Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

Astra G - Regulacja kąta nachylenia kół przednich

Regulacja kąta nachylenia kół przednich astra g astra II

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   marek07.69

marek07.69
  • Użytkownik
  • 5 postów
  • Model:Opel Astra II
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 18 listopad 2016 - 19:10

Witam.
Zauważyłem, że moja Astra G ścina opony od wewnątrz. Zaczęło się to dziać od wiosny 2016. Auto nie jest po żadnej kolizji. Zbieżność była sprawdzana na dwóch niezależnych stacjach. Wszystko było prawidłowo bez żadnych luzów. Jedyną uwagą było to, że przednie koła mają kąt nachylenia 2o na minusie, czyli dół kół jest rozsunięty. Czy jest możliwość skorygowania tego? Jeśli tak, to w jaki sposób? Czy wymiana sprężyn coś pomoże? Pytałem o to kilku mechaników na stacjach obsługi. Jedni mówili, że zużyte sprężyny (miękkie) są przyczyną złego nachylenia kół, a drudzy że nie jest to ze sobą powiązane. Dodali, że według nich Astra G nie ma możliwości regulacji nachylenia kół przednich. Pozdrawiam!


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 8651 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 18 listopad 2016 - 19:14

Ciekawe są te stacje że nie wiedzą od czego jest to zależne.

Ja w swojej Mery nic nie regulowałem i problemu nie ma .Wszystkie kąty są bez zmian mimo że w książce też pisze aby zaznaczyć położenie śrub.

Jeżeli by porównać regulację w golfie to tam są śruby mimośrodowe.W oplu są tylko trochę większe otwory na śruby.

Według książki jest regulacja .

Załączone miniatury

  • 2016-11-18_192602.png
  • 2016-11-18_193004.png

Użytkownik adam1954 edytował ten post 18 listopad 2016 - 19:34

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#3 OFFLINE   ArKos

ArKos

    Upierdlivus Vulgaris

  • Administrator
  • 4666 postów
  • Model:Opel Mokka
  • Inna marka:Astra GTC
  • Silnik:1,4T
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 18 listopad 2016 - 19:32

Zakres tej regulacji jest praktycznie zerowy. Kąt najbardziej zmienia się dzięki sprężynie - jeśli da się wyższe sprężyny, to negatyw powinien zginąć.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#4 OFFLINE   ja37

ja37

    Super Spamerek

  • Zasłużony
  • 13163 postów
  • Lokalizacja
  • Model:Opel Corsa B
  • Silnik:Z20LET+
  • Nadwozie:3D
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 18 listopad 2016 - 23:04

A może zrobić fasolki w otworach amora, jak to w gwincie jest.

I wtedy regulacja będzie.

A poduchy górne są ok, czy ledwo zipią?


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#5 OFFLINE   marek07.69

marek07.69
  • Użytkownik
  • 5 postów
  • Model:Opel Astra II
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 23 listopad 2016 - 20:12


Według książki jest regulacja .

Już wcześniej o tym czytałem, ale regulacja jest minimalna i różnica byłaby niezauważalna.
 

A może zrobić fasolki w otworach amora, jak to w gwincie jest. I wtedy regulacja będzie. A poduchy górne są ok, czy ledwo zipią?

Znajomy mechanik doradził mi, żeby zrobić otwory fasolkowe w miejscu gdzie zamontowany jest przegub
wahacza. Poduszki i łożyska są w porządku.

Zdecydowałem się na wymianę sprężyn. Zrobię to w przyszłym tygodniu. Dam znać czy coś się zmieniło. 
 


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#6 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 8651 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 23 listopad 2016 - 21:30

Znajomy mechanik doradził mi, żeby zrobić otwory fasolkowe w miejscu gdzie zamontowany jest przegub

 

Moim zdaniem to błąd.Fabryka przewidziała tylko taką regulację jak jest w książce i nie powinno się tego zmieniać.

Sprawdź sprężyny. Może jest  któraś złamana.

Pytanie jak wygląda wahacz.Czy też nie trzeba go wymienić.

Zrobisz fasolki i co? Co jakiś czas możesz musieć regulować.

 

Lepiej się zająć doprowadzeniem zawieszenia do stanu oryginalnego.

 

Ja bym jeszcze spróbował poluzować na mocowaniu amortyzatorów dolnym te dwie śruby i gdy amor dostanie luz, ciągnąc za tarczę hamulcową do siebie dokręcić ponownie śruby.

Mając luz na każdym otworze ok 1 mm to na dwóch otworach możesz uzyskać ok 2 mm.


Użytkownik adam1954 edytował ten post 23 listopad 2016 - 21:32

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#7 OFFLINE   marek07.69

marek07.69
  • Użytkownik
  • 5 postów
  • Model:Opel Astra II
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 23 listopad 2016 - 22:03

Sprężyny na 100% nie są złamane, a na wahaczach nie ma luzu. Z poluzowaniem dolnych śrub przy amortyzatorze to bardzo dobry pomysł Dzięki! O fasolkach również mam takie zdanie, ale to będzie ostateczne rozwiązanie.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#8 OFFLINE   ja37

ja37

    Super Spamerek

  • Zasłużony
  • 13163 postów
  • Lokalizacja
  • Model:Opel Corsa B
  • Silnik:Z20LET+
  • Nadwozie:3D
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 27 listopad 2016 - 09:20

Może sprężyny mają już dość?

Jak u siebie zrobiłem glebę , że prześwitu miałem 20mm, to duuuuuużo musiałem naciągać amory na zwrotnicy, jakieś 4mm, tyle, co fasolki były.

Dopiero wtedy dało sie osiągnąć kompromis na geometrii.

Ale promień skrętu się zrobił chyba z 15m.

Jak ciężarówka ;)
Wróciłem do normalnego ustawienia -60/-40 i jest gitara.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#9 OFFLINE   ArKos

ArKos

    Upierdlivus Vulgaris

  • Administrator
  • 4666 postów
  • Model:Opel Mokka
  • Inna marka:Astra GTC
  • Silnik:1,4T
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 27 listopad 2016 - 11:52

Pisałem o sprężynach. Nie musiały popękać - starczy, że już mają dość i są usiadłe.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#10 OFFLINE   marek07.69

marek07.69
  • Użytkownik
  • 5 postów
  • Model:Opel Astra II
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 07 grudzień 2016 - 15:20

Problem został rozwiązany.
Wymieniłem sprężyny oraz łożyskowanie i mocowanie amortyzatora, które nie było zużyte, ale skorodowane. Na stacji diagnostycznej wykazało, że kąt nachylenia kół wrócił do ustawień fabrycznych. Dzięki za pomoc i pozdrawiam!



  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse


Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: Regulacja, kąta, nachylenia, kół, przednich, astra g, astra II