Skocz do zawartości

O-Astra 1,7 CDTI. dużo pytań :)


Gość vectra 95

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie koledzy,po 3 letniej przerwie.

Od dzis stałem sie posiadaczem Opla Astry III 1,7 CDTI (74kw) 150 tyś przelotu

Autko narzeczonej ;]

Mam dużo pytań.

1. Co oznacza CDTI

2.Tam są 4 pompki czy szyna CR?

3.Jakie jest turbo(zmienna geometria czy inny wynalazek)

4. Jak o na dbać,jak jezdzić ?

5.Jaki olej lać parametry?

6.Co ile przeglady?

 

Oraz taki dziwny traf.

Jadę normalnie , ale patrze pusta droga to chciałem troszkę dynamicznie ,asterix idzie, aż tu nagle ,pomarańczowa kontrolka samochodu z kluczem i brak mocy w aucie,jade dalej ale już normalnie,kontrolka gaśnie moc powraca,więc dalej but i znowu to samo,

postanowiłem wiec przyspieszać bardzo delikatnie i udało sie do 170 .

 

Co to moze być?Nigdy nie miałem Opla w dieselku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co oznacza CDTI

C - Common rail

T - Turbo diesel

DI - Direct Injection

 

Tam są 4 pompki czy szyna CR?

Wyżej masz wyjaśnione.

 

Jakie jest turbo(zmienna geometria czy inny wynalazek)

VNT

 

Co to moze być?Nigdy nie miałem Opla w dieselku.

I trzeba było pozostać przy VAG-owskim 1,9 :beer:

Trzeba podpiąć auto pod komputer i sprawdzić jakie błędy występują.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie Leonik stoi w garażu.

Asterka jest narzeczonej.

W sobote będe u zaufanego mechanika to mi powie co i jak.

 

A tak ogólnie to co mi powiecie o tym silniku??

Dobry wybór czy ,pełna wtopa??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301

Ogólnie Astra 3 to porażka - brak czujnika temp. tylko wieńczy ten bubel na kółkach.

Miejmy nadzieje, że IV będzie bardziej udana - tyle razy astra uratowała d..ę GMowi, że wreszcie powinien zrobić ją tak jak należy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość golden2912

no moze na desce go brak ale jest

 

jak napisal kolega wystarczy poszperac i sie znajdzie

 

co do turbo to mamy zmienna geometrie kierwonic spalin i tylko tym sie rozni od Z17DTL

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301
golden2912, bez obrazy ale ciekawe czy go szybko wyszperasz jak Ci się będzie gwałtownie podnosić temp. płynu chłodzącego np. przy zablokowanym termostacie. Dostaniesz checka i owszem, ale owy check będzie znaczył, że masz wykonać remont silnika. Było już kilka takich przypadków u mnie w firmie, więc takie rzeczy się zdarzają.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności