Gość Anonymous Opublikowano 30 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2009 Pliki są w MS Word więc nikt nie powinien mieć problemów z ich otwarciem. Wydaje mi się, że nie ma co czekać aż się silnik nagrzeje do 80C, bo przecież odpalamy i ruszamy nie czekamy przez 10minut aż nam się silnik nagrzeje. Chodzi mi o to, czy są jakieś anomalie zaraz po odpaleniu auta. Jeżeli chodzi o mój problem to po wymianie tranzystora nie pojawił się. Problem powstał po przejechaniu ponad 200Km. Pamiętam, że jechałem ok.100km/h na prostej drodze na 5. biegu i wtedy pierwszy raz silnik przestał reagować na pedał gazu. Potem problem pojawiał się już tylko zaraz po odpaleniu i ruszeniu z miejsca.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/28/#findComment-163588 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brzoza Opublikowano 30 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2009 Wydaje mi się, że nie ma co czekać aż się silnik nagrzeje do 80C, bo przecież odpalamy i ruszamy nie czekamy przez 10minut aż nam się Bo u mnie nie! albo mam cos zwalone To juz twoja indywidualna sprawa!! Przecież wyraźnie napisałem!!. Ze mam cos zwalone! Wiec nie widzę twoich danych!!. .A co do porównania danych konta wtrysku tak statyczny -dynamiczny jak i dawki rozruchowej robi sie to przy temp. 80* na biegu jałowym!!. I od tych danych sie zaczyna! jezeli cokolwiek robiono przy pompie lub sterowniku!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/28/#findComment-163573 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 30 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2009 Jak w vagach- logi ktore daj obraz wszystkiego. Na pompie jest nastawnik ktory steruje dawka paliwa ( ilosc mg na skok tloka). Jak odpalamy to ECU widzi ze obroty silnika sa rowne zero a przy rozruchu gdzies pomiedzy 200 a 300 obr / minute. Odpalamy i mamy juz okolo 900. Wtedy nastepuje przejscie na sterowanie pedalem gazu. W vagach jest na jednym wtrysku czujnik ktory daje info do ecu ile jest dawkowane paliwa. Jak to wyglada w oplu to nie wiem ale pewnie cos albo jest na pompie albo z map w ecu bierze info i steruje.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/28/#findComment-163542 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 30 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2009 Witam don_camillo miałem na myśli raczej odczyt błędów ze sterownika Psg pisałem o tym wcześniej stawiam na błąd nr.59 Kod uszkodzenia 59 Opisu uszkodzenia: - Błąd BIP (Beginn of Iniection Point) (początku wtrysku) Możliwe przyczyny uszkodzenia: - Zagryzanie igły zaworu regulacji ilości - Kawitacija w strefie igły zaworu Możliwy zapis w bloku zarządzania silnikiem: - Blok zarządzania pompą, ograniczenie ilości wstrzykiwanego paliwa jest Możliwym następstwem w samochodzie: - Niedociągnięcie potęgi (przy uszkodzeniem) Sposoby usunięcia: - Zdjąć elektromagnetyczny zawór regulacji ilości i sprawdzić lekkość chodu igły zaworu w korpusie dystrybutora. Igła zaworu winna jest łatwo ruszać się przyp . na 0,4 mm. Jeśli to nie tak, trzeba zamienić korpus dystrybutora w fałdzie. Uwaga: TNWD podąża sprawdzić na ślady zużycia stosunkowo innych węzłów. To ma szczególne znaczenie dla rozrządu pierścienia, jego kółka i łopatkowej podającej pompy. Uwaga: W korpusie pompy znajdują się szczelinowy filtr i dławiki, które przy zabrudzeniu mogą otrzymać uszkodzenia. Dlatego, przy oznakach zabrudzenia trzeba zamienić korpus pompy. Przepraszam to nie ja tłumaczyłem tylko translator Proszę zwrócić uwagę ,że jest tu mowa o początku wtrysku co prawda ,ale nie ma mowy o żadnym tłoczku tylko o "igle" zaworu regulacji ilości dawki paliwa oczywiście.Zwracam na to uwagę ponieważ niektórzy nadal mylą tłoczek przestawiacza kąta zapłonu z zaworem sterującym dawką paliwa od którego to również zależny jest początek tłoczenia i to od sterowania nim pali się ów newralgiczny tranzystor   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/28/#findComment-163514 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 30 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2009 Panowie (Brzoza, Wesoł) czym i jak zmienić rozruchowa dawkę paliwa w tej pompie? Pytam bo może to będzie sposób na mój "martwy pedał" podczas ujemnych temperatur P.S 22 tyś od wymiany tranzystora   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/28/#findComment-163501 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 31 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2009 Mariusz_760301, napewno techem zmienisz w aso. niewiem czy sie nieda opel commanderem. trzeba by popytac kogs kto ma.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/28/#findComment-163465 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brzoza Opublikowano 31 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2009 P.S 22 tyś od wymiany tranzystora kol.Mariusz_760301, jestes jedynym któremu akurat sprzyjało szczeście z powodu tego tranzystora!. :lol:Może miało na twój przypadek wiele innych czynników. Na pewno nie przycieranie sie przestawiacza ! bo juz dawno by sie zatarł całkowicie! W innych przypadkach jest to tylko połowiczny sukces!! I tak w krótkim czasie remont pompy! Aby nie byc gołosłownym wystarczy poczytac na innych forach o tych pompach!! Ale wracając do twego pytania to można zwiększyć KTS. em i tak jak juz napisałem Jest regulacja co 1mg od -5mg przez 0 (std) do +5mg. Zaraz po uruchomieniu wraca do około 8mg/cyl. co widoczne na zamieszczonym wcześniej przeze mnie linku!!. Możesz też regulować maksymalną dawkę graniczną (bez tzw chip - tuningu) w zakresie 90% - 110% Na ulicy Webera lub obok niej - Zabrze'' jest elektronik samochodowy dysponujący takim sprzętem znają go wszyscy wiec trafić nie trudno .Pisze to dla kol. Mariusza bo znamy sie osobiście!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/28/#findComment-163461 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 31 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2009 kol.Mariusz_760301, jestes jedynym któremu akurat sprzyjało szczeście z powodu tego tranzystora! Kolega Mariusz_760301 nie jest jedyny. Jeżdżę już ponad rok (30 tys. km) bez żadnych problemów.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/28/#findComment-163436 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 31 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2009 a jaki dokładnie tranzystor wlutowałeś (oznaczenie) kajko1975?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/28/#findComment-163420 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 31 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2009 Dziękuję Brzoza Co do tranzystora to 1,5 roku temu kupiłem ten samochód i jak później zobaczyłem to kable wychodzące ze sterownika były obcinane (klasyczny objaw przy naprawie sterownika). Do środka nie zaglądałem - ciężki dostęp - a poza tym pewnie ujrzałbym tranzystor z zatartym oznaczeniem Od tamtego czasu samochód zrobił 22 tyś i nic niepokojącego (dynamika jazdy) się nie dzieje. Jedyny "brzydki" objaw to ten martwy pedał w minusowych temperaturach - spróbuję zmienić mu dawkę rozruchową bo być może ma ja za małą i stąd ta zwłoka z dojściem do obrotów pracy. Co do kolegi - don_camillo - czy dzieje Ci się to także podczas postoju czy tylko w czasie jazdy jak koła się kręcą. Pytam bo pompka ma wbudowaną energoosczędność i może tutaj coś jest nie tak. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/28/#findComment-163389 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.