Skocz do zawartości

Koło dwumasowe / sprzęgło do Z13DT z silnika Z13DTJ


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Andrzejek001

Witajcie!

 

Też będę musiał niedługo wymienić cały zespół sprzęgła. Zrobiłem już 60 tys. z uszkodzonym i "terkocze" jak ruska WIATKA (pralka). Czekam, aż się rozpadnie. Niestety samemu boję się za to zabrać, bo to podobno cały silnik ze skrzynią na sankach trzeba wyjąć... i wymaga jakiegoś zacisku do docisku. Mój zaprzyjaźniony mechanik zakładał już taki zestaw VALEO z jednomasowym kołem i zdało egzamin. Robił może ktoś taką wymianę samodzielnie i dysponuje manualem? Jak rozpoznać dobry zestaw LUK lub VALEO od chińskiej podróby? Cena nie jest wyznacznikiem, bo i za podróbę sprzedawca może zażądać cenę z kosmosu...

 

Pozdrawiam,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 112
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Silnika wyjmować nie trzeba. Trzeba wyjąć skrzynię do czeko trzeba opuścić sanki. Podwieszasz wtedy silnik od góry. Zacisku do docisku też nie trzeba zadnego mieć do zmontowania zestawu. Gdzieś chyba w tym watku wklejałem zdjęcia jak to mniej więcej wyglądało z robota u mnie w aucie (w dodatku bez kanału). Zajęło to mi i mojemu koledze niecałe 2 dni po czym auto wyjechało i jeździ do teraz więc jakaś strasznie trudna robota nie jest ale wiadomo - samemu lepiej sie nie zabierać. Ja nie wiem czy kupiłem podróbę czy oryginał i szczerze to mało mnie to interesuje póki nic się z tym złego nie dzieje i jeździ się na tym dobrze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Zrobiłem już 60 tys. z uszkodzonym i "terkocze" jak ruska WIATKA (pralka). Czekam, aż się rozpadnie

Chyba czekasz aż rozwalona dwumasa uszkodzi ci skrzynię....

 

 

Jak rozpoznać dobry zestaw LUK lub VALEO od chińskiej podróby?

praktycznie nie ma jak tego odróżnić, jedyny sposób to kupno w zaufanym miejscu, ale to też żadnej gwarancji nie daje...

 

Jesli nie orientujesz się choć trochę w mechanice to się sam za to nie zabieraj, bo jak potem nie dasz rady poskładać auta to niewiele zdziałasz...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość damiano2007

Chyba czekasz aż rozwalona dwumasa uszkodzi ci skrzynię....

A u mnie co najlepsze nie było słychać dwumasy, a tylko tarczę sprzęgłową. Rozwalona dwumasa powodywała obrywanie frezów tarczy na wałku i to się tak tłukło aż do oberwania jej na wieloklinie. Co mnie dziwi samej dwumasy nie było jakoś słychać...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niepotrzebnie wprowadzacie zamęt z niby podróbkami. Cena jest normalna i nie są to żadne podrabiane części.

Andrzejek001 masz rację czekaj aż się rozpadnie... powodzenia :hyhy:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość StrawberryJam

Do Opla 1.3 z VALEO istnieje zestaw kit 4P, którym można podmienić koło dwumasowe na koło sztywne.

Ma kod 835072, a nowy numer to chyba 835064.

http://www.sprzegla.webshop.pl/ProductDetails/Show.rails?s=Zestaw-sprz%C4%99g%C5%82a,,,OPEL,CORSA-C-%28F08--F68%29-2000-09-,1.3-CDTI-69km,&n=,&a=VALEO-Zestaw-sprzegla-VALEO-835072-835072&i=500084,504650,517696,P,29,-1,140

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość Andrzejek001

No i na tyle skutecznie mnie nastraszyliście, że zleciłem wymianę zespołu sprzęgła. Ze względów kosztowych zdecydowałem się na zestaw VALEO 835064 ze sztywnym kołem. Moi zaprzyjaźnieni mechanicy odradzali mi taki zabieg, ale zleciłem tą wymianę. Pojechałem odebrać autko... i zaskoczenie. po uruchomieniu silnika cisza, brak drżenia kierownicy, sprzęgło można palem wciskać (wcześniej sztywny, drżący pedał od łożyska oporowego), biegi wchodzą płynnie bez oporu, żadnego szarpania. A teraz o tym, co zastali mechanicy po zdjęciu skrzyni: dwumas wykazywał potężne luzy w każdym kierunku, tarcza dobra, a wysprzęglik prawie się rozpadł. Zatem ten zestaw szczerze polecam. Nie warto jednak czekać z wymianą. Rozwalony dwumas zdążył uszkodzić skrzynię - to ona tak terkotała na biegu jałowym. Teraz na jednomasie terkotanie jest mniejsze i pojawia się dopiero po przejechaniu około 200 km.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jestem też po wymianie, samochodzik chodzi sztywno, drążek już nie lata ma 4 biegu jak to miało miejsce przy przyspieszaniu no i brak drgań na karoseri. Wymieniłem na zestaw National z UK, dzięki BAD za polecenie produktu. Tylko nie wiem czy normalne ze cos mi trzeszczy od strony kierowcy na 2 tys obrotów, tak jakby jakiś plastik.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności