Skocz do zawartości
bad

1.3 51kW 16V Z13DT Koło dwumasowe / sprzęgło do Z13DT z silnika Z13DTJ

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Dziś nadszedł ten dzień, w którym koło dwumasowe wyraźnie dało znać, że ma już dość. Przez ponad rok (45000km) jeździłem z dającym oznaki upadku kołem dwumasowym - dotychczas stukało na biegu jałowym po puszczeniu sprzęgła. Dziś zaczęło niemiłosiernie walić metalicznym odgłosem zarówno przy wciśniętym jak puszczonym sprzęgle. Czasami sie uspokaja i "wraca" do poprzedniego stanu czyli lekkiego stukania na jałowym... czasami podczas jazdy i zmiany biegów czuć pod pedałem wciśniętego sprzęgła wibracje... czasami znów zaczyna ostro walić, chrobocze.

 

Potrzebuję pomocy w kwestii doboru kompletnego sprzęgła z kołem dwumasowym - czy do silnika Corsy C Z13DT podejdzie bezproblemowo z silnika Corsy D Z13DTJ ?

 

Pytam, bo dzwoniąc do sprzedawcy z allegro, który poprosił do telefonu mechanika usłyszałem, że NIE (bo inna skrzynia i silnik mocniejszy) a wstępnie ów pan w ogóle ze zdziwieniem zapytał retorycznie "w corsie C 1,3 były w ogóle koła dwumasowe?". W związku z powyższym wątpię w fachowość tych panów.

 

Help! Bo jeśli pasuje to zamawiam a zależy mi na czasie, żeby szybko auto naprawić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Corsa C z13dt - LUK podaje samą dwu-masę o nr 415 0232 10

jej zastosowanie podaje również do Corsy D z13dtj

i Combo z obydwoma w/w silnikami

 

co do całego kpl - zostaje kwestia doboru wg skrzyni - Easytronic lub manual

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info. Oczywiście skrzynia manual. Mam nadzieję, że reszta też pasuje. Niby podają Z13DT, Z13DTJ w tytułach aukcji czasami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod ten stary temat o dwumasie ;)

Zamówiłem ostatnio z UK komplet sprzęgła z wysprzęglikiem i jednomasowym kołem zamachowym - Jest to zestaw zastępujący tradycyjne w tym silniku koło dwumasowe. Koszt samej dwumasy w Polsce to około 1500zł, natomiast koszt całego zestawu w UK to około 1200zł + wysyłka około 130zł.

Cały zestaw dotarł do mnie wczoraj więc na szybko porobiłem kilka zdjęć:

http://www32.zippyshare.com/v/90726911/file.html

W weekend wymiana więc postaram się zrobić jakąś fotorelację z przebiegu prac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do fiata też są takie sprzęgła....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i co z tego jak nie pasuje od jtd do cdti

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod ten stary temat o dwumasie ;)

Zamówiłem ostatnio z UK komplet sprzęgła z wysprzęglikiem i jednomasowym kołem zamachowym - Jest to zestaw zastępujący tradycyjne w tym silniku koło dwumasowe. Koszt samej dwumasy w Polsce to około 1500zł, natomiast koszt całego zestawu w UK to około 1200zł + wysyłka około 130zł.

Cały zestaw dotarł do mnie wczoraj więc na szybko porobiłem kilka zdjęć:

http://www32.zippyshare.com/v/90726911/file.html

W weekend wymiana więc postaram się zrobić jakąś fotorelację z przebiegu prac

 

Koniecznie daj znać jak sie z tym jezdzi. Zapodaj też linka do portalu na którym to zakupiłeś. To jest jakiejś normalnej firmy typu Valeo czy jakiś no name?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Portal gdzie kupiłem to ebay.co.uk a komplet jest firmy National

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Valeo akurat nie produkuje Kit'a do 1,3CDTI, ale National to dość duży producent brytyjski robiący zamienne sztywne zestawy do wielu marek w tym Vauxhalla. Ten zestaw nie pasuje do wszystkich 1,3CDTI, więc na wstępie należy sprawdzić. Na naszym allegro też już pojawiły się te zestawy, ale niestety w cenach o 500zł wyższych niż w przypadku, gdy sami kupujemy na ebay'u w UK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jednomasa już jeździ i póki co ma się dobrze ;)

Jeździ się póki co bardzo fajnie i miękko. Zdjęcia się uploadują więc wkleję i opiszę później

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Informacyjnie :

 

Poza brytyjską firmą National, Valeo również produkuje zestawy ze sztywnym kołem zamachowym. Z niewiadomych przyczyn w katalogu Valeo tego zestawu nie ma, ale jest w sprzedaży.

 

Valeo 4Kit o numerze 835064

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam szukam opini na temat tego zestawu firmy National (sztywnego koła zamachowego oraz sprzęgła). Przymierzam sie do wymiany sprzęgla i zastanawiam się czy ten produkt jest poprostu dobrej jakości.Czy takie sztywnego koła nie wpływa zle na prace silnika?

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam już ściągnięte z Angli części 1220zł z wysyłką mnie to kosztowało bez wysprzęglika (20 funtów kosztuje dodatkowo). Odjąłem z zestawu wysprzęglik, bo mam prawie nowy Sachsa założony nie tak dawno ponieważ poprzedni przeciekał.

 

W grudniu może znajdę chwilę na wymianę, to oczywiście poinformuję o efektach. Kolega KubaK już jeździ z tym zestawem ponad miesiąc i jest zadowolony - nie widzi różnic na niekorzyść żadnych.

 

Zresztą pomyślcie sami - o ile w autach z dużą moca i momentem być może sztywny zestaw się nie sprawdzi, to w takiej CC z małą moca i momentem 170Nm będzie OK a dlaczego? Przypomnijcie sobie, że dwumasa to wynalazek ostatnich lat, kiedyś vectry 1,7 czy 2,0 volkswageny 1,9 z momentami rzędu 230-250Nm miały sztywne koła i jakoś nie skutkowało to niczym złym...

 

Do tej pory VW w silnikach 1,4TDI nie wstawiał koła dwumasowego czy w niektórych silnikach HDI 2.0 citroen czy peugeot.

 

Wymieniasz raz i masz z głowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie ja mam ten zestaw na miejscu za 1500pln. Jako, że do regeneracji nie jestem zbytnio przekonany, a nowy dwumas+sprzęgło jest duzo droższe to właśnie się zastanawiam nad tym produktem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na allegero mają to właśnie za 1500 bez wysprzeglika, więc prawie 300 zaoszczędziłem jednak, a przelałem kasę po trochę wyższym kursie niż był w rzeczywistości. Regeracja nie warto.

 

Nie wiem czy znajdę czas w grudniu żeby to wymienić, bo auto jest mi codziennie potrzebne, ale spróbuję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisze bad - polecam każdemu taką wymianę DMF -> SMF. Auto jeździ normalnie i nie trzeba się wsłuchiwać czy aby zaraz coś nie zacznie w dwumasie się telepać ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i stało się mechanik założył mi wspomniany komplet firmy National.Pierwsze wrażenia dosyć dziwne tak jakby troche szarpało przy odpalaniu i przy jeźdźie na półsprzęgle być może dlatego , że jest założona nowa poduszka pod silnik od strony skrzyni biegów i mechanik twierdzi, że musi się ona troche rozruszać (zamiennik z twardej gumy). Zobaczymy jak będzie później.

Pozdrawiam

 

Edit:Jest problem.Przy wciśniętym pedale sprzęgła jest cisza wszystko ok, ale po puszczeniu straszny hałas jakies pokanie od strony skrzynie, masakra jeszcze gorzej niż na rozklekotanym dwumasie. Okazało się że to pukanie to poprostu drgania ze skrzyni biegów. Gdyby nie to to całokształt oceniam pozytywnie.

Edytowane przez KrzysztofPN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale te drgania to są z racji sztywnego koła, wybitej poduchy pod skrzynią czy co?

Ja miałem zakładać sztywne ale kupiłem sprawną używkę po okazji za 500 z robocizną i hula.

Poprawiło się wiele na plus, a mianowicie- wybitego koła wcale nie musi być słychać u mnie dwa razy słychać było tylko obrywającą się tarczę sprzęgłową na wałku, a pewne objawy dwumasy to na pewno:

- drgający pedał sprzęgła przy wciskaniu

- szarpnięcia przy zmianach biegu.

Teraz puki co wszystko ustąpiło, ale na jak długo to nie wiem, oby pochodziło trochę.

Aaa... i w starych dieslach jak były sztywne koła to było ok bo dodatkowo w skrzyniach były jakieś dodatkowe tłumiki drgań skrętnych (tak wyczytałem na necie) których teraz nie ma bo "wspaniała" zastępuje wszystko.

Regeneracji się nie opłaca, bo niby jak oni chcą naprawić element nierozbieralny do którego żadnych sprężyn itp. luk czy żadna inna firma nie udostępnia; także regeneracji mówimy nie bo to los szczęścia albo pomoże albo nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hałas jest z powodu jednomasy. Po rozgrzaniu oleju w skrzyni(po przejechaniu ok 50km)słychać jak pracuje cała skrzynia biegów.Przy wcisniętym pedale sprzegła jest cisza jak w nowym samochodzie.Poduszki są wszystkie ok. Obecnie zastanawiam sie czy nie wsadzić starej dwumasy która nie była taka zła bo sprzegło wymieniałem tylko z tego powodu, że sie juz slizgało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez iwan955
      Objawem w mojej meriva A 1.3 69KM CDTI 2005 była cieknąca ropa z pompy wysokiego ciśnienia. Wykręciłem najpierw akumulator, filtr paliwa w obudowie, kosz akumulatora , pompę vacum a na końcu pompę wysokiego ciśnienia. Pompa vacum i wysokiego ciśnienia dokręcone były do silnika bardzo lekko. Po odkręceniu pierwszej sekcji z której lała się ropa podczas jazdy i wyjęciu wszystkich uszczelek stwierdziłem uszkodzony oring, wymiany dokonałem dla każdej sekcji. Należy zachować czystość przy wymianie uszczelnień, zabrudzone elementy sekcji moczymy w nafcie przez kilka godzin następnie pokrywę sekcji i pompę gdzie pokrywa jest przykręcona czyścimy papierem ściernym 500 lub 1000 na mokro np z WD40. Po tym zabiegu czyścimy wszystko benzyną ekstrakcyjną i wycieramy w czyściwem i ponownie benzyną.












    • Przez pakiao
      Witam czy koledzy sie orientuja jaki mam filtr oleju w Corsie bo w wyszukiwarce filtron wyskakuja dwa rodzaje OE 670 oraz OE 682
       
    • Przez damiyc
      Witam Panowie i Panie!
      To mój pierwszy post na tym forum więc proszę o wyrozumiałość
      Mam problem z moim combo 1.3 cdti Silnik nie chcę wogóle zagadać i potrzebna mi jest w tej kwestii pomoc o to co udało mi się ustalić
      - Po podłączeniu do komputera jeden błąd związany ze świecami żarowymi P0683 (sądzę że w tym winy nie odpalenia nie ma)
      - Zero innych jakichkolwiek błedów typu immobiliser
      - Pompa w baku sprawna
      - Ciśnienie na listwie po zapłonie 0,60 przy próbie odpaleni ponad 250 myśle że jest ok
      - Bezpieczniki ok, Nie wiem jak z przekaźnikami
      - Na Samostart Pali ale zaraz gaśnie tyle tylko ile samostartu w dolocie
      - Paliwo dochodzi do wtrysków
       
      Myśle że wina leży w elektronice ale nic komputer by nie wykrył jak ktos ma inne przypuszczenia niech pomoże. Co mogę jeszcze sprawdzić? Na co zwrócić uwagę? Pomocy bo już nie mam pomysłów...
       
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.