Gość Anonymous Opublikowano 9 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2007 Dołącze się do debaty. Myśle że koncerny przechodzą na silniki wielozaworowe z kilku prostych powodów. 1. Coraz ostrzejsze wymogi czystości spalin - przewaga 16V 2. Większa moc przy tej samej pojemności - przewaga 16V 3. Koncerny wychodzą z założenia, że powyżej pewnego wieku samochód należy złomować i kupić nowy - przewaga 8V trwałość. 4. A jak się coś skicha to do serwisu i płacimy za 16V wiecej (sprzedaż nowy aut siadła to trzeba zarobic na serwisie - takie czasy) Ja osobiscie przemieszczam się 16V i powiem tak: Generalnie to nie przywiązuje wagi czy to 8V czy 16V. Podstawowa sprawa to normalnie się przemieszczać - tj zgodnie z zaleceniami z instrukcji obsługi (delikatnie gaz, nie przyspieszać gwałtownie itd.) i w takim przypadku lepiej się jeździ 8V, choć podobno wtedy więcej pali od 16V. A porównanie 1,4 16V czy 1,6 8V kojarzy mi się z odwiecznym problemem czy ładniejsze są brunetki czy blondynki. ) Blondynka to 1.4 16V a brunetka 1.6 8V i co wy na to??? Pozdrawiam   Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1667-astra-ii-14-16v-czy-16-8v-kt%C3%B3ry-silnik-lepszy/page/9/#findComment-345491 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 9 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2007 Nie zawsze silnik 8v będzie ekonomiczniejszy. Ważna jest też waga pojazdu. Przy dużej wadze właśnie 8v trzeba więcej "kręcić", ze względu na mniejsza moc, aby pociągnął większa masę. Jako przykład podam omegę: zuzycie w miescie 2.0 16v - 11,1; 2.0 8v 11,6 (2.0SE) lub 12,1 (X2.0SE). Co wy na to??   Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1667-astra-ii-14-16v-czy-16-8v-kt%C3%B3ry-silnik-lepszy/page/9/#findComment-345472 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 9 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2007 autor wątku zapodał konkretne auto i silniki do wyboru, nie ma co porównywać silników w Omedze bo chodzi o AII.   Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1667-astra-ii-14-16v-czy-16-8v-kt%C3%B3ry-silnik-lepszy/page/9/#findComment-345470 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 9 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2007 Pozatym silnik 2.0 8v jest zdecydowanie za słaby do omegi. [ Dodano: Wto Sty 09, 2007 16:33 ] Dołącze się do debaty. Myśle że koncerny przechodzą na silniki wielozaworowe z kilku prostych powodów. 1. Coraz ostrzejsze wymogi czystości spalin - przewaga 16V 2. Większa moc przy tej samej pojemności - przewaga 16V 3. Koncerny wychodzą z założenia, że powyżej pewnego wieku samochód należy złomować i kupić nowy - przewaga 8V trwałość. 4. A jak się coś skicha to do serwisu i płacimy za 16V wiecej (sprzedaż nowy aut siadła to trzeba zarobic na serwisie - takie czasy) Ja osobiscie przemieszczam się 16V i powiem tak: Generalnie to nie przywiązuje wagi czy to 8V czy 16V. Podstawowa sprawa to normalnie się przemieszczać - tj zgodnie z zaleceniami z instrukcji obsługi (delikatnie gaz, nie przyspieszać gwałtownie itd.) i w takim przypadku lepiej się jeździ 8V, choć podobno wtedy więcej pali od 16V. A porównanie 1,4 16V czy 1,6 8V kojarzy mi się z odwiecznym problemem czy ładniejsze są brunetki czy blondynki. ) Blondynka to 1.4 16V a brunetka 1.6 8V i co wy na to??? Pozdrawiam Wiec według twoich 4 punktów jest remis A myśle że jak byśmy wzieli te silniki z tematu tzn 1.4 16v i 1.6 8v i kązdy krecili po 5 tyś to zdecydowanie więcej spali 1.4 6 między innymi dlatego ze 16v lubią się wkręcać wysoko a wtedy też i zasać odpowiednią ilość paliwa w zbiorniku.Pozatym to spalanie wyższe silnika 16v widać szczególnie w przypadku astry F 2.0 16v porównując ją z 2.0 8v i to samo ma się do calibry z tymi silnikami.A omega jest jednostkowym przykładem że jest inaczej właśnie przez mase bo chyba tylko opel włozy troche ponad 100 koni do półtora tonowego auta. [ Dodano: Wto Sty 09, 2007 16:54 ] Własnie przeglądam spalanie wszystkich silników opla i dochodze do ciekawych wniosków a mianowicie że silnik 1.6 8v spala dokładnie tyle samo co 1.4 16v(tzn 1.6 8v od 1998 a 1.4 16v od 2000) ale gdy już porównamy 1.6 16 v i 1.6 8v to ten 16v w kazdej z trzech kategori tzn (miastotrasamieszane) będzie palił więcej.(tzn sa minimalne rużnie na korzyśc 16v w trybie mieszanym ale to jest do uzasadnienia poprzez osiąganie większych prędkości na odcinkach w trasie itp) [ Dodano: Wto Sty 09, 2007 16:54 ] http://www.sendspace.com/file/zevyp1 Wiec jak byśmy podzieli na te 4 głowne kategorie tak jak domess to mamy remis...w katageri spalanie mamy 2:1 dla 8v więc faktycznie ten temat móglby się ciągnąć jeszcze długoooooo tak jak kwestia co lepsze blondynka czy brunetka:D   Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1667-astra-ii-14-16v-czy-16-8v-kt%C3%B3ry-silnik-lepszy/page/9/#findComment-345456 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 9 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2007 jezdze 1,6 8V i przy mojej jezdzie obroty rzadko siegaja 3 tys a najczesciej sa w granicy 1,5 do 2 tys. i szczerze powiem, ze moc w tym zakresie jest wystarczajaca zeby jezdzic po miescie. w przypadku wiekszego przyspieszenia depne mu mocniej i do 3 tys czuje sie jak przyspiesza. spalanie to ok. 7.2 l. ostatnio czesciej mocniej przyspieszam to wzroslo do 7,5-7,7 ale jezeli chodzi o moc to w dolnym zakresie jest jej wystarczajaco.   Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1667-astra-ii-14-16v-czy-16-8v-kt%C3%B3ry-silnik-lepszy/page/9/#findComment-345450 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 10 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2007 Widzę, że temat ciągle jest aktualny. W kwestii wyjaśnień: Dokładnie silnik 1.6 8v z golfa mk2 przeszedł do golfa mk3 w sumnie beż zadnych zmian.A w 1998 roku zrobili 1.6 16v w dwóch wariantach mocy 100 i potem 105 koni po jakich zmianach i wsadzili do golfa mk4 i mk5:).Ogolnie silnik dość podobny do 1.6 16v z astry g Nieprawda, silnik w golfie II i III to konstrukcje różniące się dość znacznie: dość powiedzieć, że mk2 miał zasilanie gaźnikowe (PN) (fakt, że elektronika przystosowana do obsługi katalizatora-i jednocześnie bardzo kłopotliwy), natomiast w mk3 wtrysk (AAE). Poza tym silnik 1.6 wszedł do mk3 po kilku latach (chyba dopiero w 1994), wcześniej ta moc była obsługiwana przez silnik 1.8 (AAM). W mniej więcej 1996 roku silnik 1.6 dorobił się mocy 100KM, ale ciągle byl 8V i motor ten przeszedł do mk4. Dopiero tu po kilku latach "przerobiono" go na 16V. A jeśli chodzi o mój wybór: jeśli staną koło siebie 1.4 16V i 1.6 8V w tym samym wyposażeniu, stanie i cenie to wybiorę tą "leciwą" już jednostkę Opla. A dlaczego: mniejsze spalanie, mniejsze koszty napraw, prostsza konstrukcja, łatwiejsza przeróbka na LPG. Tyle tylko, że ostatnio wszystkie oglądane przeze mnie Astry to 1.6 16V. I w sumie (niestety) nie mam ostatnio czasu na "poważne" poszukiwania...   Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1667-astra-ii-14-16v-czy-16-8v-kt%C3%B3ry-silnik-lepszy/page/9/#findComment-345356 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 10 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2007 Agamek12, masz racje ale w sumie poza układem zasialnia nie wiele się zmieniło....tak samo jak z silnikiem 1.8 który jest chyba najlepszym silnikiem vw po TDI chodz jak kto lubi;P Ale to nie vw forum tylko Opel wiec sorki za OT   Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1667-astra-ii-14-16v-czy-16-8v-kt%C3%B3ry-silnik-lepszy/page/9/#findComment-345349 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 10 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2007 Agamek12, masz racje ale w sumie poza układem zasialnia nie wiele się zmieniło....tak samo jak z silnikiem 1.8 który jest chyba najlepszym silnikiem vw po TDI chodz jak kto lubi;P Ale to nie vw forum tylko Opel wiec sorki za OT Well, jeśli wziąć pod uwagę fakt, że tak naprawdę pozostał tylko blok silnika, to chyba jednak zmieniło się dużo...   Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1667-astra-ii-14-16v-czy-16-8v-kt%C3%B3ry-silnik-lepszy/page/9/#findComment-345343 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 10 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2007 Ok....nie róbmy OT.A 1.8 wychodził w wielu wersjach od PL po KR i wiele wiele innych wersji   Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1667-astra-ii-14-16v-czy-16-8v-kt%C3%B3ry-silnik-lepszy/page/9/#findComment-345336 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 11 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2007 Panowie jest jeszcze jedna ważna kwestia. Koncern opel dlatego do jednego modelu instaluje taką dużą game jednostek napedowych, aby każdy z klientów znalazł cos dla siebie. Wiadomo każdy ma własne preferencje i pytanie co lepsze jest bardzo subiektywne. Jednemu bedzie się np podobać odgłos 16V a inny stwierdzi, że klekocze, drugi nie może się obejść bez możliwości wkręcenia autka na wyższe obroty inny woli telepać się po mieście w zakresie obrotów 1,5 - 2,5 i mu to starczy. Udzielam sie tez na forum audiostereo i tam tez często padaja pytania jaki sprzęt lepiej zagra. Odpowiedź jest prosta - niech autor wątku sprawdzi to organoleptycznie. Jedni słuchają metal inni rocka a jeszcze inni discopolo. Świat jest zróżnicowany i dlatego taki interesujacy. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1667-astra-ii-14-16v-czy-16-8v-kt%C3%B3ry-silnik-lepszy/page/9/#findComment-345305 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi