładam że on daje większe podczas pracy), sam zawór po podpięciu 12v na krótko pracuje, tłoczek lekko pracuje, po włożeniu ponownie EGRa błędy te same co były, a jak podbijam obroty do około 3000 to w komputerze cały czas 0V przy pozycji EGRa. Także jak kostka sprawna i sam EGR teoretycznie też to co mogę jeszcze sprawdzić ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

dla pewności, bo nie chce popełnić jakiegoś babola, środkowa kolumna mówi że pomiary robimy na rozłączonej kostce, i spinać przewód nr 5 z kostki z masą na EGR ? Czy wszystkie operacje robić w kostce ? :D Dodatkowo nie będę w stanie wszystkich zrobić pomiarów bo o ile kostka ma miejsca na 6 pinów, to fizycznie jest ich 5 a w instrukcji są od 1 do 6.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, a jakie powinno być prawidłowe ciśnienie sprężania w Z12XEP ? Bo nie wiem czy ja robię jakiś błąd ale tym miernikiem: https://allegro.pl/oferta/yt-73022-miernik-cisnienia-sprezania-benzyna-yato-8886219768

wyszło mi 8,5 bara na wszystkich 4, wydaje mi się że jest to wartość bardzo słaba, ale czy w ogóle motor by pracował "ok" na takim sprężaniu ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Domyślam się ze poczytałeś jak prawidłowo pomierzyć.

Silnik nagrzany ( chociaż można na zimnym tylko będzie trochę niższa)

Bezpiecznik od pompy paliwa wyjęty.

Pedał gazu wciśnięty do oporu.

Aku dobrze naładowany.

I wtedy kręcimy aż wskazówka na manometrze  nie będzie szła do góry.

 

Ciśnienie ok 13 

 

A po tym  próba olejowa.

Czyli to samo ale przed pomiarem do każdego cylindra malutka strzykawka oleju wtryśniętego do cylindra i pomiar.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się dorwać nowy EGR (NKT, ciężko stwierdzić czy ok czy nie), no i o ile błędy EGRu znikły, komputer podaje wartości w czasie pracy, to samochód nadal nie rozpędza się powyżej 90km/h, ani nie przekracza obrotów na biegu jałowym powyżej 4500, a pod obciążeniem ma problem z 3000, błędy jakie komputer teraz podaje to P0141 o sondzie lambda

Ogrzewanie sondy lambda HO2S (Bank 1 Sonda 2)

nieprawidłowe działanie

nieciągłe

 

Dodatkowo sprawdziłem parę parametrów, może to coś pomoże, motor ma zadane obroty na 880, a one falują od 800 do 1000, a potrafią wyrzucić według komputera nawet 1100,

Przepływka ma napięcie 1,7V bez obciążenia i około 2,7 jak przygazuje, a jej przepływ to 13kg/h a podczas falowania obrotów od 8 do 23 kg/h a jak przygazuje na biegu jałowym to dochodzi do 100 kg/h, ale błędy żadnego nie wyrzuca,

 

Co jeszcze mogę sprawdzić ? :(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, adam1954 napisał:

Ma być < 11

To co, przepływka walnięta a nie wyrzuca błędu ? Z ciekawości odłączyłem przepływkę, i bez niej też motor nie chce kręcić powyżej 4500, ogólnie jak odłączę akumulator, czy też wyzeruję błędy, odłączę przepływkę, przepustnicę - cokolwiek to przez 30 sekund silnik kręci normalnie, tak jakby musiał przemyśleć jaki błąd wywalić :P tylko tyle że nie daje jednoznacznie znać co mu jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności