Skocz do zawartości

Corsa C brak mocy


Gość Gordu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, ogólnie problem dotyczy motoru Z12XEP (1.2 80km), miałem fabryczny silnik, przerobił 500,000 km no i niestety padł, tzn kręcił coś tam, ale miał problem z byle górką, brak wode i olej, kopcił itp więc postanowiłem go wymienić.

 

Kupiłem "nowy" motor, cylindry sprawdziłem ciśnieniem i nic nie dmuchał także zamontowałem, rozrząd, wszystkie płyny i filtry,  i rozrusznik nowe, kolektor ssący też musiałem kupić nowy (używany ale ładny :) ) bo mój miał urwany popychacz klap, także stara przepływka, EGR, katalizator, sondy, przepustnica, alternator itp. Ogólnie silnik zagadał pawie od strzała, tylko zassał paliwko z nowego filtra. Wszystko wydawało się ok, ale tak:

 

- na luzie silnik nie kręci powyżej 4500 obrotów,

- vmax ogranicza się do jakiś 85km/h

 

Gaz i hamulec wyrzucają błędy: P0141 i P1405

 

Jak proponujecie diagnozować ? Kompa żadnego nie mam, a umiejętności elektryczne też liche ale coś tam można przemierzyć :)

 

Dzięki za pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Gość ghost2255

Bez pewnej diagnozy poprzez odczytanie błędów i parametrów to równie dobrze można udać się do wróżki.

Niestety, ale silnikiem zarządza komputer i on decyduje o pracy silnika. Bez "porozumienia: się z nim to na ślepo można wymieniać kolejne rzeczy bez gwarancji powodzenia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne co udało mi się ustalić to jak odepnę kostkę od przepustnicy, podepnę i odpalę samochód to przez 15 sekund jest ok :D nie mam pojęcia dlaczego się tak może dziać :P A jakimś niedrogim OBD idzie to odczytać czy jechać do mechaniora ? Jak jakiś komputerek byłby nie drogi to bym wziął żeby mieć awaryjnie w domu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1405 Uszkodzenie zaworu EGR

0141 Uszkodzenie w obwodzie grzania sondy ? 2

Ja zajął bym się sprawdzeniem wiązki przewodów.

Ale te błędy też może generować błąd/uszkodzenie czujnika położenia przepustnicy.

Ale jeszcze bym spróbował zrobić adaptacje przepustnicy - coś jak tutaj - 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie czytałem o tym, tylko jednak do tego sprzęt potrzebny a w aktualnej sytuacji może być z tym problem :( No ale też aby wykonać adaptacje nie powinno być innych błędów, czyli trzeba by te najpierw chyba rozwiązać jakoś ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko może się okazać że nie będziesz mógł tych błędów skasować i będą wracać, a ECU dalej będzie szalał i włączał tryb awaryjny i nowe błędy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po długiej przerwie, powodów takiego stanu rzeczy może być kilka, jak jesteś zdrowy i z łódzkiego wpadaj na diagnostykę;) byle jakim kabelkiem obd Opla nie ogarniesz, nawet się nie połączysz z ecu a jeśli nawet elmem się połączysz to za dużo nie zrobisz, przejedź się na prostej, przegoń motor i zobaczysz czy powyżej 3500obr nie wywali endżin checka i nie straci mocy, ogólnie z odpalaniem nie ma problemów z tego co piszesz, obroty równe nie falują?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności