Skocz do zawartości

Problem Silnika Isuzu 1.7 CDTI DTL Spalanie Stukowe


Gość Adrian1234

Rekomendowane odpowiedzi

W każdym stadzie jest czarna owca. Przykro, że akurat tak niefortunnie trafiłeś. Oczywiście szanuję Twoje zdanie i nie podważam go, jednak większość "dobrych elektroników" nie posiada czegoś, co się nazywa znajomość kruczków.

"U Juliana w stodole" zawsze mogą powiedzieć "panie, nie mamy narzędzi, musi pan do aso". W ASO niestety jest walka do zwycięstwa.

Na przykładzie swojego podwórka mogę powiedzieć, że jest dbałość o klienta, bo ostatnio 3 razy wyciągaliśmy i wkładaliśmy silnik do Vivaro, a bydle i tak nie chce palić po zrobieniu małego remontu. Końcowo klient zapłaci tylko raz za demontaż i montaż silnika (2000 netto). Winny okazał się nasz podwykonawca, który spier*lił blok silnika podczas wykonywania honowania tulei... ASO bierze na klatę koszty i nie obciąża nimi klienta. I tak winno się to odbywać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 21
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

ArKos podejrzewam że są "lepsze" ASO i elektronicy.Ja moze popadłem na to "gorsze"ASO tyle że mnie zawiedli w 3-ech przypadkach,co dla zwykłego elektronika,ba elektryka nie było problemem.

Dlatego przedstawiłem alternatwę tanszą nie koniecznie gorszą.

Zresztą jest na forum temat o ASO i sa zgoła różne opinie.

 

 

Ps.ArKos nie bierz oczywiście to do siebie bo jak pisałem są lepsi i gorsi....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam. Panowie temat dotyczy spalania stukowego, a nie mechanikow czy aso :) Mam ten sam problem co kolega. Silnik puka tylko do 3000tys. obrotow potem jak reka odjal. Mialem robiona glowice, wymienione wtryski, czujnik temp. cieczy i walka rozrzadu rowniez, samochod chodzil bezposrednio na plynie do czyszczenia wtryskow i ukladu (Liqui Moly) potem jeszcze drugie opakowanie do zbiornika, wymieniony rozrzad, zaslepiony egr, sprawdzone cisnienie na tlokach. Pozostaje wymiana dwoch czujnikow na ukladzie paliwowym ktore odpowiedaja za dawke paliwa oraz cisnienie na ktore jade w przyszlym tygodniu, aha no i przy okazji wymienie moze swiece z ktorymi tez moze byc problem, jezeli to nie pomorze to nie wiem. Auto zachowuje sie caly czas jak by dostawalo za duzo paliwa. Prosze o pomoc. Pozdrawiam i z gory dzieki

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze .. miałeś wymieniłes wtryskiwacze .. na jakie?? czy zostały wprowadzone wartości korekcyjne dla wtryskiwaczy??

po drugie .. czy miałes wykonaną podstawową diagnostykę?? czy ktos sprawdzał ciśnienie w railu .. czy nie jest czasami za wysokie od żądanego??

po trzecie czy ktos wykonywał na Twoim silniku naukę pompy paliwa?? jezeli nie to zrób w pierwszej kolejności ..

Ty masz trochę inny silnik niż kolega .. on ma silnik oparty na układzie wtryskowym z Boscha .. a Ty z Denso.

najpierw zrób sprawdzenie czy wszystkie wymienione przeze mnie czynnosci zostały zrobione .. to podstawa a niestety nie wszyscy o tym wiedzą.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze .. miałeś wymieniłes wtryskiwacze .. na jakie?? czy zostały wprowadzone wartości korekcyjne dla wtryskiwaczy??

po drugie .. czy miałes wykonaną podstawową diagnostykę?? czy ktos sprawdzał ciśnienie w railu .. czy nie jest czasami za wysokie od żądanego??

po trzecie czy ktos wykonywał na Twoim silniku naukę pompy paliwa?? jezeli nie to zrób w pierwszej kolejności ..

Ty masz trochę inny silnik niż kolega .. on ma silnik oparty na układzie wtryskowym z Boscha .. a Ty z Denso.

najpierw zrób sprawdzenie czy wszystkie wymienione przeze mnie czynnosci zostały zrobione .. to podstawa a niestety nie wszyscy o tym wiedzą.

wprowadzone wartosci korekcyjne dla wtryskiwaczy? nie rozumiem. nauki pompy paliwa tez. Mozesz rozwinac troche twoja wypowiedz? Wtryski przed zalozeniem byly sprawdzane dwa razy na specjalnej maszynie i nie laly. Prosze i z gory dzieki

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

wprowadzone wartosci korekcyjne dla wtryskiwaczy? nie rozumiem. nauki pompy paliwa tez. Mozesz rozwinac troche twoja wypowiedz? Wtryski przed zalozeniem byly sprawdzane dwa razy na specjalnej maszynie i nie laly. Prosze i z gory dzieki

Baz .. Twój silnik oparty jest na systemie Denso .. w silnikach Z17DTH (ale tylko Meriva i Corsa), poniewważ Astra miała system Bosch .. miejsce kazdego wtryskiwacza jest ustalone w module. Jezeli nawet zmieniasz miejsce położenia wtryskiwacza (tzw. swap) lub wymieniasz wtryskiwacze to wtedy nalezy zmienić wartosci korekcyjne zapisane w ECMie. Znajdziesz je na gniazdach wtryskiwaczy zapisane w trybie 16-tkowym .. jest tam o ile pamiętam .. dzisięc par znaków (litera z cyfrą, dwie litery) które nalezy sprawdzic i wprowadzić.

Nauka pompy to jest taki parametr, który ECM zapisuje jakby minimalną wartośc napiecia na elektrozaworze, ponizej tej wartości napiecie nie spada .. wtedy silnik po kazdym zejsciu z wysokiech obrotów umie utrzymać stałe obroty .. poza tym w meriwie B np. sprawdza jeszcze parametr ustawienia elektrozaworu na 2000 rpm. Nie wiem jak to wyglada w Merivie A, bo to sa wcześniejsze konstrukcje, ale warto sprawdzić czy jest możliwość w Techu2 zrobienie takiej nauki. Robi sie ja szczególnie po wymianie elektrozaworu na pompie.

Poza tym jezeli sie nie myle co 10kkm silnik sam sobie w wolnej mozliwej i dogodnej chwili wykonuje zapis samodzielnie na zasadzie spradzenia i ewentulanej korekcji.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko do autora wątku czy spalanie stukowe jest słyszalne również na zimnym silniku?

Tak.

Baz .. Twój silnik oparty jest na systemie Denso .. w silnikach Z17DTH (ale tylko Meriva i Corsa), poniewważ Astra miała system Bosch .. miejsce kazdego wtryskiwacza jest ustalone w module. Jezeli nawet zmieniasz miejsce położenia wtryskiwacza (tzw. swap) lub wymieniasz wtryskiwacze to wtedy nalezy zmienić wartosci korekcyjne zapisane w ECMie. Znajdziesz je na gniazdach wtryskiwaczy zapisane w trybie 16-tkowym .. jest tam o ile pamiętam .. dzisięc par znaków (litera z cyfrą, dwie litery) które nalezy sprawdzic i wprowadzić.

Nauka pompy to jest taki parametr, który ECM zapisuje jakby minimalną wartośc napiecia na elektrozaworze, ponizej tej wartości napiecie nie spada .. wtedy silnik po kazdym zejsciu z wysokiech obrotów umie utrzymać stałe obroty .. poza tym w meriwie B np. sprawdza jeszcze parametr ustawienia elektrozaworu na 2000 rpm. Nie wiem jak to wyglada w Merivie A, bo to sa wcześniejsze konstrukcje, ale warto sprawdzić czy jest możliwość w Techu2 zrobienie takiej nauki. Robi sie ja szczególnie po wymianie elektrozaworu na pompie.

Poza tym jezeli sie nie myle co 10kkm silnik sam sobie w wolnej mozliwej i dogodnej chwili wykonuje zapis samodzielnie na zasadzie spradzenia i ewentulanej korekcji.

rozumiem ze wystarczy zaprogramowac wtryski? gdy nie jest ta czynnosc zrobiona to samochod zachowuje sie jakby go nie bylo? moj mechanik twierdzil ze w oplach raczej sie tego nie robi, no ale widocznie sie myli

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

rozumiem ze wystarczy zaprogramowac wtryski? gdy nie jest ta czynnosc zrobiona to samochod zachowuje sie jakby go nie bylo? moj mechanik twierdzil ze w oplach raczej sie tego nie robi, no ale widocznie sie myli
ja nie wiem czy problem zniknie po zaprogramowaniu wtryskiwaczy .. wiem, że i tak należy to zrobić .. i wiem, że nie zaprogramowanie wtryskiwaczy niesie ze soba rózne inne problemy.

Twój mechanik jest w błedzie .. i nie wiem dlaczego tak sadzi .. nawet na silnik 1.9 CDTI opartych na systemie Bosch nalezy wprowadzać korekty dla wtryskiwaczy ..

ja myśle, że powinieneś zmienić mechanika .. bo zatrzymał się on sporo lat temu ze swoją wiedzą (nie obrazając go).

niech naprawia Ci zawieszenie, hamulce .. jak jest w tym dobry .. a do silnika poszukaj kogos innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności