Skocz do zawartości

Astra H 1.3 cdti - problem z uruchomieniem silnika


Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez Gość MarcB,

Rekomendowane odpowiedzi

@MarcB i jak kolego Twój przypadek?

 

podpinam się pod temat bo mam ten sam motor 1.3 cdti w astrze i w ubiegły piątek rano przy -14 auto żonie nie odpaliło, przyjechałem po pracy nie próbując odpalić, gdy temperatura była już wyższa zamieniłem akumulatory(jej dałem swój z merivy) i astra odpaliła, jeździła i było wszystko w porządku do dziś, gdy rano dzwoni, że astra nie odpala(temp. -12), wracam z pracy wsiadam do auta bez ładowania i bingo odpaliła(temp. -1)

 

na obecną chwilę nie ruszam nic byłem tylko zatankować auto na stacji gdzie zawsze tankuję samochody bo w zeszłą środę byłem astrą w trasie i zatankowałem "na wyjeździe"(stacji nie będę reklamował), więc stawiam na paliwo, czas pokaże a raczej pogoda czy miałem rację.

Zdam relację za jakiś czas co i jak u mnie czy problemem było paliwo czy czeka mnie dłuższa historia poszukiwawcza :-)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/91792-astra-h-13-cdti-problem-z-uruchomieniem-silnika/page/2/#findComment-732024
Udostępnij na innych stronach

Dodatek do ropy zimowy dolaleś?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/91792-astra-h-13-cdti-problem-z-uruchomieniem-silnika/page/2/#findComment-732025
Udostępnij na innych stronach

Wypal co masz w baku i dopiero sie cos wyjasni

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/91792-astra-h-13-cdti-problem-z-uruchomieniem-silnika/page/2/#findComment-732028
Udostępnij na innych stronach

Co do trefnego paliwa, to takie akcje mogą już występować zaraz po zatankowaniu. Gaśnięcie czy poszarpywanie. Ja u siebie na jednej stacji tylko używam kompresora do pompowania kół, no i może do podkaszarki 2T biorę paliwo. Filtr paliwa też jak już jest zabrudzony nie będzie podawał tyle paliwa na mrozie, tam może odkładać się woda. Ale przy dłuższym kręceniu będzie czuć z wydechu czy go zalewa czy nie. Wtedy można grzać dłużej świecami, nie 2-3 razy, minimum 5. Też w poniedziałek było u mnie -11 stopni i Vectra odpaliła dopiero za trzecim razem, a Cytryna po 3 grzaniach za pierwszym. Ale Vectra stoi mało jeżdżona. Olej też robi się gęsty, przy mrozach tylko mocny prąd z akumulatora, sprawne świece i zero problemów na układzie paliwowym gwarancją poprawnego uruchomienia silnika. Dodatek do paliwa może się przydać bo kto wie co tam na stacji dodają...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/91792-astra-h-13-cdti-problem-z-uruchomieniem-silnika/page/2/#findComment-732040
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, luceo2 napisał:

@MarcB i jak kolego Twój przypadek?

 

podpinam się pod temat bo mam ten sam motor 1.3 cdti w astrze i w ubiegły piątek rano przy -14 auto żonie nie odpaliło, przyjechałem po pracy nie próbując odpalić, gdy temperatura była już wyższa zamieniłem akumulatory(jej dałem swój z merivy) i astra odpaliła, jeździła i było wszystko w porządku do dziś, gdy rano dzwoni, że astra nie odpala(temp. -12), wracam z pracy wsiadam do auta bez ładowania i bingo odpaliła(temp. -1)

 

na obecną chwilę nie ruszam nic byłem tylko zatankować auto na stacji gdzie zawsze tankuję samochody bo w zeszłą środę byłem astrą w trasie i zatankowałem "na wyjeździe"(stacji nie będę reklamował), więc stawiam na paliwo, czas pokaże a raczej pogoda czy miałem rację.

Zdam relację za jakiś czas co i jak u mnie czy problemem było paliwo czy czeka mnie dłuższa historia poszukiwawcza :-)

Auto jutro idzie do mechanika. Wymiana rozrusznika na 1.8kW. 

Była akcja serwisowa w oplu i wymieniali rozrusznik do 2009 jeśli problemy nie ustepowaly. Opel radził aby mieć akumulator naładowany do pełna i odpalam auto z wcisnietym sprzeglem.  I wmawiali , że paliw itp itd. Tym co się awanturowali wymieniali po cichu rozrusznik z 1.1kW na 1.8kW i problem nagle ustępował. CUD. Sprawdź jakiej mocy masz rozrusznik. Jeśli auto do tej pory jeździło bez problemów z obrotami, przyspieszanie itp to pewnie masz to co ja. W przyszłym tygodniu odbieram auto i zdam relację. Jak co potrzeba do wrzucę numer rozrusznika opla i producenta.

Pozd

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/91792-astra-h-13-cdti-problem-z-uruchomieniem-silnika/page/2/#findComment-732067
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.02.2021 o 17:28, MarcB napisał:

Auto jutro idzie do mechanika. Wymiana rozrusznika na 1.8kW. 

Była akcja serwisowa w oplu i wymieniali rozrusznik do 2009 jeśli problemy nie ustepowaly. Opel radził aby mieć akumulator naładowany do pełna i odpalam auto z wcisnietym sprzeglem.  I wmawiali , że paliw itp itd. Tym co się awanturowali wymieniali po cichu rozrusznik z 1.1kW na 1.8kW i problem nagle ustępował. CUD. Sprawdź jakiej mocy masz rozrusznik. Jeśli auto do tej pory jeździło bez problemów z obrotami, przyspieszanie itp to pewnie masz to co ja. W przyszłym tygodniu odbieram auto i zdam relację. Jak co potrzeba do wrzucę numer rozrusznika opla i producenta.

Pozd

Jestem po wymianie, na razie pali bez problemu. Poczekam aż temperatura spadnie poniżej zera to napiszę więcej.

Pozd

Zapomniałem dopisać, miałem oczywiście zamontowany rozrusznik 1,1 kW.

Edytowane przez MarcB

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/91792-astra-h-13-cdti-problem-z-uruchomieniem-silnika/page/2/#findComment-732248
Udostępnij na innych stronach

U mnie problem nie ustąpił, więc nie była to wina trefnego paliwa jak podejrzewałem

 

- świece sprawne

- napięcie ładowania alternatora 14.2-14.4

- rozrusznik zmieniony też był 1.1

- jeżeli chodzi o akumulator to wczoraj rano dopiero zobaczyłem, że napięcie było 11.5v oczywiście nie odpaliła nawet nie kręciła(po przełożeniu tego aku drugie auto odpaliło od strzała teraz jeździ i odpala)

 

astra odpaliła po zamianie akumulatorów  jak kilka dni temu, gdy włożony był ten na którym napięcie było 12.5v

wcześniej aku wykluczyłem bo zmyliło mnie to, że rano nie pali a potem potrafi w ciągu dnia zapalić dwa razy bez problemu

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/91792-astra-h-13-cdti-problem-z-uruchomieniem-silnika/page/2/#findComment-732259
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, luceo2 napisał:

że napięcie było 11.5v oczywiście nie odpaliła

To było napięcie spoczynkowe czy podczas odpalania?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/91792-astra-h-13-cdti-problem-z-uruchomieniem-silnika/page/2/#findComment-732262
Udostępnij na innych stronach

tak mi przychodzi do głowy - czy jak nie chce zapalić, nawet jak się dobrze podgrzeje, to czy po otwarciu korka wlewu paliwa słychać zasysane powietrze?

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/91792-astra-h-13-cdti-problem-z-uruchomieniem-silnika/page/2/#findComment-732265
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności