Skocz do zawartości

Pompa wysokiego ciśnienia Bosch cieknie


pionek

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...

Po zdemontowaniu pompy stwierdzam że nie cieknie spod głowiczki(tam gdzie było już uszczelniane) tylko puszczają uszczelniacze na wałku a bardziej przyczyną są rowy na wałku wytarte przez uszczeniacze. Postanowiłem dać wałek do szlifu i wymienić uszczelniacze,zobaczymy co z tego wyjdzie. W woli wyjaśnienia, żeby nie było tekstów że jakby uszczelniacze puściły to paliwo idzie do oleju, wałek uszczelniony jest dwoma uszczalniaczami założonymi do siebie przodem czyli jeden zabezpiecza przed przedostawaniem się ON za ten uszczelniacz a drugi chroi przed przedostawaniem się oleju silnikowego poza obszar silnika. Z przestrzeni pomiędzy usczelniaczami zrobiony jest kanał odprowadzający wszelkie przecieki na zewnątrz pompy. Nie ma możliwości żeby paliwo poszło do oleju no chyba że przeciek byłby tak potężny że kanał stałby się wąskim gardłem wtedy ON przeciśnie się przez uszczelniacz "olejowy" i będzie lało się do oleju.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość elmo0104

Jak małą nie idzie to kręć większą korbą. Podstawa to dobre klucze bo gównem można zjechać śrubki i później tylko rozwiercanie. Dobre klucze to nie komplet Yato czy Beta za 40zł. Już lepiej kupić dobry bit za te pieniądze i próbować niż cały komplet.

Co do mojej naprawy to chyba udało mi się uszczelnić tą nieszczęsną pompę. Od miesiąca śmigam autem i jest totalnie sucho, przejechane około 1000km. Proponuję zacząć od wałka napędowego.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam starą pompę i chciałem ją "testowo" rozebrać żeby się na niej "nauczyć" trochę. Bit jest OK, ale chyba trzeba pompę w imadło wsadzić, żeby te torxy ruszyć.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość elmo0104

Oczywiście że w imadło. Inaczej możesz tylko obrobić śrubę. Pamiętaj żeby nie zamienić tłoczysk względem cylindrów bo później może być problem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Niestety i mnie dopadł problem nieszczelności pompy wysokiego ciśnienia ;/

Latem zauważyłem, że pompa była lekko wilgotna u dołu, co wiązałem z nieszczelnością obudowy filtra paliwa. Obudowę filtra wymieniłem i po wyczyszczeniu i odtłuszczeniu okolicy zapomniałem chwilowo o temacie. Niestety ostatnio zobaczyłem, że termostat był mokry, niestety okazało się, że to olej napędowy.

Planuję samodzielnie uszczelnić tą pompę. W internecie można znaleźć komplet uszczelek. Na poprzednich stronach był podany nr seryjny pompy, ale nie było nr zestawu naprawczego.

Pyt. nr 1: czy głowiczki mają okrągłe uszczelki, czy "z łezką"? Z tematu wynika, że te "z łezką", ale nie chciałbym zostać z rozłożoną pompą na kilka dni. Na tej aukcji sprzedają obydwa typy: http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-do-pomp-cr-bosch-cdi-hdi-jtd-ctdi-i5807752291.html

Pyt. nr 2: czy ktoś wymieniał simeringi głównego wałka pompy? Czy ciężki jest demontaż. Szczerze mówiąć, skoro muszę ją rozebrać, to może lepiej wymienić wszystko od razu i teoretycznie mieć spokój.

Wg tej aukcji potrzeba 2 sztuk.

http://allegro.pl/simmering-do-pomp-cr-bosch-cdi-hdi-jtd-ctdi-i5904800209.html

Pyt. nr 3: Na powyższej aukcji sprzedają zestawy F01M100275 i F01M100276. Buszując w internecie znalazłem informację, że zostały one wycofane i zastąpione zestawami o numerach odpowiednio: F01M101454 oraz F01M101455. W sklepach internetowych o pewnej renomie jestem w stanie je kupić w bardzo podobnej cenie, np. tutaj: https://aparts.pl/partscatalogue/f-01m-101-454-bosch,11-F~101M~1101~1454-0030-0-0-F01M101454.aspx

Pyt. nr 4: jakich środków używaliście do oczyszczania pompy? Nafta, zmywacz do hamulców, odtłuszczacz, beznyna ekstrakcyjna? Powierzchnię oczywiście planuję wyrównać papierem drobnoziarnistym. Czy przed montażem powinno się smarować uszczelki?

Pyt. nr 5: Typ mojego silnika to Z13DT, była informacja, że pasuje pompa od Z13DTJ. Od fiata i od Z13DTH już nie da się dopasować. Upatrzyłem w okolicznym szrocie Rozbitą Corsę E. Czy można włożyć do mojego auta pompę z silnika A13DTC lub B13DTC? Jeśli na mojej pompie będzie zbyt dużo korozji muszę się za wczasu rozejrzę.

 

Całe szczęście w internecie są poradniki jak się zabrać za taką naprawę.

 

 

Z góry dzięki za odp.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też już kwalifikuje się do naprawy. Latem nie cieknie tylko lekko się poci. Teraz zimową porą kapie z niej na zimnym rozruchu aż do rozgrzania i potem ustaje.

Obecnie mam w silniku Z13DT tą zamiennie założoną z silnika Z13DTJ. Na pewno z silników o oznaczeniach A13DTC/B13DTC nie będzie pasowała, co widać już na pierwszy rzut oka jakie są różnice.

Oryginalna zużyta leży w piwnicy, ale nie miałem jak jej rozkręcić, więc niestety nie podpowiem który rodzaj uszczelek zastosowano.

Jeśli masz czas i chęci, zrobisz użytek dla potomnych i fotorelację, mogę Ci ją wysłać i sobie potestujesz rozbieranie ;-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym sie mogl podjac tego zadania bez zawachania i strzele takie focie ze hoho... co prawda pompa jeszzce zipie ale profilaktyka manualna wskazana tak wiec "bad" jezeli nie bedzie chetnych na ta stara co nie rozebrales chetnie przytule ja jako material edukacyjny...

Edytowane przez mati11294

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jeśli masz czas i chęci, zrobisz użytek dla potomnych i fotorelację, mogę Ci ją wysłać i sobie potestujesz rozbieranie


Nie powiem, kusząca propozycja, pozwalająca na uniknięcie błędów przy rozbiórce właściwej pompy. Więcej czasu na naprawy będę mieć dopiero na początku lutego, więc fotorelacja vel. manual nie powstanie ad hoc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności