Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

A tak dokładnie nie rozbierałem tego mechanizmu, ale mógł on być np wgrzany na gorąco.

Możesz spróbować dopasować o takiej samej średnicy kawałek troszkę dłuższego pręta , nawiercić w odpowiednim miejscu i udać się do kogoś z migomatem aby go przyłapał od spodu.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/11785-przednie-wycieraczki-sintra/page/6/#findComment-421070
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 159
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Dzisiaj miałem chwilę aby zajrzeć do mechanizmu. biggrin.gif

Poniżej na fotce blokada o której pisał rafalgrzegorz

(nie patrzcie na ustawienie mechanizmu bo jest w zlej pozycji ! )

bild1425.jpg


Co do bolca o który pytał baru0 to jest on z góry i z dołu. więc trzeba będzie mechanizm rozebrać na części pierwsze.

na fotce zaznaczyłem też sposób rozmontowania mechanizmu (tak przypuszczam że należy najpierw zdemontować ten pierścień zabezpieczający).


bild1428.jpg



STRUS_TM zerknij też u Siebie czy ten bolec nie jest ścięty od spodu, co pewnie jest przyczyną wyciągania wycieraczek na autostradzie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/11785-przednie-wycieraczki-sintra/page/6/#findComment-421208
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.rolleyes.gif

Nie rozbierałem tego mechanizmu na czynniki pierwsze, ale z tego co go oglądałem przy mojej walce z wycieraczkami, to: cały mechanizm działa na zasadzie ( pewnego rodzaju) mimośrodu. Bolec ten który interesuje kol."henemene" jest blokadą tego mimośrodu i na stałe jest zamontowany do wycinka, oraz łączy górną cześć z dolną. Dzięki całemu mechanizmowi wycieraczki raz wychodzą i wycierają, szybę a po wyłączeniu chowają się pod maską. Sprężyna którą jest obudowany ten mimośród ma go dodatkowo dociskać i pozycjonować. Blokada ta odpowiada za wysuwanie a potem chowanie się wycieraczek pod maską w określonym momencie, dla tego tak ważne jest ustawienie tego mechanizmu względem silniczka.hammer.gif Opisałem tylko moje spostrzeżenia z walki z wycieraczkami. boxing.gif

Kacper w moim mechanizmie ta blaszana sprężyna odpycha blachę zapadki i nie jest z nią połączona. Gdy ją połączyłem, to wycieraczki nie zawsze się chowały. Poza tym fajne fotki i dobrze opisane.thumbsup.gif Może ten post jest długi, ale po co ma się ktoś męczyć, jak inni to przerabiali. Pozdrawiam RG. wave.gif

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/11785-przednie-wycieraczki-sintra/page/6/#findComment-421226
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ja sie poddalem i kupilem na allegro caly mechanizm. Jesli ktos bedzie chcial to moge rozebrac stary mechanizm na czesci piersze i podeslac fotki. Jak coś pisac na henemene@op.pl

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/11785-przednie-wycieraczki-sintra/page/6/#findComment-421591
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ja sie poddalem i kupilem na allegro caly mechanizm. Jesli ktos bedzie chcial to moge rozebrac stary mechanizm na czesci piersze i podeslac fotki. Jak coś pisac na henemene@op.pl

Pozdrawiam

 

Witam.:wesoly:

Świetny pomysł, jak najbardziej możesz tak zrobić, komuś się może przydać:beer:. Jak już będziesz montował, to zrób sobie przegląd (nowego mechanizmu), bo zauważyłem że chociaż niedawno go myłem i smarowałem, to smarowanie pasuję powtórzyć. Jak go montować masz opisane w tym temacie. Pozdrawiam RG :spoko:

Edytowane przez rafalgrzegorz

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/11785-przednie-wycieraczki-sintra/page/6/#findComment-421846
Udostępnij na innych stronach

140zł z przesyłką. Jednak gdybym chcial go zamontowac w całości to nie wiem czy by sie udalo polamane mocowania i nikt o tym nie wspomnial. Mi na szczescie potrzebny byl sam mechanizm ktory jest ok i w bardzo dobrej kondycji. Jesli chodzi o jego konstrukcje to nie rozbiore go bo juz go nie złoże owy pierscien ktory jest od dolu zapewne juz sie do niczego nie bedzie nadawal po rozbiórce. A bolec o ktory pytałem jest poprostu wbity w to miejsce (byc moze jakos na goraco badz zgrzany). Stary chodzi za luzno i po chwili zapewne by wypadl ponownie. Zzzamontowaniem nie mialem wiekszego problemu oczywiscie dzieki zdjeciom z tego postu za co WIELKIE DZIĘKI!!!!

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/11785-przednie-wycieraczki-sintra/page/6/#findComment-422215
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

nie jestem.zadowolony z pracy moich wycierwczek..

troche sie tluka przy skladaniu pod maskę..

ale najgorsze jest to, ze wczesnie (daleko ok 12 od uszczelki szyby) zawracaja zostawiajac spory nioczyszczony kawalek szyby co w rezultacie daje duze martwe pole widzenia :-/

-Ktos mial podobnie? Czy jest opcja by tak zrobic by oczyszczaly prwktycznie do uszczelki -to by bylo bardzo.wskazane ;-)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/11785-przednie-wycieraczki-sintra/page/6/#findComment-481567
Udostępnij na innych stronach

U mnie też trochę robią hałasu przy składaniu ale przywykłem.

Co do drugiego pytania to prawa wycieraczka dochodzi mi do uszczelki a lewej niestety brakuje zakresu.

Jedynie co możesz zrobić to chyba tylko czyszczenie, smarowanie i wykasowanie luzów na mechanizmie.

Jak na razie nikt jeszcze nie podał sposobu co zrobić aby lewa wycieraczka dochodziła aż do uszczelki.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/11785-przednie-wycieraczki-sintra/page/6/#findComment-481588
Udostępnij na innych stronach

U mnie też trochę robią hałasu przy składaniu ale przywykłem.

Co do drugiego pytania to prawa wycieraczka dochodzi mi do uszczelki a lewej niestety brakuje zakresu.

Jedynie co możesz zrobić to chyba tylko czyszczenie, smarowanie i wykasowanie luzów na mechanizmie.

Jak na razie nikt jeszcze nie podał sposobu co zrobić aby lewa wycieraczka dochodziła aż do uszczelki.

hałas to pół biedy idzie przeboleć,, -to było raczej stwierdzenie faktu ;-)

 

wstępne smarowanie zrobiłem

na dochodzenie wycieraczki aż do samej uszczelki też nie licze..

 

ale odległość nie wycieranego pola do uszczelki 20 cm (góra i 18 dół) generuje bardzo duże martwe pole!!

bardzo łatwo przeoczyć coś przy skręcie w lewo czy pieszego!

wg mnie aż takie naganne, niedopuszczalne i urąga bezpieczeństwu.. :-/

 

mam nadzieje, ze u mnie jednak coś szwankuje a Wy macie dużo mniejsze martwe pole

bo ja KONIECZNIE MUSZE COŚ TEMU ZARADZIĆ

nie zamierzam weryfikować testów 'niechlubnych' testów zderzeniowych...

 

PS. pojedyńcza wycieraczka by chyba lepiej wycierała niż te dwie co mam :-/

Wprost nie wyobrażam sobie, zeby sławetni niemieccy inżynierowie mogli wypuścić takiego bubla!

(w niektórych autach aby wycieraczka dochodziła praktycznie do uszczelki stosuje sie równoległe małe dodatkowe ramie prowadzace

cos w stylu jak mają autobusy Ikarus ;-) ale wyglądu nie psuje

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/11785-przednie-wycieraczki-sintra/page/6/#findComment-481630
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności